Exist

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

Jag och Youton gick omkull (rätt långt inlägg)

Av Elin - 21 oktober 2012 10:45

God morgon på er! :)


Hade tänkt blogga mer igår, men det blev inte så. Hade fullt upp hela dagen!

 

Som ni kanske kunde gissa om ni såg detta inlägget, så gick jag och Youton omkull igår. Hade lugn och fin galopp, han bröt av till trav, jag fick igång han i galopp igen men då snodde han ihop benen å helt plötsligt kom marken närmare och närmare. Sen låg vi där och ingen fattade vad som hänt. Efter några sekunder klarnade det i huvudet lite på både mej och han för vi märkte att han låg på mitt ben. Han reste sig upp, vilnglade lite, sen travade han fram till Jylli och som stannat Fanny och hoppat av för att fånga in Youton. Sen kom jag på att jag kanske borde resa mig upp. Så jag reste mej och haltade bort till de andra. Sen hoppade jag upp och red hem, i stort sett som om inget hänt.


Det var väl ungefär vad som hände. Har inte riktigt koll själv egentligen. Allt gick så fort och jag hann inte tänka. Hann inte ens bli rädd. 


När vi pysslat om hästarna och allt skulle man då ta av sig ridkläderna. När jag tagit av mig skon, den, mot grusvägen, sönderskrapade strumpan och ridbyxorna såg jag ett fantastiskt fint ben där. En blålilarandig bula på knät och ett sår vid min numera svullna fot. Och lite lera får vi inte glömma. Stod i duschen och skrek när jag skulle skölja bort leran och gruset från foten haha x) 


I alla fall, jag kunde gå på foten (hyffsat bra i alla fall), och senare på kvällen åkte jag till skogskapellet och spelade horn och piano. Efter det åkte jag och jylli hem till becca och mila och där stannade vi tills 22 nånting. Sen kom pappa och hämtade oss, jag gick och la mej som somnade typ direkt. 


Ojsan, blev ett långt inlägg dehär, men det får ni stå ut med. Såhär dagen efter har jag nackspärr och axelspärr (ja, jag kom på dedär ordet själv). Och så är foten lite svullen och lite stel. Och knät mår bra. Bara tre bulor + ett litet skrapsår. Annars är allt bra! ;)


Och nu ska ni få en bild på Nappen och Kakan! :D


 


 


 
 
Evah - En av Karlstads största bloggar

Evah - En av Karlstads största bloggar

21 oktober 2012 13:55

Naw vad söta. :D

SVAR: Okej, tack för din åsikt. :)

http://Evaaaahs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 mars 2016 18:02

Hej!   Nu är det över ett halvår sedan jag uppdaterade någonting här, men jag tänkte att ifall det skulle vara så att någon fortfarande kikar in här ibland så kan det ju vara roligt om det helt plötsligt finns något att titta på ^^ Hade för ca ...

Av Elin - 5 augusti 2015 13:40

Det är helt otroligt vad aktiv jag är här! Eller inte....   I söndags kom jag hem ifrån Landslaget i Blåsmusik, där jag i typ nio dagar repat med drygt 60 andra unga musiker från olika håll i landet. Vi hade även konsert i fredags samt söndags oc...

Av Elin - 22 juli 2015 21:30

Såhär kan det se ut när jag övar. Men oftast går det inte såhär fort XD     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^^ ...

Av Elin - 14 juli 2015 21:30

Här är en video som lades upp i slutet av maj, samma dag som jag tog körkort. Får se om ni tycker bättre om videon än de två som tummat ner videon på youtube haha ;)     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^...

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards