Exist

Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

Hökörning

Av Elin - 3 juli 2013 21:15

God kväll!


Denna dag gick jag upp i tid för att hinna se Sommarlov. Jag måste ju iaf se ETT avsnitt så jag kan klaga på hur dåligt det är i jämförelse med hur det var när jag var liten. Men i alla fall, efter det solade jag, lekte med katten, pysslade om djuren och framåt eftermiddagen började vi köra hö och höll på hela eftermiddagen. Var klara efter sju någon gång.

Min kropp är helt slut... Minst 4 timmar har magen, benen, armarna och ryggen fått jobba. Tur att man tog en fikapaus med två bullar, fem kakor och x antal muggar rabarbersaft så man inte riskerar att tappa något kroppsfett av allt arbete ;)


 

Här är nätet allt hö från hövagnen ska läggas på


 

Då jag var upptagen med att rätta till allt hö som släppts på torkarna passade Jylli på att låna min kamera och detta är en av många bilder jag hittade ^^


 

Å så är det dags att hissa upp allt hö


 

Stort, tungt å läskigt XD


 

Wihoo full fart mot hö-högen på torkarna


 

 

Hö-hiss-maskin ^^


 

När man rättat till allt hö på torken ska det hö som inte följde med nätet skjutas/bäras/kastas för hand till torken


 

Sen kan man leka med kedjor när man väntar på nästa lass


  

Som smakar inte så jättegott... :P


För två år sedan förklarade jag lite snabbt hur allt gick till, ni hittar det inlägget HÄR :)

 
 
Evahle.se - må bra bloggen

Evahle.se - må bra bloggen

3 juli 2013 21:32

Det var en hel del ni hade att göra. :)

http://evahle.se

 
annsoh

annsoh

4 juli 2013 13:29

Hejsan! nu är dagens blogg avslutad! kicka in och se fall det var du som vann! :) Om inte anmäl dig då igen, 2 nya vinnare varje dag! :) Lycka till! kram http://www.nattstad.se/annsoh?id=9087561

http://annsoh.blogg.se

 
Sara - Hold on be strong

Sara - Hold on be strong

4 juli 2013 15:39

Härliga bilder :D
sv: åh tack :D
kram

http://saraleasofia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 mars 2016 18:02

Hej!   Nu är det över ett halvår sedan jag uppdaterade någonting här, men jag tänkte att ifall det skulle vara så att någon fortfarande kikar in här ibland så kan det ju vara roligt om det helt plötsligt finns något att titta på ^^ Hade för ca ...

Av Elin - 5 augusti 2015 13:40

Det är helt otroligt vad aktiv jag är här! Eller inte....   I söndags kom jag hem ifrån Landslaget i Blåsmusik, där jag i typ nio dagar repat med drygt 60 andra unga musiker från olika håll i landet. Vi hade även konsert i fredags samt söndags oc...

Av Elin - 22 juli 2015 21:30

Såhär kan det se ut när jag övar. Men oftast går det inte såhär fort XD     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^^ ...

Av Elin - 14 juli 2015 21:30

Här är en video som lades upp i slutet av maj, samma dag som jag tog körkort. Får se om ni tycker bättre om videon än de två som tummat ner videon på youtube haha ;)     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^...

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards