Exist

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Elin - 11 augusti 2013 21:31

Yay, jag blev veckans blogg hos http://www.domkallarmighannes.com/ :D


 

Av Elin - 11 augusti 2013 21:03

Tjing! (det roliga är att jag aldrig använder dessa hälsningsfraser irl hehehe)


Idag har jag... öuhm... Juste! Eldade upp lite gamla papper, kartonger och kläder i eldtunnan i trädgården och jag å Jylli hade jättekul när vi tog tag i var sin ände av en tröja och sprang åt var sitt håll. Rispade även sönder lite grejjer på taggtråden innan de brändes. Hehe, lättroade ^^ 

Sen sålde vi ankor till Becca och Mila och så började det regna och sen satt jag vid datorn lite och sedan åkte vi till de nyblivna ankägarna och planerade hajk. Planerar hela tiden, dock är det första gången vi planerar nåt helt själva så det tar sin lilla tid. Men de hade iaf en höna med kycklingar på köksbordet för att rädda kycklingarna och de sprang runt och bajsade på kartan och lite sånt. Mysigt... XD 


Sen kom vi hem och jag känner att jag beskriver hela min händelserika dag och då kom grannen och hämtade hem Bingo (hamstern jag nämnde, ni vet) och sen gick jag och Jylli på promenad med hästarna. Snipp Snapp Snut så var saga Slut ^^ 


   

Av Elin - 11 augusti 2013 17:00

Jag har ett jättebra tips till alla som bloggar och vill ha lite fler läsare och även hitta nya bloggar att läsa: BLOGSTART!


 


Man får poäng när man besöker bloggar och dessa poäng översätts sedan till besökare genom att när någon besöker din blogg via blogstart så dras det ett poäng ifrån dig. Det är bra om man vill ha fler besökare, men man hittar även så otroligt många nya bloggar att läsa och kolla in. ^^ 


Rekommenderar detta starkt! :D

Av Elin - 11 augusti 2013 12:30

Har varit iväg på en liten mini-semester mellan fredagen till lördagen. Drog till Västervik och hade det helt enkelt bara chill. Badade lite, åt lite, spelade lite kort och dag två åkte vi ut med båt till en ö och gick runt lite innan vi åkte hem. Bodde på ett hotell som innan varit gammat fängelse och umgicks en del med deras sociala får som gick runt å bräkte så fort man inte klappade dem el matade dem. 


Nämen det var mysigt! Nu i veckan väntar två moppeteorilektioner, hajkplanering, en körlektion, en kanothajk och som avslut på sommarlovet åker jag till Visingsö där det är medeltidshelg eller något. Blir nog bra ;) 


 

Min fårkompis ^^ 


 

Jyllis fårkompis ^^


 

Lite bad i havet


Lite långgrunt så pappa fick zooma och efter det har jag beskärt bilden så den e lite "kladdig" :P


 

Vatten, sten och lite gräs... För er som inte reda såg det förståss ;)


Vatten.. och sjögräs/tång




 

Var nog nåt som blockerade objektivet lite till höger, så det är alltså ingen effekt dedär ljusa. Det är iaf en manet på bilden haha XD


   

Maneteeeeeer :D


Prislista




 

"Örnen" vi såg på båtturen som visade sig vara nåt annat. Häger eller nåt? 


 

Fint landskap ^^


Ett torn på Idö som vi gick upp i. 


   

Fin utsikt ^^


 

Lång stege ifall det skulle börja brinna...


 

Torkad mark på den lilla ön jag och Jylli gick ut på brevid Idö. 


      

 

Sen såg vi en slags huggorm och min första reaktion är alltid en liten hjärtattack innan jag samlar mej, blir nyfiken och springer efter ormen för att fota. Sprang även om den och mötte den så jag fick bilder framifrån. :)

 



Man behövde aldrig känns sig ensam om man tappade bort sin syster el så för spindlarna fannt överallt och höll en sällskap ... ... ...


 

Jylli sitter och fotar.


 

En massa tång och jag vill ha en vattentålig kamera så kan man ta undervattensbilder!!! xP


 

En till spindel...


Och nedan är nåra bilder på hur det såg ut på olika ställen på ön:

           

Jag och Jylli gick lite vilse på ön men lyckades hitta tillbaka. Kom på efteråt att vi borde tittat lite närmare på denna kartan som var innan bron som tog oss över till ön som tydligen hette Norra Bockholmen. 


 

Brumbrum!


 

Västervik från havet sett. Det vita huset med 5 små och en stor skortsten var vårt hotell. 


 

Avslutade mini-semestern på en restaurang där jag smakade, eller jag menar disikerade sushi innan jag åt ris, sötsursås och friterad kyckling XD 



Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards