Exist

Alla inlägg under maj 2013

Av Elin - 6 maj 2013 20:27

Hej!


Sitter här och samlar energi inför morgondagen. Börjar 8.10 med ett nationellt prov i matte, och efter det väntar muntligt nationellt i tyska samt en mattediagnos och nåra vanliga lektioner. Mitt i allt detta har vi endast 35 minuters lunch. Blir nog en lite jobbig dag, men går nog att överleva. Har ju vanligtvis sovmorgon på tisdagar vilket inte gör dem så jobbiga, men nu ryker ju den :/


Idag har i alla fall varit en ganska bra dag. En helt vanlig måndag helt enkelt. ^^


Kolla en pinne!! :D



   

Av Elin - 5 maj 2013 19:07

Hejsan! Hur står det till med folk denna söndagskväll?? 

Med mej är det i alla fall bra. Har varit borta vid fågeltornet med Jylli och mormor och en massa fågelskådare idag på förmiddagen och gått tipsrunda och grillat korv.

Efter det har nästan hela dagen spenderats framför datorn i desperata försök att förstå mig på svarta hål. Har ju ett fysikarbete där vi får skriva om vad vi vill i rymden, och som vanligt ska jag krångla till allting. Svarta hål är inget lätt ämne precis. Har tryckt in begrepp som flykthastighet, schwarzchildradie, roche-gräns, singularitet och händelsehorisont i mitt lilla huvud. 


 

random bild från google, tyckte in mina blombilder passa så bra in i detta inlägget XD

 

 

Av Elin - 4 maj 2013 20:28

Tjolahoppsan!


Idag var det som sagt scouttävling och under ett antal timmar har min patrull Isolatorerna, bestående av Becca, Mila och Markus, vandrat runt i Jönköping och försökt samla poäng på alla stationer. Slutade på en nionde plats av elva, men får väl skylle på att i vår klass, utmanare/rover, var alla över 15 år välkomna och detta gjorde att många av våra motståndare var liiiiiiite äldre än oss. Dock vann det andra utmanarlaget från Barkeryd, så får väl erkänna att jag är åtminstonde liiiiite glad för deras skull. 


Efter scouttävlingen hann jag vara hemma i lite drygt en halvtimme innan jag drog till Nässjö för att se musikalen "What Can I Do?". Under denna halvtimme hann dessutom en ko att rymma två gånger, men den fick resten av familjen ta hand om hehe ^^

Men musikalen var iaf bra och det var duktiga skådisar, sångar och allt sånt. Får väl helt enkelt säga att jag är nöjd med dagen som jag som alltid avslutar vid datorn XD 


 

Väldigt fin stoppskylt om jag får säga det själv ^^


I väntan på prisutdelning kunde man försöka slå rekord i att stapla backar på varann. Småscouterna var uppe riktigt högt...


Här har vi då ett gäng snygga scouter varav hälften har på sig tävlingens officiella gröna sponsrade keps. Så om ni såg små grönhövdade barn i Jönköping idag så var det antagligen vi eller några av våra motståndare ;)  


 

Av Elin - 3 maj 2013 20:14

Äntligen fredag! 


Inte hänt så jättemycket intressant idag. Har testat på att vara spöksångare, vilket var riktigt roligt! Hade sedan pianolektion och hornlektion som vanligt, och nu på eftermiddagen har jag hjälpt till med djuren här hemma, suttit vid datorn och nyss tagit en varm dusch. 


Imon blir det scouttävling på ett ställe jag tror är Jönköping och efter det ska jag på en musikal som nåra vänner medverkar i. Kommer nog blir en bra dag ^^


 

 

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards