Exist

Alla inlägg under maj 2012

Av Elin - 18 maj 2012 18:30

Sitter återigen vid datorn och blev nyss av med dagens fjärde hickattack. Eller heter det ens så? Hickattack?


Äsch, glöm det! Eftermiddagen spenderades utomhus med kaninerna, gräsklipparn och Sten. Blev ju faktiskt lite varmare klimat nu framåt kvällen. Härligt!

Dock får det inte bli över 20. Då dör jag. Jag tål inte värme. Mycket bättre me myla, för man kan hela tiden ta på sig mer kläder, men när det är varmt så kommer man ju alltid till en gräns hur mke man får/bör ta av sig... Ni fattar problemet va?



 

Dethär är Kakan. Såhär ser Kakan ut när det blåser...


Och så ser han ut i vanliga fall


 

Ibland är han lång och platt.


 

Detta är Estrella. Estrella vill aldrig sitta still...


 

...förutom när hon tvättar sig...


 

...eller också ligger lång och platt på marken. SLUT.

Av Elin - 18 maj 2012 14:12

Idag har jag städat. Så duktigt av mej. Jag och jylli satte oss vid ett hörn där det låg noter huller om buller, och ni aaaaanar inte hur mke roliga grejjer vi hittade! Förutom borttappade horn- och pianoläxor, gamla psalmer, lappar om inställda spellektioner och en MASSA nutböcker och häften hittade vi mina allra första pianoböcker, Vi spelar piano I, Vi spelar piano II och Pianopyssel.


Satt hur länge som helst och bläddrade i böckerna. Jag var så liten... Gick ju bara i ettan när jag började :P


 


Första pianoläxan ♥


Hahaha kunde knappt skriva ju! XD (Följande bilder kommer från Pianopyssel)


 

Herre gud! Kunde jag sånthär i ettan/tvåan?? :O HAHA att klav betyder nyckel hade jag helt glömt bort XD


Hehe rena konstverket!





 
Hahaha sista sidan XD


 

Vi spelar piano-böckerna var fulla med övningar och konstiga låtar ;) Man kände inte igen en enda låt (förutom lilla snigel), och då tvingades man läsa efter noterna. Fanns ingen möjlighet att lyssna på låtarna. Dock var det ju rätt bra. Lärde mej ju noter ordentligt ^^


 

Kommer ihåg denna låten... GUD va den var jobbig! Vänster och höger gör ju inte samma sak! Hur ska detta gå!!??! Min kordination på den tiden ♥

Av Elin - 18 maj 2012 09:23

Godermorgon! Det är fredag och idag ska jag, tillsammans med familjen, städa huset inför min konfa.


Finns inte så mycket mer att säga om det. Tjingeling!


 

Av Elin - 17 maj 2012 21:38

Har suttit och räknat lite matte nu. Känner mej jätteduktig ^^ Dock körde det ihop sig på en uppgift så jag la av, så nu sitter jag mest och klickar runt på massa grejer och lyssnar på denhär listan.


Bestämde mej dessutom för att ha en gummibandsfri natt pga av alla skavsår. Och ni som nu inte fattar ett dugg av vad jag nyss skrev kanske jag ska förklara.

Jag har ju tandställning. Känns bäst att börja med att säga det så att det inte sker några missförstånd. Mellan käkarna har jag två gummiband som på något sätt ska flytta tandraden, tror jag. Dessa går att ta av, så jag byter lite då å då samt tar av dom när jag ska äta.

Men som alla tandställningsgrejjer i min mun orsakar dom idiotiska gropar, blåsor, skavsår och bucklor i hela himla munnen. Efter varje natt så har ett av gummibanden alltid sjukit in i kinden. Det gör ont. :( Och den andra gummibandet är inte särskilt snällare. Jag lyckas ALLTID somna med tungan vilande på gummibandet, och hela min tunspets e asöm nu :(

Tycker så synd om mej själv hahah XD


 

Min första tandställning. Biten som e närmast framtänderna lyckades tränga sig in i gommen... Men de e en annan historia ;) (Gipsmodellen tjuvfotade jag i väntrummet heheh ^^) HIHIHI vilken liten mun jag hade!! xP


  Förlåt för att jag har mat i tanden till vänster... :P

Men aja, såhär ser det ut i min mun nu, ungefär. Bilden togs för en månad sedan, men de e inte så mycket förändringar sedan dess.

(Vet att min gom ser helt konstig ut...)


HAHAHHAHA ojsan, dehär blev visst ett tandställningsinlägg! :P Heheh, hoppas ni står ut! Har ni frågor så e de bara att kommentera! :)


PS. Jag skapade till och med en ny kategori nyss...

Av Elin - 17 maj 2012 17:10

Idag har jag kommit fram till en sak. Jag gillar inte kaniner. Och kaniner gillar inte mej. (Estrella är ett undantag)


Lägger in lite blommor så blir man på lite bättre humör ;)


 

Av Elin - 17 maj 2012 14:53

Har varit ute å gått nån timme med Raket. I ösregnet. Min tokstolliga shettis asså. Ni anar inte va sur han var på mej när han inte fick äta alla goda grästuvor han fick syn på. MOAHAHAHA!!


Just nu sitter jag med onepiecen på mej. Mina byxor hänger på tork, jackan är upphängd och min lugg har precis slutat droppa ner vatten i ansiktet på mej.

Dock gillar jag regn, så länge man har möjlighet att byta om när man kommer in. Därför gillar jag inte regn när man ska gå till bussen.


I alla fall. Innan regnet satte igång hann jag knäppa nåra bilder. Sprider ut dom över nåra inlägg, så att de blir lite mer balans. Annars har ni 1320498430598345 bilder i ett inlägg och sen blir de inga bilder i inläggen på flera dagar. Nej, det blir inte bra!


Tror jag ska ta å läsa/skriva/räkna lite nu. Har inte bestämt vad än. Aja, hejdå, ha en fortsatt bra dag allesammans! :)


 

Av Elin - 17 maj 2012 12:26

Förstår ni varför jag blir galen!?!??!? :O


 


I alla fall. Ska gå ut och fota nu. Kan ju ta å fylla de sista 1690 meggabajten (eftersom jag inte vet hur de stavas skriver jag som man säger XD). Hmm... Behövs 675 bilder då. Nån som har nåt bra tips vad man ska göra när hårddisken e full?? :P

Av Elin - 17 maj 2012 10:07

Godmorgon vackra värld! Sitter här denna lediga torsdag och känner att vad ska jag hitta på idag? Syrran e på klassresa och det är egentligen en perfekt dag för att plugga. Har ju både fysik- och matteprov nästa vecka. Dessutom har jag ju en massa matteläxor också... :P


Men nej, läxorna får vänta. Hjärter är mycket roligare och kom nyss på att jag kan ju gå ut å fota lite grejjer! Var ett tag sedan nu, och körsbärsträden har ju börjat blomma så man hoppas ju att man får nåra bra bilder innan dom vissnar å försvinner.


Dessutom ska jag börja med en ny video, när jag ändå sitter här och gör ingenting.


Haha läs inläggets andra mening igen! Jag har nog fel trots allt...

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards