Exist

Alla inlägg under januari 2013

Av Elin - 11 januari 2013 22:42

Ni som har bra minne lägger säkert märke till att jag lagt ut en cover på denna innan, men då hade jag hört låten för första gången ca 4 dagar innan jag spelade in. Nu har jag kunnat låten i va ett halvår och finslipat lite på den (dock kan jag inte gitarrsolot i mitten...) så i söndags spelade jag upp den för ett 50-tal människor på nån trettondagsfirandemiddag haha XD


http://www.youtube.com/watch?v=3iMO7jXooJY&feature=youtu.be


 

Av Elin - 10 januari 2013 16:24

Jahopp, vad har hänt idag då? Kom långt med min religionsuppsats, råkade göra Gloria till en brony typ, åt en massa grönsaker till lunch och fick inloggningsuppgifter å sånt till våra gymnasieval.

För er som undrar så ska jag gå naturvetenskapsprogrammet med inriktning natur. Sedan efter studenten har jag alla dörrar öppna att plugga vidare. Dock har jag ingen aning om vad jag vill bli, men har ju nåra år på mig att bestämma mej ;)


 


 


Av Elin - 8 januari 2013 16:38

Då ha skola dratt istá!


Första dagen. Jag är trött. Självklart börjar man med veckans jobbigaste dag. Lektioner hela tiden, förutom på vår 53 minuter långa lunch. Men jag lever, och det är väl huvudsaken. 

Ska snart iväg och rida. Målet i kväll är väl att inte somna på hästryggen hehe.


Men ni får ha en fortsatt bra skolvecka!


 


 

Av Elin - 7 januari 2013 16:57

Sista dagen på lovet. Hur har jag spenderat den egentligen? Började med att åka in till den stora stadn och fixa lite grejjer, sen kom vi hem och jag och jylli pysslade om hästarna och hoppade nåra hinder me shettisarna. Sen trampade jag sönder is i en stor vattenpöl och blötte ner mina stackars termobyxor. Och resten av eftermiddagen gick åt till att spela Slenytubbies :D 


http://www.youtube.com/watch?v=zdWffKaNU_I


Det är faktiskt inte så läskigt som det verkar. I början satt jag bara å skrattade åt hur konstigt allting var haha XD

Men ni får ha det så bra, hoppas ni inte har alltför mycket ångest inför morgondagens skolstart! ;)

 

Av Elin - 6 januari 2013 16:41

Hejsanhoppsan, jag har ju visst en blogg haha XD Var nära på att glömma sänga in ett inlägg idag, fast det är nog ingen som bryr sig ändå ;)


Idag har jag ridit och... Jag har nog bara ridit förresten, jag stannar nog där. Idag har jag ridit. Eller juste, jag kollade på nåra avsnitt av Eva & Adam på youtube som jylli tipsat om. Höll på att garva ihjäl mej på vissa ställen hahahahhaha


I alla fall... Jag ska snart iväg till församlingshemmet. Ska gå heeeeeeeela långa vägen dit, dvs ca 500 m. Har en spelning ikv, el om man ens ska kalla det spelning. Ska sjunga tsm me de andra tjejjerna och spela en låt på piano. 


Men ni får ha det så bra! 


 


 

Av Elin - 5 januari 2013 13:57

Efter att ha mockat hästhagen och käkat Ryssbyglass sitter jag återigen här och ska inom en snar framtid duscha innan jag ska iväg och öva inför morgondagens spelning. Så intressant var denna dagen ^^


 


 

Av Elin - 4 januari 2013 16:26

Tjeeeeeenare mannen! The.... Elin här!


Tänkte slänga in lite text i denna lilla rutan som så mångingom kmr bli ett blogginlägg (fast när du läser detta är det redan ett blogginlägg moihihi).

Idag var vi hos grannarna å fikade lite mumsig fika, och när vi kom hem gick jag och jylli ut till hästarna. Fulla av energi och bus lät dom sig inte fångas. Nåt de fått för sig nu på sistone, för det är ju tydligen väääääldigt roligt att springa runt i hagen med två små människor efter sig. 

Men smarta som vi är var vi med på leken. Och är man med på leken får man leken tåla. Vi lät dom springa runt oss och fram och tillbaka och hit och dit i hagen. Och om de stannade... Nej, leken är inte slut än, iväg med er! Stackarna var helt svettiga (eller Youton var lite lockig på bringan i alla fall) men vi manade på dom å dom sprang runt där. Dock började de tröttna. MOAHHAHA! Så går det när man vill leka datten med oss haha x) 

Dom var vääääääldigt snälla att fånga sen när jag och jylli bestämde oss för att leken var slut. Känner mej så awesome när jag överlistar en häst XD

Men motion fick dom i alla fall, så jag red faktiskt inget på Youton i paddocken. Jag rick runt med han med grimma och grimskaft och kollade på lite "farliga" saker och lärde honom kontrollera sina fötter genom att gå över bommar. 


Ja, där var lite om "dagens 'ridpass'". Antar att inte ens hälften av mina läsare är hästintresserade, men ni får stå ut ändå ^^ 


 

 

Av Elin - 4 januari 2013 10:35

God morgon alla människor! Idag gick jag upp klockan nio och åt frukost, sen gick jag och jylli ut till hästarna och fixade med vatten och saltsten och sånna saker. Och nu har jag bytt om och ska snart iväg på fika hos grannen. Och detta var ju väldigt intressant. Höhö ^^


Tänkte iaf tipsa om en blogg/tumblr jag tkr ni ska följa! http://so-relatable.tumblr.com/

Nåra exempel därifrån: 


               


   

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards