Exist

Inlägg publicerade under kategorin Bilder: Mat

Av Elin - 15 augusti 2013 17:00

Här kommer bilderna från kanothajken! (Om du vill läsa om den också kan du klicka HÄR!)

Vindskydded/huset vi sov i

Och här är "klädtorkningsvindskyddet"

Hich Tech med dass å allt ;)

Dags att fixa mat!

Kyckling (och ica basic pasta i bakgr.)

Jag fixar grönsaker

Och killarna hjälps åt med att hälla av pastan XD

Å så måste vi ha något att elda för att få lite värme

Färdigt! ^^

Här är fotografen till ungefär hälften av bilderna i detta inlägget (och det är anledningen till att hon inte är med på så jättemånga)

Och här är min kamera i händerna på Mila

2 av 3 på denna bilden visste inte att det var fotografering på gång... Gissa vilka?? XD

Jag har faktiskt ingen aning om vad de håller på med...

... för jag var upptagen med att vända syrran uppochner!

Elda godis! :D

Chubby Bunny!!

Mys vid elden

Alla sov så sött när jag vaknade och de kommer dessutom mörda mig när de ser att jag lagt upp dehär bilderna XDD

Sen vaknade Jylli (och även Becca och Nea så att vi kunde göra frukost åt de andra)

Morgonpigg människa.

Och så var det dags att paddla till slutstationen.

Och trots regnet var några av oss badsugna :D

Detta var nog allt jag hade att komma med. Blev lite för långt inlägg kanske men det är väl bara kul eller?? ^^

Av Elin - 3 augusti 2013 19:30

På tisdgen bar det av på en dagsutflykt till Predikstolen/Prejkestolen/Pulpit rock. I bussen fanns en jättecool skärm som man såg vägen på haha XD

På väg upp till klippan gick vi 3-4 km, med en höjskillnad på 300 meter från där vi startade till själva "stolen". När vi nästan var uppe kom en jättetjock dimma, så fick tyvärr inte se utsikten från prejkestolen. Men tur är väl det så höjdrädd som jag är haha XD

På nervägen övergick dimman i duggregn till småregn till regn och märkte knappt att det började regna så blev inte av att jag tog på mina regnkläder vilket resulterade en väldigt blöt människa som satt och frös halvt ihjäl i bussen tillbaka till lägret sen.

Men det var en rolig utflykt och tyvärr är det inte så många bilder från nervägen då jag inte ville blöta ner kameran ;D

Av Elin - 24 juli 2013 19:00

På måndagen hade vi inget inplanerat på programmet som lägret bestämt, så vi från Barkeryd tog helt enkelt en buss in till själva staden Stavanger (lägret låg i utkanten av staden tror jag).

Porten in till lägerområdet.Ser lite kul ut med en sådan byggnad precis brevid normala vägar och skyltar och trottoarer.

Dom har coola fönsterputsare i Norge - jättelånga skaft på rengöringsverktygen XD

Riktigt fin stad.

Med en liten sjö/stor damm med en fin fontän i.

Och så fanns det av fiskmåsar nerbajsade statyer på djur.

Vi släpptes fria i stan och jag och mina tältkompisar hamnade på H&M där det fanns ett fint citat på väggen :)

Sedan blev vi hungriga och hittade en restaurang...

...som var jättemysig...

...och hade en jättecool toa där en bergvägg dök upp i den vanliga väggen.

I väntan på maten fick man jättegott bröd ^^

Och sedan kom själva huvudmålet. Var hur gott som helst. Om ni nån gång åker till Stavanger måste ni besöka denna lilla restaurang å käka "pasta med kylling".

Var även på ett litet halvdant badhus och badade och tvättade oss ordentligt (det är svårt att sköta hygienen på ett scoutläger haha XD), men tog inga bilder därifrån. Däremot fångade jag en trött lillasyster och en trött Mila på bild på vägen tillbaka till lägret.

#stavanger #norge #stavanger2013 #scout #scoutläger #mat #tips #finstad #hm #trött #citat #toa #fågelbajs #saknarlägretsåotroligtmycketnärjagskriverdehärinl
äggen #nostalgisk

Av Elin - 22 juli 2013 20:15

Vet inte varför, men det senaste dygnet har jag varit väldigt aktiv med att ha mobilen framme och fota allt jag hade för mig. Därför får ni nu ett inlägg med mobilbilder!

#livetpålandet #bildbomb #foto #mobilbilder #vardag #snigel #igelkott #fashion #kläder #ogräs #skaeldas #häst #fika #gott #sommar #sommarlov #anka #ankungar #söta #rabarbersaft

Av Elin - 14 juli 2013 20:45

Den 5e juli samlades vi, Barkeryds scoutkår och Bankeryds scoutkår, vid Jönköpings järnvägsstation. Därifrån åkte vi buss i ett antal timmar innan vi kom ombord på båten. Där åt vi buffé och jag smakade mussla. Båtresan tog ca 2,5 h så hann gå upp på däck och fota lite hav och lite sånt.

Sent på kvällen kom vi fram till Norge där bussresan fortsatte. Gjorde ett stopp mitt i natten, runt 2-3 eller något, och var sedan framme vid lägret runt klockan 6 på morgonen. Vi lastade av allt vid en okänd människas tomt och käkade frukost innan vi till slut tog all packning och gick till platsen där vi skulle slå läger.

Musslans inälvor... Åt faktiskt upp dom med XD

Jag å becca på båten

Lekte med vind + hår ^^

Vatten...

En ö med fyr

Båt :D

'Läskiga' livbåtar :O

Å så började solen gå ner ^^

Tidigt morgonen efter båtresan såg det ut såhär där vi stannat

Frukost: Blåbärssoppa och macka med mjukost som jag inte gillar så det blev macka utan nånting på :P

Fler bilder och mer text kommer inom kort i ett annat inlägg. Jag lägger ut nästa inlägg när jag hunnit redigera, skriva och rensa bilder ;)

#Stavanger #scoutläger #yoloyoloyolo #neineinei #stavangar2013 #quiteimpressive #båt #buss #mussla #vatten #foto #hair #mat

PS. GLÖM INTE FRÅGESTUNDEN!!

Av Elin - 1 juli 2013 15:00

Nu när det är sommarlov och pappa fortfarande jobbar och mamma sitter på traktorn hela dagarna så lagar jag och Jylli oftast maten här hemma. Bara för att jag fick B i hemkunskap tror min familj att jag är bra på att laga mat, vilket jag inte är. Dock måste jag påstå att jag och Jylli gjorde en rätt god lasagne för ett par dagar sedan ^^

Visst är det fint med en sida för ostälskare och en sida för icke ostälskare?

Vara bara tvungen att blogga om mat... Förlåt för det...

Av Elin - 6 juni 2013 16:23

Hallihallå!!

Sista veckorna i nian flyter på med en massa grejjer. Igår var det en liten resa till Stockholm som stod på schemat. Gick upp halv sex, åkte iväg från skolan vid sju, kom fram runt 12, gick på naturhistoriska riksmuseet som var lite småtåkigt förutom valskeletten, fick fri tid då vi åt och gick runt och letade efter sergels torg för att sedan gå på musikalen West Side Story på kvällen.

Efter musikalen var vi runt 70 ungdomar som stormade in på McDonalds för lite kvällsmat innan den långa hemresan. Mätta och belåtna sov de flesta i bussen tills vi kom fram till skolan lite innan 3. Jag själv var hemma efter 3 någon gång. Solen hade ju till och med börjat gå upp...!

Glömde sked till min risifrutti så vek ihop en MER-förpackning. Fungerade bra det också! :)

Åt på en 50-tals-inspirerad restaurang...

...med de här tjejerna ^^

Solen var på väg upp när jag kom hem i natt/morse ...

Hann i alla fall sova ca 6 timmar innan Jylli väckte mej vid tio då en kossa hade rymt. En inte så jätteglad Elin cyklade iväg med nattlinne och mjukisbyxor för att hjälpa till.

Några timmar senare befann jag mig vid Pigalle för att spela piano och horn på kulturskolans dag. Och några timmar efter det, dvs ungefär nu, hamnade jag vid datorn för att sätta igång med en biologiuppgift som ska vara inlämnad imon. Önska mig lycka til! ^^