Exist

Alla inlägg under augusti 2012

Av Elin - 19 augusti 2012 16:00

En av de bästa sakerna med läger är lägerbål. Ni får en bild på ett av lägerbålet vi Äventyrare hade, å så slänger jag med lite andra mysiga bilder ;)


     

(Bara jag som tänker på Slender?)



   


 

Av Elin - 18 augusti 2012 16:00







På besökdagen var det tema Brasilien. Vi gjorde karnivalkläder och åt vildsvin och exotisk planka. 


       


 

Av Elin - 18 augusti 2012 11:45

Skitväder ute så idag blir en sitta-inne-och-slappa-dag.


Som tidsfördriv hittade jag detta testet. Man får höra några ganska kända melodier och ska säga om de spelas rätt eller inte. Man behöver egentligen inte känna igen låtarna, jag behövde inte det i alla fall. Om en ton låter helt fel i förhållande till de andra är melodin antagligen felspelad. 

Testet går alltså ut på att kolla om man är "tondöv" eller inte. Dock är det bara ett simpelt test, så resultatet kanske inte är 100% korrekt!


Själv tycker jag att det var ganska lätt, men en av melodierna som jag inte kände igen lät lite småskum, men ändå "musikaliskt realistisk" (haha vad var det där för uttryck...??), så det var nog där som jag svarade fel XD


 



 


PS. Anledningen till den dåliga uppdateringen är att jag snart har gjort 1000 inlägg, men jag vill inte att det 1000:e inlägget ska publiceras förrän efter lägerbildbomben, därför kommer det inte bli så mycket mer än ett inlägg per dag ungefär ;)


Av Elin - 17 augusti 2012 13:45

Bestämde mej för att göra några tidsinställda inlägg med bilder från lägret, och det kommer publiceras ett inlägg varje dag fram tills på onsdag. 

Dessutom börjar jag närma mej inlägg nr 1000, och då kan ni vänta er en liten överraskning! ^^


"Temat" på detta lägret var att typ återuppleva förra årest läger. Därför hade vi ett land varje dag som vi fördjupade oss i med mat och aktiviteter. 

Ett av de första länderna vi fördjupade oss i var USA. Vi fick likea cowboys och indianer, tog dock bara bilder på indiantemat ^^


           

Själklart ska mila måla på en ny indianmålning med kol när jag tvättat bort den gamla... (ignorera min frisyr på typ alla bilderna XD)


 

Av Elin - 16 augusti 2012 12:45

Mellan 28/7-4/8 -12 var jag på scoutläger, och tänkte jag skulle bjuda på lite bildbomber och kanske berätta lite. Så det blir några inlägg om detta, precis som det blev med islandsresan. :) 


Tänkte visa lite bilder på lägerplatsen. Eller lägerplatsen å lägerplatsen... Mitt tält, matplatser och nåra vindskydd x)


 

Mitt, milas, fias, jyllis å miras tält med tre regnskydd och ett par vantar på den egengjorda tältpinnen. ^^


   

Köket


 

"Matsalen"


 

Vindskydden på kanothajken 


 

Av Elin - 16 augusti 2012 12:01

Tjeeena! Kom nyss in efter att ha fvarit ute och jagat kossor, och innan dess var hovslagaren här. 


Nu är alla bilderna från lägret sorterade och redigerade, så nu är en bildbomb på väg. Har dock inte bestämt mej för om jag ska lägga ut alla bilderna i ett enda inlägg eller om jag ska dela upp det... Vad tycker ni??


PS. Kan även lova att en ny omröstning kommer på söndag eller måndag nån gång. ^^



 

Av Elin - 15 augusti 2012 15:19

Guten Nachtmittag eller hur man nu säger. Idag har jag å syrran ridit (som vanligt) och senare i eftermiddag/kväll ska vi iväg till nåra kompisar.


Det är ju fortfarande sommarlov, och då kanske man får en timme över lite då å då? Då har jag ett tips på hur man kan utnyttja den! Titta på klippet härunder!! 

 

http://www.youtube.com/watch?v=nAVp_pGjNy8&feature=watch-vrec


 

Av Elin - 14 augusti 2012 14:06

Tisdag. Sitter och fixar med bilder från lägret. Tror jag kommer dela upp bildbomben i lite mindre delar så blir det inte så mycket på en gång. Sitter ju då även och funderar på HUR jag ska dela upp det... 


I alla fall. Om en vecka sitter jag i skolan. Har fått schema, nyckel, skåp... Går i 9c. Allt drar igång nästa vecka, förutom ridningen som drar igång idag. Gissa vem som kommer göra bort sig pga har en häst som går att rida på långa tyglar hela tiden nästan vad som än händer... x) 


Har inte så mycket mer att skriva, så ni får en bild på ett av mina favoritdjur. Snigel. Synd bara att hen inte villa komma ut :P

 


 

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards