Exist

Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Elin - 2 juli 2011 14:45

Vaknade runt nio idag, då mamma stod utanför fönstret å gastade om att en kossa hade rymt å att jag va tvungen å komma ut å hjälpa till. Jaha, bara å stiga upp då, dock inte me världens bäst humör... Gick bort till hagen, antagligen va kossan bara precis utanför stängslet.

Nämen ojdå, kossan hade inte alls rymt! Bara å gå tillbaka igen. Mamma å pappa skulle kolla nånting så fick gå hem själv. Gissa vem som va utelåst? Jo. Jag. Mamma å pappa har nyckeln, syrran sover... Hittade en kratta som jag slog på taket utanför hennes fönster med, så jylli skulle vakna. Fick skrika, knacka/bulta på dörren, slå me krattan.... Sen helt plötsligt vaknar hon å låser upp. Jippie!

Frukost. Rätt gott.

Efter de satte jag å jylli upp staket till hästarna. Å så har jag fotat lite. Sen har jag gått å klippt/slitit av gräs å buskar som snodde strömmen från stängslet. Säger bara en sak: Jyllis tur nästa gång!! :@ Blinningar, spindlar, nässlor.... (dom som jag e går jag omkring i shorts å foppa). Sen så märkte jag att strömmen va på oxå. Extra kul. (el inte). Höll på att bli tokig därute! Elstötar, mygg/knott/blinning-bett. Nässlor att bränna sig på. Å så lyckas man ta i en tistel.


Asså min dag har inte varit sådära jättejättebra, som ni säkert märker. Aja, ska inte låta mitt humör smitte er, så ni får lite bilder ist ;)


  nån kattunge (vene vem :P)   Idaaa :)   Anklöpning (tolka hur ni vill x])   gullunge!   gullungar   detta e då vår galna tupp (som jag så duktigt har uppfostrat)   och till sist en blomma, som vanligt XD


Hejdå på er folks, ska äta nu ;) 30/20 days kmr sen ^^

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards