Exist

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Elin - 1 februari 2013 21:36

Haha har fått ännu en fråga om min så kallade tandställning XD Denna tjejen undrade vad metallremsorna bakom tänderna gör för nytta. 


Det är helt enkelt så att de ska se till att inte mina tänder flyttar sig tillbaka och blir snea. Eftersom mina tänder sitter något löst, tror det är lite tomrum i käkbenet där tänderna var innan, kan tänderna röra på sig (vissa har jag kunnat vicka på till och med, fast de kittlades XD), och om de helt plötsligt blir helt fria från tandställningen är det stor risk att dom faller tillbaka och blir snea och börjar leva sitt egna lilla liv.

Trots att jag har dessa trådar har jag faktikst märkt att nåra av mina tänder har flyttat sig något, en tand i underkäken har flyttat sig pyttelite (bara jag som märkt) och har även dykt upp ett litet mellanrum på nåt ställe haha x) 


Men hoppas detta dög som svar på frågan ;)


 


 

Av Elin - 1 februari 2013 19:42

Detta gjorde jag under historialektionen, rasterna, elevens val musik, när jag kom hem, på släktträffen... Ja, hela dagen efter att ha ristat in den i handen ;)


http://www.youtube.com/watch?v=A1GmuZPidR4&feature=youtu.be


 



Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards