Exist

Inlägg publicerade under kategorin Resor och upplevelser!

Av Elin - 22 augusti 2013 16:00

Fanns ganska många fåglar i Norge och därför får dessa ett helt eget inlägg! :D

Fanns, som ni ser, även döda fåglar....

Av Elin - 17 augusti 2013 13:00

Mellan torsdagen och fredagen under lägervecken drog jag och tre utmanare till iväg på en hajk. Egentligen skulle alla utmanare på hajk med eftersom vår kår missat att man var tvungen att boka den i förväg fick inte vi plats i bussarna osv för att få åka iväg på hajk i den norska naturen så vi gjorde en egen hajk som utgick direkt från lägret och fortsatte på cykelbanor och småvägar.

Bilderna får tala för sig själva

Trots att det inte var en jobbig hajk var det rätt härligt att skymta lägerportalen efter att ha gått ca 1,6 mil ^^

Av Elin - 15 augusti 2013 17:00

Här kommer bilderna från kanothajken! (Om du vill läsa om den också kan du klicka HÄR!)

Vindskydded/huset vi sov i

Och här är "klädtorkningsvindskyddet"

Hich Tech med dass å allt ;)

Dags att fixa mat!

Kyckling (och ica basic pasta i bakgr.)

Jag fixar grönsaker

Och killarna hjälps åt med att hälla av pastan XD

Å så måste vi ha något att elda för att få lite värme

Färdigt! ^^

Här är fotografen till ungefär hälften av bilderna i detta inlägget (och det är anledningen till att hon inte är med på så jättemånga)

Och här är min kamera i händerna på Mila

2 av 3 på denna bilden visste inte att det var fotografering på gång... Gissa vilka?? XD

Jag har faktiskt ingen aning om vad de håller på med...

... för jag var upptagen med att vända syrran uppochner!

Elda godis! :D

Chubby Bunny!!

Mys vid elden

Alla sov så sött när jag vaknade och de kommer dessutom mörda mig när de ser att jag lagt upp dehär bilderna XDD

Sen vaknade Jylli (och även Becca och Nea så att vi kunde göra frukost åt de andra)

Morgonpigg människa.

Och så var det dags att paddla till slutstationen.

Och trots regnet var några av oss badsugna :D

Detta var nog allt jag hade att komma med. Blev lite för långt inlägg kanske men det är väl bara kul eller?? ^^

Av Elin - 15 augusti 2013 16:30

Mellan tisdagen och onsdagen denna veckan var jag på kanothajk. Har hur roligt som helst och fick uppleva sveriges alla vädertyper förutom snö och kraftig vind.

Jag delade kanot med Nea och vi råkade ut för diverse grejjer. Gick på grund ett antal gånger (varav en gång riktigt rejält, tog ett tag att få loss kanoten) och vi fastnade även vid en sten på ett strömt ställe, kanoten la sig på tvären och vi började ta in vatten. Som tur var vände sig kanoten lite till så att vi fortsatte nerför miniforsen baklänges och slapp välta. Jag skrek... heheh XD

Om jag ska skriva allt vi gjorde kommer detta inlägget bli hur långt som helst... Men kan ju skriva nåra saker i alla fall.

Vi paddlade, bar kanoter, fikade, väntade ut åskan, paddlade, hittade övernattningsplatsen, badade klädsim, hade lerkrig, lagade mat, eldade, åt, spelade horn och trumpet, körde chubby bunny, grillade godis, blev skrämda av killarna i hajkgänget (jag hoppade upp i både Milas och Neas famn), jagade runt på mössor och ficklampor, skrattade, sov, vaknade, paddlade iväg, "nödlandade" då blixt och knall kom nästan samtidigt, paddlade sedan vidare, badade tills det började åska, blev hämtade, åkte hem till Becca och Mila, pratade, spelade kort, åt, åkte hem. Slut. ^^

Hajkgänget (fr.v: Becca, Jylli, Nea, jag, Jacob, Mattias, Mila, Elin)

Bildbomben kommer inom kort!!

Av Elin - 14 augusti 2013 20:44

Kom hem från kanothajken idag. Har varit hur kul som helst!! Dock är jag lite trött och har teorilektion vid tio imon å lite sånt så ni får bilder och lite text om hur det var osv imon eller när jag har tid ^^

Liten suddig sneakpeak som kanske får er att återvända till bloggen för att se fler bilder från hajken när de kommer upp:

PS. Förutom kanothajksbilder kommer även bilder fårn hajken vi gjorde på scoutlägret upp snart! Har bara inte haft tid att redigera och skriva, men ha tålamod, det kommer! :)

Av Elin - 11 augusti 2013 12:30

Har varit iväg på en liten mini-semester mellan fredagen till lördagen. Drog till Västervik och hade det helt enkelt bara chill. Badade lite, åt lite, spelade lite kort och dag två åkte vi ut med båt till en ö och gick runt lite innan vi åkte hem. Bodde på ett hotell som innan varit gammat fängelse och umgicks en del med deras sociala får som gick runt å bräkte så fort man inte klappade dem el matade dem.

Nämen det var mysigt! Nu i veckan väntar två moppeteorilektioner, hajkplanering, en körlektion, en kanothajk och som avslut på sommarlovet åker jag till Visingsö där det är medeltidshelg eller något. Blir nog bra ;)

Min fårkompis ^^

Jyllis fårkompis ^^

Lite bad i havet

Lite långgrunt så pappa fick zooma och efter det har jag beskärt bilden så den e lite "kladdig" :P

Vatten, sten och lite gräs... För er som inte reda såg det förståss ;)

Vatten.. och sjögräs/tång

Var nog nåt som blockerade objektivet lite till höger, så det är alltså ingen effekt dedär ljusa. Det är iaf en manet på bilden haha XD

Maneteeeeeer :D

Prislista

"Örnen" vi såg på båtturen som visade sig vara nåt annat. Häger eller nåt?

Fint landskap ^^

Ett torn på Idö som vi gick upp i.

Fin utsikt ^^

Lång stege ifall det skulle börja brinna...

Torkad mark på den lilla ön jag och Jylli gick ut på brevid Idö.

Sen såg vi en slags huggorm och min första reaktion är alltid en liten hjärtattack innan jag samlar mej, blir nyfiken och springer efter ormen för att fota. Sprang även om den och mötte den så jag fick bilder framifrån. :)

Man behövde aldrig känns sig ensam om man tappade bort sin syster el så för spindlarna fannt överallt och höll en sällskap ... ... ...

Jylli sitter och fotar.

En massa tång och jag vill ha en vattentålig kamera så kan man ta undervattensbilder!!! xP

En till spindel...

Och nedan är nåra bilder på hur det såg ut på olika ställen på ön:

Jag och Jylli gick lite vilse på ön men lyckades hitta tillbaka. Kom på efteråt att vi borde tittat lite närmare på denna kartan som var innan bron som tog oss över till ön som tydligen hette Norra Bockholmen.

Brumbrum!

Västervik från havet sett. Det vita huset med 5 små och en stor skortsten var vårt hotell.

Avslutade mini-semestern på en restaurang där jag smakade, eller jag menar disikerade sushi innan jag åt ris, sötsursås och friterad kyckling XD

Av Elin - 9 augusti 2013 19:00

Efter att vi kommit hem fårn prejkestolen och bytt om till varma torra kläder gick jag och nåra vänner upp i lägrets stora torn. Var rädd att tappa mina foppa så band fast dom med lägerhalsduken och den danska halsduken jag bytt till mig. Jag och Fia stannade dock på andra våningen och jag skickade med kameran med Becca, som gick ända upp och fotade.

Senare var vi även uppe i kårens lilla portal och fotade lite. Sedan var jag i tältet och rensade ut spindlar ^^

Av Elin - 3 augusti 2013 19:30

På tisdgen bar det av på en dagsutflykt till Predikstolen/Prejkestolen/Pulpit rock. I bussen fanns en jättecool skärm som man såg vägen på haha XD

På väg upp till klippan gick vi 3-4 km, med en höjskillnad på 300 meter från där vi startade till själva "stolen". När vi nästan var uppe kom en jättetjock dimma, så fick tyvärr inte se utsikten från prejkestolen. Men tur är väl det så höjdrädd som jag är haha XD

På nervägen övergick dimman i duggregn till småregn till regn och märkte knappt att det började regna så blev inte av att jag tog på mina regnkläder vilket resulterade en väldigt blöt människa som satt och frös halvt ihjäl i bussen tillbaka till lägret sen.

Men det var en rolig utflykt och tyvärr är det inte så många bilder från nervägen då jag inte ville blöta ner kameran ;D