Exist

Inlägg publicerade under kategorin Bilder: Svartvitt

Av Elin - 28 juli 2013 12:30

Jag redigerar alla mina bilder i pixlr.com/express. Väldigt enkelt gratisprogram online, som är jättelätt att lära sig men som ändå går att göra en hel del med om man bara testar sig fram.

Mina favoriteffekter är Anne, Tom, Carl och Harry, och ofta mixar jag dessa i olika mängd och får fram, enligt mig, väldigt bra resultat ^^

Tänkte bara visa en före- och efterbild. Om jag kmr ihåg rätt så har jag mixat Tom, Anne och Carl, samt lagt på ett "Overlay" kallat Bluegrad.

#foto #redigering

Av Elin - 26 juli 2013 20:30

Dagen har spenderats i bilen, vid min farfars gamla hem och i bilen igen tillsammans med passas sida av släkten. Det är väldigt fint därute i Norratorp så fotade en hel del och tänkte dela med mig lite ^^

Min Risifrutti-säl med triangelhuvud - Jyllis chokladpudding fick bli dess ögon ^^

Ser du spindeln i bakgrunden? XD

Jättedålig kvalité på bilden, jag vet, men det var den bästa bilden jag fick på den "svävande" lilla larven

Söt kaja vid Sibylla där vi stannade på vägen hem och åt

Om ni undrar varför färgerna varierar så mycket från bild till bild så har jag redigerat alla bilderna på lite olika sätt. Ett sätt för varje bild. Därför ser det lite kaotiskt ut när dom är samlade hehe x)

#bildbomb #bilder #foto #fågel #spindel #random #blomma #natur

Av Elin - 23 juli 2013 20:04

Hej!

Denna dag började med att gå upp vid sju och ge sig ut på en ridtur innan det blev för varmt. Efter det satte vi nytt stänge till kossor och hästar och resten av dagen har jag luggit i sängen och fåtöljen och läst och sovit. Kunde inte sova i gårkväll/natt och dessutom har en förkyldning fått tag på mig så jag har knappt orkat göra någonting nu på eftermiddagen. Trist.

Av Elin - 14 juli 2013 20:45

Den 5e juli samlades vi, Barkeryds scoutkår och Bankeryds scoutkår, vid Jönköpings järnvägsstation. Därifrån åkte vi buss i ett antal timmar innan vi kom ombord på båten. Där åt vi buffé och jag smakade mussla. Båtresan tog ca 2,5 h så hann gå upp på däck och fota lite hav och lite sånt.

Sent på kvällen kom vi fram till Norge där bussresan fortsatte. Gjorde ett stopp mitt i natten, runt 2-3 eller något, och var sedan framme vid lägret runt klockan 6 på morgonen. Vi lastade av allt vid en okänd människas tomt och käkade frukost innan vi till slut tog all packning och gick till platsen där vi skulle slå läger.

Musslans inälvor... Åt faktiskt upp dom med XD

Jag å becca på båten

Lekte med vind + hår ^^

Vatten...

En ö med fyr

Båt :D

'Läskiga' livbåtar :O

Å så började solen gå ner ^^

Tidigt morgonen efter båtresan såg det ut såhär där vi stannat

Frukost: Blåbärssoppa och macka med mjukost som jag inte gillar så det blev macka utan nånting på :P

Fler bilder och mer text kommer inom kort i ett annat inlägg. Jag lägger ut nästa inlägg när jag hunnit redigera, skriva och rensa bilder ;)

#Stavanger #scoutläger #yoloyoloyolo #neineinei #stavangar2013 #quiteimpressive #båt #buss #mussla #vatten #foto #hair #mat

PS. GLÖM INTE FRÅGESTUNDEN!!

Av Elin - 12 juni 2013 16:45

Här kommer de sista bilderna ^^

Av Elin - 10 juni 2013 16:45

Här kommer det fler bilder från spexdagen!

Av Elin - 8 juni 2013 13:45

Bättre sent än aldrig!! Ska börja lägga ut bilderna från spexdagen som var för snart två veckor sedan. Tänkte börja med nåra bilder Jylli tog när jag höll på att fixa mig. ^^

Av Elin - 13 april 2013 17:41

God lördagseftermiddag!

Idag har jag och syrran varit ensamma hemma en stor del av dagen. Passade på att göra lite galna saker som att t ex gå till den stora vattenpölen vi har en bit bakom huset och gå så långt ut att det ran in vatten i stövlarna (det var iskallt...).

Jag och jylli hade även lite kul när vi åt lunch/middag och jylli passade på att filma mina galenskaper. Får se om jag lägger upp det... XD