Exist

Alla inlägg under mars 2012

Av Elin - 23 mars 2012 20:04

 


Jahapp, dags att leta efter dålig musik. Känns verkligen som att det är något jag brukar göra. Eller inte...


Just nu finns den ingen låt som jag verkligeverkligenverkligen HATAR. Finns ingen låt som får mej att hålla för öronen och vråla "STÄÄNG AAAAAAAAAV!!" Visserligen finns det låtar som är dåliga, som jag blir trött och på dåligt humör av, men ska se om jag hittar nån rolig låt att hata.


*vänta...*


Hittade en. VARNING! Den sätter sig på huvudet direkt sen sitter den där. Tur att den inte spelas på radion...



Och eftersom jag inte skrev ut vad den heter (det kommer ni märka om ni lyssnar) så kommer ni antagligen bli så nyfikna så ni lyssnar ändå. Sorry.

Av Elin - 23 mars 2012 19:27

Hej. Praoveckan är slut. T.T


Har verkligen varit hur kul som helst! Idag åkte jag till Äng och min gamla skola där jag var med på trumpetlektionerna. Sedan stannade jag kvar i skolan och hälsade på hela dagen. Saknar verkligen Äng nu. Allt är så litet och mysigt!



I alla fall. Åkte tillbaka till nässjö när skolan var slut och då fortsatte jag min praodag ända tills fem. Fick spela, förutom horn då, trombon och baryton. Även tuta lite i en tuba.

Just nu vill jag kunna spela alla intrument. ALLA. Som finns. Måste verkligen lära mej spela munspel. 

   

Sen måste jag ju, som alla andra som har fb, twitter och blogg, kommentera vädret, som har varit UNDERBART idag! Jättevarmt, soligt, perfekt.

Tydligen var de lika bra igår, men var aldrig ute igår. Jobbade hela dan och sen på kvällen va de konfa, så ja... Blev en innesittardag.


Nej, nu ska jag kolla vad som står på schemat för min bloggutmaning, så vi ses snart igen ;)

Av Elin - 21 mars 2012 20:48

Är nu hemma efter en superrolig dag på praon. Har nog varit den roligaste dagen hittills! ;) Började med att följa med trumläraren till en skola i en ort en bit bort. Fick spela trummor, och han lärde mej lite. Efter de kom jag tillbaka till pigalle igen, där jag var inne hos en av gitarrlärarna och tittade lite, för att sedan spela i orkestrar i två timmar. En av dessa timmar fick jag spela trombon (ni anar inte hur kul de e!). Och sist men inte minst var jag med i storbandet och spelade "trumpet".


Just nu sitter jag här och vill kunna spela trummor. Eller jag vill spela trummor oavsett om jag kan eller inte. Och jag vill ha ett trumset.


Jag vill dessutom kunna spela fiol, trombon (lite mer på riktigt), sax, bas och elgitarr. Och munspel.


Jag har gått och blivit tokig. Eller så är jag bara trött. Tror nog mest på det sistnämnda, även om mitt första förslag också var lite sant. Heheh. :P


Tråkig som jag är har jag ingen bild, eftersom det inte blir av att jag fotar på vardagarna. Orkar inte leta upp, eller ens ta, någon cambild, så även detta får bli ett bildlöst inlägg. Hoppas ni inte blir alltför lessna ^^

Av Elin - 21 mars 2012 09:19

Hejsanhejsan! Börjar tolv idag. Håller på till typ åtta (valde att "jobba över" två timmar för att vara med när storbandet spelar).

Just nu sitter jag bara här. Ska börja laga mat om en timma (omg hur kmr de gå!??!), så jag inte behöver bli hungrig sen. Ska va me på lite allt möjligt idag. Ska ut till forserum igen, sen ska jag vara med en gitarrmänniska, sen e de två orkestrar och sist storbandet.

Kommer nog bli kul! ;)


Men här sitter jag nu. Väntar. Har ganska tråkigt faktiskt. Har nyss duschat. Ska läsa lite bloggar. Ja.


Nemen jag orkar inte skriva mer, hejdå hoppas ni får en bra dag! :D

Av Elin - 21 mars 2012 09:05

 


Jag började spela horn i början av vårterminen i tvåan, dvs i början av 2006. Jag har alltså spelat i ca 6 år.

Tror allt började när det var öppet hus på musikskolan, och jag var där och tittade och testade. Testade fiol, tvärflöjt, klarinett, horn, trumpet, baryton, trombon och trummor, vad jag minns. Blev väldigt fäst vid brassinstrumenten, och jag tyckte det var lättast att få ljud i hornet och det lät fint, så jag fastnade för det. Fastnade även vid klarinett och trummor, men det blev inget med det sedan.

Sen kom "spelfröken" ut till min skola och visade lite, och man fick provspela. Ville verkligen spela, men hade blivit fäst vid barytonen också, så jag visste inte om jag skulle ta horn eller baryton. Till slut blev det horn, efter att ha provspelat på båda ett antal gånger. 

Vårterminen i fyran fick jag sedan börja spela i en orkester, där även två kompisar spelade. Sen har jag stannat kvar i den orkestern. Är även med och hjälper till i en orkester för mellanstadiebarn nu ibland, då orkestern jag går i är för högstadiet.

Ja, det var väl det jag hade att skriva om detta. Om ni undrar något är det bara att slänga in en kommentar! ;)

Av Elin - 20 mars 2012 15:30



Tidsinställer detta eftersom jag, nu när detta skrivs, inte tror att jag hinner blogga nåt imon, som är idag XD




Oj, gud vad svårt. Usch. Finns så många låtar som är bra på olika sätt vid olika tillfällen.


Tror nog ändå jag tar en låt som jag hittade ganska nyligen.


The Sounds - The No No Song


Vet egentligen inte vad det är med låten jag gillar. Gillar ju låtar med energi i, lite fart! Sen så e de nåt me låten som bara gör att det inte går att sluta lyssna. Dessutom funkar låten att lyssna på vilket humör man än är på. För vissa av mina favoritlåtar får jag bara ont i huvudet av om jag är trött, och vissa är glädjedödare osv. Ja, ni fattar säkert.

Jag gillar helt enkelt denhär låten :D

Av Elin - 19 mars 2012 18:47

Hej! Kom nyss hem efter första dagen på praon. Har varit riktigt roligt!  


Just nu sitter jag och hoppas på att det snart blir mat. Är hungrig.


Bild jag tog igår som jag glömde lägga upp:

 

:(

Av Elin - 19 mars 2012 12:17

Sitter och sorterar bilder. Grupperar om dom osv. Rätt jobbigt faktiskt. Men i alla fall. Gjorde en mapp med alla bilder från 2011 (bortsett från alla djurbilder jag tog innan jag fick min nuvarande kamera), och ja... Tror jag tog en hel del bilder det året.




Måste verkligen ta bort bilder. MÅSTE!

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards