Exist

Alla inlägg under december 2012

Av Elin - 25 december 2012 10:43

God morgon folket! Funderade i förrgår på att göra ett tidinställt god jul-inlägg att publicera på julafton, men det blev aldrig av. Men jag får väl säga det idag i stället då. GOD JUL!! :D

Hoppas eran dag var bra och att ni åt mycket god mat och fick många fina julklappar! 

Min dag bestod av INGEN KYRKA :D, lite pulkaåkning, mys med djuren, vara tomte hos grannen, mat mat mat, kalle anka, godis, julklappar, en skrattattack åt versen jag skrev på mammas paket och gröt. 


Vill egentligen bjuda på en bra låt jag hittade nyss, men tycker julmusik passar bättre såhär i jultider. Den braiga låten får ni nån annan gång ^^


http://www.youtube.com/watch?v=EO3phZ5xvXM


http://www.youtube.com/watch?v=mVFABe-Qdec


 

Av Elin - 23 december 2012 16:45

Idag är det dagen före julafton (nähä??!) och jag är förkyld. Vill ni veta när jag vaknade? ("Ja!") Kvart i nio. Vill ni vet hur? ("Ja!") Va nåt som rann på kinden. Från näsan. Hur snorig får man vara? 


Men trots min förkyldning (mår ju bra i övrigt, bara näsan som inte är på min sida) stack jag och jylli up på en 90 min lång ridtur tillsammans med Linnea. Tappade känseln i tårna och på hemvägen började jag frysa om armarna. Det är inte smart att ha bara höstjacka + t-shirt + ridväst i 5 minusgrader + hård vind som gör allt så mycket kallare.

Men kul var det i alla fall, Youton var pigg och glad! Dock tog det någon timme innan jag blev någorlunda varm igen haha XD

Och nu, senare på dagen, har jag även börjat nysa. Mamma fick sig ett gott skratt när jag hade sån kraft i nysningen att jag stapplade bakåt å satte mej på köksgolvet heheheheh x)

Hoppas inte min förkyldning blir värre imon, det är ju julafton!! xP


Ojsan, blev en hel uppsats om in förkyldning. Fail... Men ni får stå ut med det, jag är lite smågnällig av mej ibland ^^


 


 

Av Elin - 22 december 2012 17:53

När jag satt och lyssnade på Kopparbärsjul (bästa jullåten) kom spotify med en liten julklapp till mej... Tack. TACK SÅ VÄLDIGT MYCKET!!!


 


 

Av Elin - 22 december 2012 16:21

Så. Då har man ätit halvt ihjäl sig av godsaker. Smakat kalvsylta. Aldrig mer, säger jag bara. Men bäst av allt var såklart efterrätten. Dock åt jag inte upp min kladdkaka, var sååå mätt. 


Men i alla fall. Idag äre lördag. Första dagen på jullovet. Imon e de söndag och på måndag är det julafton!! TAGGA!!! XD


Ska nu bjuda på lite stämningsfull julmusik heheheheheh ^^


http://www.youtube.com/watch?v=m1IPPQ7Pokw


 

Av Elin - 22 december 2012 10:34

Tjeeena! Detta jullov kommer att inledas med julbord med mammas sida av släkten. Ska väl äta lite köttbullar och kex. Måste ju se till att fortfarande ha plats i magen sen för godisbordet och all ostkaka, kladdkaka och allt annat gott! :D


Men vi ses väl sen när jag kommit hem, tjingeling!


   

Såhär glad kommer jag bli när jag ser alla godsaker ^^


 


Av Elin - 21 december 2012 16:39

JULLOV!!! :D


Idag har jag kollat på fotbollsmatch mellan lärare och elever (lärarna vann), fått medalj, ätit gröt, lekt med maten, sett State of Nevermind spela, fått betyg, klätt momos gran, tagit med filmkameran till skogen där jag och jylli högg varsin julgran, åkt snowracer och gosat me ankor.

Och vet ni vad filmkameran betyder?? ^^ Kaaaanske kommer det komma upp en ny lol-video eller bara vanlig video. Men ha tålamod, det tar tid att klippa ihop. Kanske kan det bli som en liten julklapp? ;)


 


 

Av Elin - 20 december 2012 16:38

Idag hade vi sista vanliga skoldagen. Sista lektionen för iår var matte. Har iaf varit en chill dag. Schemat imon består av fotbollsmatch mellan elever och lärare, julgröt och betyg. Sedan är det JUUUUUULLOOOOOOV!!!! :D


 


 

Av Elin - 18 december 2012 21:16

Varit en bra dag idag. Inte så mycket att säga. Vanlig tisdag. Meeeen eftersom jag är en sån awesome bloggare så ska jag hålla bloggen uppdaterad ändå. Idag bjuds det på lite humor ^^




http://www.youtube.com/watch?v=wF73LiqP69g


 

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards