Exist

Alla inlägg den 1 september 2012

Av Elin - 1 september 2012 20:15

Jag har ett litet tips till alla er hästmänniskor som har ca 1½ timme över. Följ denhär länken och kolla på Buck!

 

'Buck Brannaman har utvecklat en enastående, och mycket framgångsrik metod, att hantera och träna hästar. Den går ut på att kommunicera med hästarna med hjälp av ett lyhört ledarskap och utan straff. Till vardags reser han mellan rancher, där han lär ut metoden till hästägarna. Han tillbringar större delen av året på vägen, utan sin fru och sina döttrar. Bucks barndom var osäker. En missbrukande far misshandlade honom och hans bror, och de tvingades uppträda med allehanda tricks. Vändningen kom när en fotbollstränare, efter ha sett ärren på Bucks rygg och ben, hjälpte honom att komma vidare och få en fosterfamilj.'

 

Den är bara tillgänglig i 26 dagar till, så passa på!


Och ni som inte är ett dugg intresserade av hästar kan ju bara låtsas att texten här ovan inte existerar x)


Idag har jag, mamma å syrran gjort paddocken fin. Tänkte även hinna med lite läxor, men det glömde jag hehe... 

På eftermiddagen tog jag och syrran en lite längre ridtur för att köpa Ryssbyglass. Youton tyckte inte om glass, så jag fick behålla min. En stund efter att vi kommit hem ringde grannen och sa att dom hittat en kanin i trädgården. Så vi åkte dit och lyckades fånga in Hoppsan, som nu är hemma i sin bur igen. 


Jag önskar er en fortsatt bra helg, hejdå! ;)


 

Bjuder på en bild från en scen där Buck's kompis/kollega Dan blir biten i huvudet...

 

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards