Exist

Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Elin - 4 augusti 2014 20:30

Mellan 27 juli och 2 augusti var jag på ett stort scoutläger utanför Lekeryd med ca 1000 deltagare. Lägerveckan har varit hur rolig som helst!!

Jag har till exempel fått simma (och även gå där det var grunt nog) i ca 4 timmar då vår flotte byggd av 50 badbollar, 4 slanor och en presenning halvt sjönk och inte gick att sitta på.

Har sedan gått lite.

Sovit lite.

Lagat lite mat (och ätit såklart).

Eldat och huggt ved (yay!! ^^).

Byggt en liten miniflotte med eld på. Sprungit runt och jagat vedträn och folks svansar.

Och dagen efter jagat människors svansar på en presenning med såpa.

Gått på bio har jag också gjort.

Sprungit runt i skogen jagade av poliser då vi smugglare inte fick vara där för att sedan sitta och prata med "poliser" och "medbrottslingar" till nästan halv fyra.


Och sista kvällen lärde jag mig det roliga med att hoppa upp och ner till såndär hemsk dunkadunka-musik i ett stort rökmoln bland en massa folk.

Sedan gjorde jag masken lite och hade brottningsmatcher med Mila.

Och fick tillsägelse av en vakt för att jag inte fick ha syrran uppe på mina axlar...

Sedan den kvällen/natten har jag haft träningsvärk i hela kroppen som fortfarande håller i sig :D


Och innan allt detta hände så byggde jag och Becca lägrets stadigaste bostad (tror jag). Under regn/blås/åsk-vädret under söndagen var det endast en liten tältpinne som rubbades, och den hade vi inte ens satt i ordentligt. 

Japp, det var lite kort om årets scoutläger, och här kommer lite bilder jag tagit under lägervistelsen. Har haft ganska fullt upp hela tiden så fler bilder än såhär blev det tyvärr inte.  


En del av vår by Jordgubbstårtan


Mitt och Beccas vindskydd :D


 

Fin flotte som fick transportera vår eld ut i vattnet då ett snöre skulle eldas av. 


Vill du läsa om förra eller förrförra årets scoutläger kan du klicka HÄR ( Stavanger 2013) eller HÄR (Vik 2012). 


Om ni vill ha mer detaljer om veckan som gått rekommenderar jag att kolla in scoutkårens Lägerlogg som till största delen är skriven av Becca. Där finns även några bilder från första dagen. 

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards