Exist

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

.F.r.Å.g.E.s.T.u.N.d. .a.V.s.L.u.T.a.D.

Av Elin - 13 februari 2012 20:03

Svaren till frågestunden


Fick en HEL DEL frågor, så kände att jag behövde dela upp frågorna efter kategorier. Så ja... Ni kan väl helt enkelt läsa svaren på frågorna som ny tycker verkar intressanta.


(Och nej det blir ingen video, orkar helt enkelt inte... :P)


Innehåll:

Inledning

Vänner och bekanta

Killar

Allmänt om mej

Om bloggen

Random

Länkning


Inledning:


Kommer du att svara ärligt på alla frågorna?

Ja, det kommer jag. Men det finns vissa frågor jag helt enkelt inte VILL eller KAN svara på, där står det helt enkelt bara "pass" eller "vet inte".


Vänner och bekanta:


Person jag saknar?

Saknar min klass nu när det är lov. Och så självklart så saknar jag alla vänner jag fick på lägret i somras, som nu för tillfället är i Thailand och Belgien.


Första kram?

Det var nog av mamma eller pappa på BB. Vet inte om mamma el pappa fick krama mej först XD


Senast kram?

Den jag kramade sist var den svarta kaninungen. Fast han ville inte krama tillbaka... :'( Nemen senaste kramen var nog av fia tror jag. El nea... El becca... El mila? Kommer faktiskt inte ihåg. Kramade nog alla på en gång XD


Senaste sms från?

Som det ser ut nu så e de mamma XD


Vem förväntar jag mig att känna för evigt?

(Med evigt menar jag tills döden skiljer oss åt...(HAHA e inte de en bröllopsreplik??))

Jylli, Mila, Fia, Becca, Nea, Mamma, Pappa... Ehm... Asså alla (eller typ dom flesta haha) som jag känner nu vill jag ju känna livet ut!!


De flesta minnen med?

Utan tvekan Jylli


Vem jag inte kunde leva utan?

Familjen och typ alla vänner. Blir för många om jag ska säga alla namnen xP Och självklart hästarna.


Vem har du roligaste med?

ALLA. Jag kan nästan ha roligt när och var som helst, med vem som helst.


Vem kan du prata om allt med?

Oj... Hmm... Tror det är Becca, Nea, Mila, Fia, Tilda och Isa..?? Fast jag pratar egentligen om det mesta med dom flesta haha XD


Något är fel, den första personen du vänder dig till?

Beror på VAD som är fel... Men tror det blir nån av personerna som jag nämnde innan.


Vem umgås du mest med i skolan resp. fritiden?

I skolan: Isa, Gloria, Cassie, Lollo, Emme, Tilda, Smallay, K'mWee. Sen händer det ju inte alltför sällan att man umgås med killarna också.

På fritiden: Familjen, Becca, Nea, Mila, Fia


Bästa vänner?

Asså jag kategoriserar inte upp alla mina vänner i bästa vänner, bra vänner, vänner, ganska bra vänner, inte vänner, ovänner osv... Och jag vill dessutom inte favorisera någon, men kan nog klassa Becca, Nea, Fia, Mila och Jylli som bästa kompisar, även om Isa, Gloria, Cassie, Lollo, Emme, Tilda, Smallay, K'mWee, Clara mfl kommer tätt efter


Vem är din bästa kompis!

Som sagt, jag har många och jag vill inte favorisera endast EN.


Hur många kan du berätta allt för?

6 personer typ. ^^


Har personen du senast höll händerna med betydelse för dig?

Haha kommer inte ens ihåg vem det var, så säger väl Vet inte XD


Har du någonsin förlorat en nära vän?

En mänsklig vän, nej. En ”animal” vän, ja.


Vem är den snyggaste personen du vet IRL?

pass (vet inte, och om jag ändå skulle komma på det så vill jag inte favorisera nån)


Killar:


Umgås du med killar?

Ja, i skolan, men inte på fritiden.



Har du någonsin kysst någon av det motsatta könet?

Nepp


Hur är din drömkille?

pass


Hur ser drömkillen ut?

Pass (bryr mej för övrigt inte särskilt mycket om utseende)


Är du kär?

pass


Vem har mitt hjärta?

Pass (vet att jag är tråkig...)


Allmänt om mej:


Är du nöjd med din kropp?

Ja, hade inte kunnat tänka mej att ha en annan kropp i alla fall. Fast finnarna kan ju gärna gå å dö.


Är du snygg enligt dig?

Asså jag är nöjd med mej själv och mitt utseende och jag skulle inte vilja ändra på det. Eller jo förresten, måste klippa luggen, den börjar bli lite lång...


Vad är snyggt resp. fult på dig?

Menar du typ kläder?? Jag utgår från det i alla fall.... Okej, detta blev svårt. Jag bryr mej inte så jättemycket egentligen. Klär mej oftast i jeans och t-shirt/linne och trivs med det. När jag är hemma byts jeansen ut mot mjukisbyxor och nån sliten random tröja som tål att misshandlas lite bland djur å sånt.


Vad har du för bh-storlek?

HA! googla på det du! XD


Sminkar du din varje dag?

Nepp. Sminkar mej ibland om man ska på fest el nåt sånt och händer att jag å jylli sminkar oss för skojs skull. Kan ju även säga att jag är sminkad på headerbilden.


Hur Lång?

Ouupsi... Vänta lite *springer iväg, ställer mej mot en vit vägg, ber jylli rita en litet streck ovanför mitt huvud. Hämtar måttband. Mäter. Kommer tillbaka och undrar vad mamma säger när jag ritat på väggen*.

Jag är typ 163,2 cm lång.


När var sista gången du verkligen skrattat?

Idag XD


När var sista gången du grät mycket?

Haha gråter typ aldrig så kommer inte ihåg.


Vad är det pinsammaste du har gjort?

Vet inte riktigt... Var ju lite pinsamt att trilla av bänken vid matbordet när drottningen såg på i somras. Och en sak som hela min familj fortfarande typ skrattar åt är när jag var på ÖB en gång runt jul för några år sedan. Jag hittade en tomtemask i nåt hörn och satte på mej den av nån okänd anledning. Självklart kom det en pappa med ett litet barn och utbrast: ”Nämen titta! Här sitter ju tomten!”. Det roliga var att jag bara slet av mej masken och sprang iväg, och där stod stackars pappan med barnet och var lite smått paffa. Asså allt var så idiotiskt... XD


Hur mycket bryr du dig om ditt liv, 0-10?

Asså livet är ju inget som man bara kastar bort så skriver väl 9-10 ;)


Hur mår du idag? :)

Lite snorig, lite ont i halsen, lite täpt och känner mej ganska förkyld. Fast jag är på bättringsvägen tror jag! :D


Har du någonsin sett en fallande stjärna?

Japp. MÅNGA.


Beskriv dig själv med ett ord?

Elin


Favoritmat?

Lasange, blåbärsglass, leverpastejmacka med aprikosmarmelad, chokladpudding med grädde, körsbärstomater, vindruvor, ananas....


Favoritlåt?

Denna frågan ville jag INTE ha... Har inte en aning. Gillar jättemånga låtar ju! Äsch, de e la lika bra å skriva upp nåra bra låtar, bara så ni får nåt svar på frågan.

BMTH – Blessed with a course

BMTH – Don't go

Nightwish – Crimson Tide Deep Blue Sea

Nomy – Time

AvengedSevenfold – Nightmare

Silverstein – My Heroine

Elliot Minor – Electric High

Finntroll – Trollhammaren

LostAlone – Blood is Sharp

Dragonforce – Through the fire and flames

30STM – Closer to the edge

okänd XD – Can you feel the love tonight (power metal cover)

The Poodles – Like no tomorrow


Favoritplats?

Har ganska många... Köket (det är där allt galet händer haha), stallet, hönshuset... Asså jag trivs egentligen överallt som tillhör ”hemma”. Huset, alla andra byggnade, trädgården, ”sjön”, skogen... Har nog egentligen inte speciell plats som jag gillar massamycketmer än de andra XD


Favoritlärare?

Haha, varför ställer alla så knepiga frågor? Kan väl säga att jag gillar min kemi/matte-lärare, biologilärare, före detta engelskavikarie (fast gillar den nuvarande oxå), historialärare, historia/religions-”praktikant”, bildlärare och musiklärare. Egenliten gillar jag alla (nääääääästan), men dessa var nog favoriterna. ^^


Favoritämne?

Tror jag måste säga musik eftersom att vi i hela åttan fått spela instrument :D

Sen är inte NO-ämnena helt fel heller, fast det är nog bara för att jag gillar betygen. Blir liksom lite taggad till att fortsätta kämpa i dom ämnena, för man vill ju inte sänka ett A!


Favoritfärg?

Grön. Alla sorter. Alla nyanser. Typ.


Favorit butiker?

Typ alla som har intressanta grejjer. T ex MediaMarkt och Hööks


Favorit djur?

Häst, anka, orm (och typ 238497324853945 fler)


Favorit film?

Har faktiskt ingen aning. Gillar ÄlskaMig, Jurassic Park, Avatar, Harry Potter-filmerna, Twilight-filmerna, Pirates of the Caribbean-filmerna... m fl.


En hemlighet?

Jadu... HUM. Det står just nu en toarulle brevid sängen eftersom små näsdukspaket tar slut på bara nån timme. Jag fattar inte vart allt snor kommer ifrån!! o.O (äckligt, jag vet!)

Fast det är ju ingen hemlis, för nu vet ju ni det.. -.-


Om bloggen:


Varför är din blogg nästan bara svart?

Jag gillar svart. Tycker svart är ganska mysigt, men har vitt i mitten så att det inte ser alldeles för dystert ut.


Hur länge ska du ha din header? asså den e fin o så, men kanske ska ta en ny snart? :)

Har faktiskt också funderat på det. Dock är jag väldigt nöjd med min nuvarande, men den har ju varit där ett tag nu. Ska snart göra en ny, men behöver lite inspiration och idéer. (Kommentera om ni har idéer!)


Hur kom det sig att du började blogga? :D (om du kommer ihåg ;P)

Hur började du blogga?

Oj... Tror kanske jag hade hört nån prata om blogg eller så hade jag varit inne på någons. Kommer inte riktigt ihåg, men det var i alla fall en himla massa år sedan jag började blogga. Började då på blogg.se om jag minns rätt. Kommer inte ihåg vad bloggen hette. Sen slutade jag nog där. Tröttnade.

Sen hade jag en blogg där jag skrev en massa fakta om hästar, men tröttnade på den också. Efter den skapade jag en till blogg som jag tröttnade på. Sen blev det lååååångt uppehåll, men sommaren 2010 skapade jag ella-ella.devote.se. Kom igång rätt ordentligt, sen fick jag damp på devote och skapade exist i stället.

Anledningen till att jag skapade ella-ella och började blogga på riktigt var nog att jag ville ha nån stans att visa bilder och dela med mej helt enkelt. Blev som en hobby. Man gjorde design, skrev inlägg, kollade statistiken... Och detta håller jag fortfarande på med ^^ Tyck helt enkelt att det är kul att dela med mej av min musiksmak, bilder och vardagar. Hoppas ni tycker det är lika kul att läsa om det haha XD


Random:


NÄR kommer jag dööö?
VAR kommer jag dööö?

kommer jag dööö?

Mila LUGN!!


Kan nt du göra en 50dagarslista? :)

Om jag får lite tips och idéer på vad den kan handla om så, gärna! :)


Vaför går det inte att skriva in länken till sin blogg när man kommenterar?

Det går inte skriva in URL när man kommenterar din blogg, varför?

Kan tyvärr inte svara på domma frågorna. Testade att själv kommentera min blogg och jag hade i alla fall inga problem med URLen.

Men verkar som att det varit fler som haft problem med URLen, då jag inte fått in alls många bloggadresser. Om en ”vinnande” fråga (se nedan) inte har nån bloggadresse/email kommer jag helt enkelt bara be den personen att kommentera detta inlägget och skriva in blogg/bdb/annat dom vill att jag länkar till. Hoppas att ni är ärliga nu!


Länkar nu den som ställt den...

1. Roligaste frågan: Vad är det pinsammaste du har gjort? (fick mej att börja skratta åt gamla minnen!)

2.  Svåraste frågan: Beskriv dig själv med ett ord? (asså det går inte...)

3. Mest oväntade frågan: Kan nt du göra en 50dagarslista? :) (hade inte en tanke på att jag skulle få den frågan XD)



1. Minano

2. Minano

3. Signaturen "a", kan jag få en länk till din blogg??


 
 
Gloria

Gloria

13 februari 2012 20:41

Elin, förlåt att jag alltid mobbar dig efter varje NO-prov... Men du vet att jag blir så sur över att du är så övernaturligt läskigt smart :P <3

http://beautifulgarden.blogg.se

Elin

13 februari 2012 20:51

haha, som sagt, det är lungt Glori ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 mars 2016 18:02

Hej!   Nu är det över ett halvår sedan jag uppdaterade någonting här, men jag tänkte att ifall det skulle vara så att någon fortfarande kikar in här ibland så kan det ju vara roligt om det helt plötsligt finns något att titta på ^^ Hade för ca ...

Av Elin - 5 augusti 2015 13:40

Det är helt otroligt vad aktiv jag är här! Eller inte....   I söndags kom jag hem ifrån Landslaget i Blåsmusik, där jag i typ nio dagar repat med drygt 60 andra unga musiker från olika håll i landet. Vi hade även konsert i fredags samt söndags oc...

Av Elin - 22 juli 2015 21:30

Såhär kan det se ut när jag övar. Men oftast går det inte såhär fort XD     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^^ ...

Av Elin - 14 juli 2015 21:30

Här är en video som lades upp i slutet av maj, samma dag som jag tog körkort. Får se om ni tycker bättre om videon än de två som tummat ner videon på youtube haha ;)     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^...

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards