Exist

Alla inlägg den 10 december 2014

Av Elin - 10 december 2014 19:22

God kväll! 


Det har äntligen lugnat ner sig i skolan, men julen närmar sig vilket innebär en del spelningar. Förra helgen bestod till större delen av rep och konserter med tillhörande efterfest och denna vecka väntar ännu en helg med musik. 


På fredag är det lucia och på söndag ska jag spela på en julmarknad. Dessutom ska jag kompa en skolklass under deras luciatåg på lördag. Fick låtarna i måndags, varav tre saknade både noter och ackord, men lyckades kraffsa ihop något tills idag (tacka vettja google), då jag var och övade med dem. Till min inte särskilt stora förvåning var en hel del låtar alldeles för höga för dem, så de fick sjunga i den tonart de ville ha medan jag försökte hänga på och kompa efter att ha listat ut ungefär vilken tonart de körde i. Alltid bra med tillämpad gehörslära hehe... ;)


Har för övrigt fastnat för en av låtarna i skolklassens luciatåg, nämligen den här nedan. Jättesöt! :D


Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards