Exist

Alla inlägg under april 2012

Av Elin - 11 april 2012 18:08


Beror heeeeeeeelt på vilket humör jag är på. Ibland vill jag bara lyssna på lugn musik å ibland lyssnar jag på power metal... Väldigt varierande, helt enkelt.


Nemen lägger väl ut lite fler låtar än rubriken antyder, bara för att jag inte kan bestämma mej, som vanligt XD


En inte så jättelugn låt:

Dragonforce - Heartbreak Armageddon


En inte riktigt lika fartfylld låt:

Poets of the fall - Kamikaze Love


En lite lugnare låt:

Edward Sharpe & The magnetic zeros


Och en ännu lugnare:

Simon & Garfunkel - Scarborough fair

Av Elin - 9 april 2012 20:40

Jaha, imon börjar skolan igen ... Kul att träffa alla igen, men hade inte tackat nej till nåra veckors lov till. Hehehhe!!


I alla fall, lovade att länka den människan som kommenterade den roligase egenskapen (ni som läste dagens bloggutmaning vet nog vad jag snackar om).

Fick en kommentar med ett antal knäppa egenskaper av Isa. Hon kan till exempel tyda skrynkelskrift och fascineras av tejp- och burkviskare.XD

Får lägga till att hon är en väldigt superbra vän och grym på att dansa balett, ni hittar hennes blogg här!


 

random bild jag tog i tyskland bara för att få lite färg i inlägget ^^

Av Elin - 9 april 2012 15:27

Sista dagen på påsklov. Går åt till att inte göra någonting. Satt och listade ut ackorden till Whisper innan bara för att dom idiotiska ackordsidorna sätter ut helknasiga ackord. Eller jag tyckte dom lät konstiga i alla fall så listade ut nya. Blev väl ganska bra tror jag.

Och när jag ändå satt å kämpade med denna underbara låt försökte jag mej på operan som är nån stans i slutet. Gick väl sådär. Lät kanske inte jättebra. Hehehe.


Nejmen nu sitter jag å bara skriver en massa ointressanta saker igen!! FY PÅ MEJ!


Jag funderar på att gå ut lite. Ta med kameran kanske? Fota naturen, djuren. Eller så räcker de me att bara gå net till tvrummet till påskägget som ligger kvar där sen igår, då jag å syrran satt å tittate på kogänget å nils holgersson XD


Nej, ni kan få en bild från tyskland. Från stranden.


Vet egentligen inte varför jag fotar gäst. Visset gräs. Menmen, sån är väl jag. :P

 

Av Elin - 9 april 2012 11:40

 


MEHEHEHEHHE dags att skryta lite!! :D 


Jag är bra på.... Ehm... Skriva massa punkter kanske? XD


Jag är bra på att:

  • Skratta (åt sånt som knappt är roligt ens) heheheh
  • Tänka positivt (förutom när jag är sur)
  • Ich bin muschikhalisch :]
  • Vända uppåner på min lillasyster
  • Bli osams med skrivare
  • Tämja ankungar
  • Spela på grässtrån och maskrosor
  • äta godis
  • lyssna när jag inte borde och tvärt om
  • skjuta upp saker (t ex läxor) till sista sekund
  • hålla alla informerade om min tandställnings arbete
  • få hjärnsläpp när man ska skriva sånahär listor.... :P (därför skriver jag inte fler punkter)

VAD ÄR NI BRA PÅ DÅ??


HAR NI NÅGRA ROLIGA EGENSKAPER SOM INGEN ANNAN HAR???

(Bästa egenskapen får en länk!)

Av Elin - 8 april 2012 19:36

Hejsanhejsan! Har inte gjort så mke idag. Gick på gudtjänst me mamma å åt tårtbuffé efteråt. Alla dessa gudtjänster asså... Skönt att man knart är konfirmerad. ;)


Tog i alla fall ut kameran när kaninerna fick springa av sig lite i trägårn (småländska.... tror jag XD) så tänkte visa lite bilder.


För er som inte vet, den gråa är Kakan och den svarta är Estrella!


           

Vet att vissa bilder e suddiga, men dom vill inte sitta still dom små tokstollarna xP

Av Elin - 8 april 2012 15:11

Börjat lyssna lite smått på Evanescence igen. Amy Lee sjunger verkligen grymt bra. Har testat att sjunga några av hennes låtar, och dom är faktiskt riktigt svåra. Först e dom jättemörka och sen blir dom väldigt ljusa. Eller ganska ljusa. Eller typ lagom kanske XD Nemen ibland går dom lite väl högt. heheh :P


Har iaf fastnat för denhär låten:


Evanescence - Whisper


 

En random bild från tyskland bara för att få inlägget att se bättre ut ^^

Av Elin - 8 april 2012 15:01

 


Jaha... Det är väl bara å ta nån låt då eller? ;)


Känner för att vara lat...


Blinka lilla stjärna där

Av Elin - 8 april 2012 08:45

Dag tre började med en tidig morgon smo bestod av att äta frukost, städa och packa. Sedan åkte vi iväg med bussen och stannade i nån stad där vi gick en runvandring 1½ timme och höll på att frysa ihjäl.

Sedan var det dags för en gungig och en timme försenad båtresa hem för att sedan åka 4 timmar i bussen.

Kom hem nån gång vid elva.


Ja, hände väl inte så mycket mer den dagen ^^


       

Dom tyska städerna e rätt fina faktiskt ^^ (okej, jag har bara sett typ två)


Schöka.


   

Fantastisk orgel. Mer än 3000 pipor.


 

Rena rama skumbadet...!


 

Tvungen att ta egobild på båtens toa... :P (För er som inte riktigt hängt med, det gröna håret var ett skämt XD)



Frossat gummibjörnar hela resan...


   

Väl hemma fick man välkommen hem-present ;) DANKE!

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards