Exist

Alla inlägg under september 2012

Av Elin - 24 september 2012 13:53

Denna veckan kmr jag praoa på djurmagazinet. Har jobbat mina första 5 timmar där nu och trivs bra. ;)

Av Elin - 23 september 2012 20:00

Idag har jag sprungit jämnsides med en flock kalvar, tagit en ridtur i regnet, lyssnat på musik, byggt hinder och bara suttit vid datorn.


Imorgon ska jag vakna, äta, åka, komma fram, inte hitta ingången till DjurMagazinet, får hjälp av nån som jobbar där, hitta min handledare, få arbete, åka hem nio timmar senare. Det är alltså dags för teminens praovecka.  Vet typ ingenting om min praoplats, så har ingen aning om vad jag kommer få göra eller någonting...

Har i alla fall gjort en matlåda till imon. Tänker inte springa runt i stan och leta efter närmaste skola där jag kan äta. Kommer gå vilse direkt!

Men aja, det kommer bli kul att testa på något nytt. Hittade ett ganska bra citat på weheartit: 


 


Nu ska jag gå å försöka lära mej Dragonforce's Seasons på piano och även försökta ta ut solot i mitten av Starfire, så har lite att göra. Hejdå ;)


 

Av Elin - 23 september 2012 12:45

Söndag. Resultat här under, ny här till vänster :)


 


 

Av Elin - 22 september 2012 19:41

Idag har regnet öst utanför fönstret hela dagen så blev en stannainnedag. Har suttit vid datorn, vid pianot, vid datorn, vid pianot, vid köksbordet, vid datorn, vid pianot, vid köksbordet....

Och för inte så länge sedan satt jag barbacka på Youtons blöta rygg. Jag å syrran bestämde oss för att ta en promenix me hästarna, och jag pallar aldrig gå så jylli kastade upp mej på Youton. Så mysigt att rida i bara grimma och grimskaft i skogen. Tyvärr var han väldigt blöt på ryggen så jag fick byta byxor när jag kom hem x)


Men eftersom det är pissväder ute blir det inte av att jag fotar någonting. Ni får en bild jag hittade på en humorblogg i stället, som påminner om gårdagens kemiprov litegrann XD


 


 


Av Elin - 22 september 2012 17:06

Klicka på bilden för att komma till min weheartit! :D 


 


 


Av Elin - 21 september 2012 17:06

Orkade inte blogga igår. Mådde inte bra och pluggade dessutom hela kvällen inför dagens kemiprov, som gick okej. Var tre frågor jag inte kunde. Två av dom var E-poäng. Inte så viktiga. Den tredje var dock avgörande om man får A eller inte. Antar att jag får B då. Reaktionsformel för brinnande etyn... :s Nej. Det går inte. Blev dessutom stressad för att tiden tog slut också. 


Men nu är det över. Nu ska jag försöka tänka på något annat. Har gått å tänkt på provet hela dagen. 


Är fortfarande förkyld, men det känns bättre idag. Vet att jag skriver jättetråkigt osv, men orkar inte blogga ordentligt. Ni får iaf Dragonforce - Seasons att lyssna på :)


http://www.youtube.com/watch?v=qVxeLyPUnIo&feature=youtu.be


 

Av Elin - 19 september 2012 19:18

Okej, såhär ligger det till: Jag har fått gnällsjukan


Eller om det fanns något som hette så hade jag nog haft det i alla fall. Idag har jag gnällt på allt. Igår gnällde jag på allt. Imon kommer jag troligen fortsätta gnälla på allt.


Började dagen med att vakna upp lite småförkyld. Första lektionen var idrott. Springa runt sjön i morgonkylan (visserligen blev man varm rätt fort). 2 km. Stannade inte en enda gång. Ett tag hade jag blodsmak i munnen av nån anledning jag inte vet. 

Kände mej mycket piggare efter springturen. Den piggheten varade nån kvart. Sen rasade allt under dagen. Näsan rann, kände mej typ varm el nåt, huvudvärk, trött och täppt i ena 'bööören', som vi säger på smålännska. Känner mej lite bättre nu när jag fått ta det lungt efter att ha kommit hem från orkestern, men usch, jag är förkyld, de e jag. Första gången sedan i vintras typ xP


Nu ska jag sluta gnällsjuka mej. Edge of Night. En bra låt. En fin låt. En, framför allt, lugn låt jämfört med sånt jag brukar lyssna på.


(Nej, jag har inte sett Sagan om ringen, men vill se och jag gillar rätt mke av musiken, framför allt denna)

 

 

Av Elin - 18 september 2012 17:16

Hej på er!

Igår när jag var hos tandläkarn fick jag tillbaka mina gummiband som jag sluppit i sex veckor nu. Enda förändringen är att det bara är två nu, dom sitter sicksack mellan käkarna (ska försöka fota nån gång) och att gummibanden heter Tom 3/8" (9.5mm) i stället för Gary 1/4" (6.4mm) och är något större för att kunna gå mellan käkarna tre gånger, i stället för en. 

Alltså, följderna av detta är att jag har haft ont i munnen hela dagen idag, och även hela dagen igår. Skavsår och ömma, halvlösa tänder. JIPPIE. 


I alla fall. Veckans enligt schemat jobbigaste dag är snart avklarad. Ganska skönt att man har den i början på veckan, så kan man slappna av lite i slutet. Ska alldeles strax iväg och rida, så bäst att jag byter om nu. 


Ni får en bild på Spottie så länge x)


 


 


Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards