Exist

Alla inlägg under januari 2013

Av Elin - 3 januari 2013 20:06

Tänkte bara visa två inspirerande videos från youtube. Ett orignal, och en "re-make" av den ;)


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eufCY8KHuMA


http://www.youtube.com/watch?v=32YTWKf4TQI


 

Av Elin - 3 januari 2013 19:19

Denna torsdag spenderades i jönköping. Efter att mamma släppt av mej och jylli irrade vi runt och kom efter ca 20 minuter fram till NewYorker (bara för att mamma e dålig på att föklara vägen/vi är dåliga på att lyssna). Efter att ha varit där en stund åkte vi till A6 och spenderade resten av eftermiddagen där. 


Jag brukar vanligtvis inte lägga ut "dagens shopping" och liknande, men detta fynd måste jag faktikst dela med mej av! Hittade btw mer grejjer på ClasOhlsons än vad jag gjorde på de andra ställena tillsammans haha XD


Och om nån undrar, den perfekt vita bakgrunden är vanligt papper + redigering XD 

 

Av Elin - 2 januari 2013 17:59

 

 

Tror inte att det kommer in fler frågor än denna på min så kallade eventuella frågestund, så tänkte iaf skriva svaret på de en frågorna jag fick x) 


Exakt hur många djur jag vi har vet jag faktiskt inte. Har nåra bisamhällen, men vet inte hur det går med dom. Antar att de e mellan 500-50 000 bin el nåt.

En annan art jag inte kan räkna e kossorna. Dom e lite överallt, men gissar att de e runt 50-70 st. Har heller inte koll på hönorna, men antar att de är 40-50 st. 


   


Sen har jag 6 hästar (varav tre ränkas som mina), 3 kaniner (2 är mina), 11 ankor (åtminstonde Bröderna Grus är mina), 7 katter (tror jag) och 2 getter.


Hoppas detta duger som svar på din fråga, Theresia! :)


     


 

Av Elin - 2 januari 2013 17:30

Helluuu!! 

Dagen har till största delen gått åt till hästarna. Skulle rida en skogstur, men sjäääääääälvklart var skogsvägen översvämmad, så vi fick vända. Sen va de så blåsigt så hästarna blev lite småknäppa så vågade inte testa en ny väg (dom e alltid extra pigga å vakna på nya vägar) utan vi hamnade till slut i paddocken. Funkade bra med Youtun i två varv sen ville inte han vara med mer. Vi kommer nog ha rätt många diskussioner innan han låter sig hållas fången i en paddock frivilligt... 


Men när vi ridit klart gick vi in å åt så en tog jag och jylli ut Raket och Piggelin så fick dom hoppa lite hinder. Lyckades bra, Raket fick till och med framåtbjudning haha XD 


Men det är väl vad jag gjort idag. Vad har ni haft för er? :) 


 


 

Av Elin - 1 januari 2013 16:38

Jahopp, då var de ett nytt år ja. Gårdagen firades med nyårsfest hos mormor och morfar tillsammans med nåra grannar och folk från bygden. Kvällen tillbringades med familjen då vi åt, kollade på 'grevinnan och betjänten', gosade med "storhästarna" och Curry i stallet, spelade skitgubbe, spelade poker (då jag vann en sockerskål, ett äpple, två pennor och en petflaska), kollade på tv, skålade och slutligen gick jag och jylli och kollade till shettisarna i hagen. Mysigt ^^


Jag hoppas att ert 2013 också började bra och att ni inte drack er fulla och höll på med sånna dumheter ;)


   

bilder från 1a maj 2012

 

 

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards