Exist

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Elin - 10 juli 2012 18:35

Mamma kom med en galen idé om att hela familjen skulle ha bakdag. Hon gav med ansvaret för bulldegen, jylli gjorde muffins, pappa handlade ingredienser som fattades och mamma gjorde nåra andra bakverk. Jag å jylli avslutade med en sats chokladbollar. 


Var inte alls inspererad till att baka och gnällde hur mke som helst. Sen blev det lite flamsigare, och lite roligare. Jylli upptäckte t ex att hon glömt bakpulvret i sina muffins x) 


I alla fall, blev till slut klara och avslutade med en god fika ;)


Kommer lite före- och efterbilder, och så en avslutande vacker bild på mej.


Före:

 


Efter:


   


Gjorde en specialbulle! Före:

 


Efter:


 


Före:


 


Efter

 


Smeten var nog ändå godats :]


Älskar att göra egobilder svartvita och sedan lägga till Anne-effekten i pixlr ^^ 


 

Av Elin - 10 juli 2012 16:11

Innan du scrollar ner vill jag bara varna dej innan din mage vänder ut och in på sig själv. 


Så, nu har jag varnat dej. Varsågod å scrolla ner! ;)


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


Tittade in på Denhär bloggen och fick se en bild på en häst med en träbit rakt in i huvudet. Eftersom träbiten hade missat hjärnan gick den att ta bort och vad jag vet så kommer hästen bli bra igen. 


Finns en facebook-sida där man kan följa hans utveckling. Har inte kollat igenom den så noga, men där finns i alla fall fler bilder och info. Sidan hittar du här


   


 


Av Elin - 10 juli 2012 12:06

Hej alla ute i ösregnet! Eller jag vet ju inte om det regnar just där du bor, men här öser regnet ner i alla fall. 


Dagen kommer nog spenderas med datorn och musik. Ingen lust att gå ut.

Dock var jag ute nyss och klippte av de vissna blommorna på buskarna i trädgården. Inte så jättekul kanske, men jag å jylli gjorde det ganska roligt i alla fall när jag sprang nerför backen med en skrikande lillasyster i skottkärran och mamma står vid maskinhallsdörröppningen och "Akta, ni skrämmer ju livet av ank..." för att sedan avbryta sig och sucka när hon ser oss springa förbi utanför och ankungarna flyr in till maskinhallen. Haha måste ha sett helt idiotiskt ut från mammas synvinkel x)


På tal om nåt annat, satte ihop en Top10 på spotify med mina favvolåtar just nu. Lyssna gärna! :) Ni hittar den HÄR


Bjuder på en lite rolig bild ni kan titta på medans ny lyssnar hehe



   

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards