Exist

Alla inlägg under mars 2013

Av Elin - 17 mars 2013 18:12

Idag har jag varit någorlunda duktig och pluggat. Har ju nationellt prov i biologi på tisdag och vill gärna vara förberedd. Har läst på om lite kretslopp och näringsgrejjer. Ska försöka läsa alla sammanfattningar i slutet av varje område i boken också. Hoppas allt går bra på tisdag, jag vill gärna ha dedär Aet. 

Orkade förstås inte plugga heeela eftermiddagen. Var ute hos hästarna också och hjälpte även till lite i lagårn. ;)


Gammal bild (så ni i min klass inte får panik å tror att vi har läxor i matte, engelska och HK)  

 

Av Elin - 17 mars 2013 12:44

Hej på er! Hoppas ni har en bra söndag. 


Själv har jag idag pluggat biologi (nationella på tisdag) och varit ute och åkt skidor med pappa och Jylli. Efter maten ska jag och jylli gå promenix med hästarna och senare ska jag hjälpa pappa i lagårn. 

Har väl inte så mycket mer att säga. Ni får lite mobilbilder från igårkväll och i förmiddags. 


     

 

Av Elin - 16 mars 2013 13:41

Hej på er! Nu har första veckan med "temadagar" gått och jag skulle bli glad om ni lämnade en kommentar om vad ni tyckte om det ;) 


Bloggade ju inget igår, förutom det tidsinställda. Hann inte. Efter skolan och spellektionerna kom jag hem (NÄHÄ!?!?) och packade och åt. Sedan åkte jag till scouterna där det var filmkväll/-natt.

Såg Bröderna Grimm och Breaking Dawn part 1 & 2. Jag somnade i mitten av Breaking Dawn part 2 för att den var tråkig just då (hehehe), sen vaknade jag lagom till slutstriden. Tror jag var lite för trött för att titta på den egentligen, för jag levde mej inte in i händelsen utan skrattade bara åt scener som var dåligt gjorda. Men dom var ändå sevärda. Och rätt bra. Eller dom var väl mer än rätt bra. Dock lite under förväntan tror jag. Tror som sagt jag var för trött för att bli "berörd" av filmen XD

Somnade iaf halv två, vaknade tio över sex, somnade om, vaknade igen vid åtta då det var uppstigning. Vid nio började distriktsstämman som vi utmanare skulle hjläpa till på. Sagt och gjort. Idag har jag grillat korv, suttit och lyssnat på konstiga beslut jag inte förstår någonting av, diskuterat religion och ätit glass. 


     

 

Av Elin - 14 mars 2013 19:46

Här nedan har jag bäddat in två youtubevideor. De första är ingen fara att se på, dom bara babblar om halal-slakt och hur det fungerar i sverige och lite sånt. Däremot vill jag varna känsliga tittare för den sista videon. Jag är så inte jäääättekänslig, men jag fick ändå ta en paus för jag började må illa...


http://www.youtube.com/watch?v=yHxucLRdHNg


http://www.youtube.com/watch?v=Mi6em7RFhBU


http://www.youtube.com/watch?v=h_bZzxep87c


 

Av Elin - 14 mars 2013 18:11

Idag har jag haft munligt nationellt prov i svenska samt matteprov. För att göra dagen ännu tuffare dansade vi balett på idrotten och mina ben är lite döda nu. Men kul var det. Alltså inte proven. Baletten var rolig. ^^


Mycket mer har jag inte att säga om dagen. Hittade ett inlägg på denna bloggen som ledde till detta blogginlägget som grundar sig på denna artikeln som handlar om halal-slakt. Har inte läst på så mycket om detta men än så länge verkar det helt sjukt. Tänk dig själv att få halsen avskuren, men inte dö förrän om 4-11 minuter. Av blodförlust. Yay, vilket bra slut. Nästan bättre än slutet i hungerspeltriologin... 


Kanske återkommer mer om detta ämnet senare. Nu ska jag läsa på om detta billiga och smidiga men, för djuren, plågsamma sätt att producera kött. Visserligen är det inte lagligt i sverige, MEN sverige importerar kött från andra länder.... 


Nejmen nu ska jag kolla på nåra klipp som var inbäddade på bloggarna jag länkade till här ovan. Eller jag har redan börjat men var tvungen att pausa, började må illa... Ska kolla vidare när jag återhämtat mej. xP


 


 

Av Elin - 12 mars 2013 20:59

Kom hem från ridningen för ca en timme sedan. Var hoppning. Hoppade en stor hoppvan skimmel som var hur stark och "jaaaaaaaspringafooooooooooort:ig" som helst så jag var väl lite småtrött efteråt hehehe x) 


Har en del att göra just nu så är glad att jag har mina tidinställda temadagar (och JA, omröstningen är ännu inte avslutad så det är bara att rösta på, rösta gärna flera gånger haha). Har en biologilabbrapport att lämna in och nästa vecka är det även nationellt prov i biologi och då vill jag helst ha hunnit ögna igenom biologiboken. Dessutom har jag två matteprov imorgon och på torsdag har jag nationellt prov i svenska, musnligt. Dessutom har jag religionsläxa till torsdag + jylli och miras film som inte vill sparas + engelska och tyska arbete/redovisning/vetintevaddetärförnåtegentligen. JIPPIE. 

Jag hålls sysselsatt kan man säga ;)


Här får ni en bild på ett fönster och sen säger jag hejdå XD


 

 

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards