Exist

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Elin - 9 maj 2013 21:27

Tänkte bjuda på lite bilder från kvällens fiske. Har inte fiskat på flera år, men nu bestämde vi oss för att ta upp fisket igen och gav oss av. Bilder och bildtexter får väl tala för sig själva...


  

Fint ställe att fiska på ^^



 

Fiskespöt är med

 

---likaså draget

 

 

Efter lite ösregn stod jag kvar på ungefär samma ställe, dock något blötare, och med en fin regnbåge framför mig. 

 

 

Under skyfallet lyckades jag få upp en gädda, och så har jag tydligen uppgraderat dubbelhakan också ser jag nu ;D

 

Blööööö!!

 

   

Fuuul fisk!!

 

 

Slutliga fångsten blev två gäddor inkl. en liten minifisk som den stora gäddan spydde upp...

 

 

Fina (?) detaljer ^^

 

 

   

Förutom vantar, sten, fisk och gräs fastnade kroken även i mina stövlar. Historien bakom hur den hamnade där är lite rolig, men orkar inte berätta. Den hamnade där i alla fall och jag fick inte loss den. 

 

   

Av Elin - 9 maj 2013 15:48

Har haft fullt upp hela tisdagen och onsdagen så inte haft tid att sitta vid datorn och därmed blogga. Men nu är jag här igen! 


I tisdags hade jag en massa prov och på kvällen var det ju ridning i lövhult som vanligt. Och i går var det en rätt chill dag i skolan, men eftermiddagen var något intensivare. Efter orkestern följde Becca och Mila med hem där vi slängde i oss nåra mackor innan vi gick till församlingshemmet för scoutavslutning. Som vanligt var vi i lag och samlade poäng i olika stationer   och jag fick testa att skjuta med luftgevär för första gången! :D Lyckades även behärska en pilbåge och styltor. Vandrade faktiskt runt på styltor ett rätt bra tag, även i upp- och nerförsbacke. Älskar att gå på styltor ^^


Men nu äntligen efter tre ganska jobbiga dagar är det minilov! Har varit ute stor del av dagen och nu på eftermiddagen kom hovslagaren. Hade tänkt rida efter hans besök men då kom ett himla åskväder i vägen, så det blev inget med det :( 


I kväll är det i alla fall fiske som står på schemat, var ett tag sedan nu. Får se hur många jackor, öron och fiskmåsar jag lyckas få på kroken...

 

 

Bild från förra årets scouttävling när vi väntade på resultaten.    

 

 

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards