Exist

Inlägg publicerade under kategorin Scouting

Av Elin - 17 augusti 2013 13:00

Mellan torsdagen och fredagen under lägervecken drog jag och tre utmanare till iväg på en hajk. Egentligen skulle alla utmanare på hajk med eftersom vår kår missat att man var tvungen att boka den i förväg fick inte vi plats i bussarna osv för att få åka iväg på hajk i den norska naturen så vi gjorde en egen hajk som utgick direkt från lägret och fortsatte på cykelbanor och småvägar.

Bilderna får tala för sig själva

Trots att det inte var en jobbig hajk var det rätt härligt att skymta lägerportalen efter att ha gått ca 1,6 mil ^^

Av Elin - 15 augusti 2013 17:00

Här kommer bilderna från kanothajken! (Om du vill läsa om den också kan du klicka HÄR!)

Vindskydded/huset vi sov i

Och här är "klädtorkningsvindskyddet"

Hich Tech med dass å allt ;)

Dags att fixa mat!

Kyckling (och ica basic pasta i bakgr.)

Jag fixar grönsaker

Och killarna hjälps åt med att hälla av pastan XD

Å så måste vi ha något att elda för att få lite värme

Färdigt! ^^

Här är fotografen till ungefär hälften av bilderna i detta inlägget (och det är anledningen till att hon inte är med på så jättemånga)

Och här är min kamera i händerna på Mila

2 av 3 på denna bilden visste inte att det var fotografering på gång... Gissa vilka?? XD

Jag har faktiskt ingen aning om vad de håller på med...

... för jag var upptagen med att vända syrran uppochner!

Elda godis! :D

Chubby Bunny!!

Mys vid elden

Alla sov så sött när jag vaknade och de kommer dessutom mörda mig när de ser att jag lagt upp dehär bilderna XDD

Sen vaknade Jylli (och även Becca och Nea så att vi kunde göra frukost åt de andra)

Morgonpigg människa.

Och så var det dags att paddla till slutstationen.

Och trots regnet var några av oss badsugna :D

Detta var nog allt jag hade att komma med. Blev lite för långt inlägg kanske men det är väl bara kul eller?? ^^

Av Elin - 15 augusti 2013 16:30

Mellan tisdagen och onsdagen denna veckan var jag på kanothajk. Har hur roligt som helst och fick uppleva sveriges alla vädertyper förutom snö och kraftig vind.

Jag delade kanot med Nea och vi råkade ut för diverse grejjer. Gick på grund ett antal gånger (varav en gång riktigt rejält, tog ett tag att få loss kanoten) och vi fastnade även vid en sten på ett strömt ställe, kanoten la sig på tvären och vi började ta in vatten. Som tur var vände sig kanoten lite till så att vi fortsatte nerför miniforsen baklänges och slapp välta. Jag skrek... heheh XD

Om jag ska skriva allt vi gjorde kommer detta inlägget bli hur långt som helst... Men kan ju skriva nåra saker i alla fall.

Vi paddlade, bar kanoter, fikade, väntade ut åskan, paddlade, hittade övernattningsplatsen, badade klädsim, hade lerkrig, lagade mat, eldade, åt, spelade horn och trumpet, körde chubby bunny, grillade godis, blev skrämda av killarna i hajkgänget (jag hoppade upp i både Milas och Neas famn), jagade runt på mössor och ficklampor, skrattade, sov, vaknade, paddlade iväg, "nödlandade" då blixt och knall kom nästan samtidigt, paddlade sedan vidare, badade tills det började åska, blev hämtade, åkte hem till Becca och Mila, pratade, spelade kort, åt, åkte hem. Slut. ^^

Hajkgänget (fr.v: Becca, Jylli, Nea, jag, Jacob, Mattias, Mila, Elin)

Bildbomben kommer inom kort!!

Av Elin - 9 augusti 2013 19:00

Efter att vi kommit hem fårn prejkestolen och bytt om till varma torra kläder gick jag och nåra vänner upp i lägrets stora torn. Var rädd att tappa mina foppa så band fast dom med lägerhalsduken och den danska halsduken jag bytt till mig. Jag och Fia stannade dock på andra våningen och jag skickade med kameran med Becca, som gick ända upp och fotade.

Senare var vi även uppe i kårens lilla portal och fotade lite. Sedan var jag i tältet och rensade ut spindlar ^^

Av Elin - 3 augusti 2013 19:30

På tisdgen bar det av på en dagsutflykt till Predikstolen/Prejkestolen/Pulpit rock. I bussen fanns en jättecool skärm som man såg vägen på haha XD

På väg upp till klippan gick vi 3-4 km, med en höjskillnad på 300 meter från där vi startade till själva "stolen". När vi nästan var uppe kom en jättetjock dimma, så fick tyvärr inte se utsikten från prejkestolen. Men tur är väl det så höjdrädd som jag är haha XD

På nervägen övergick dimman i duggregn till småregn till regn och märkte knappt att det började regna så blev inte av att jag tog på mina regnkläder vilket resulterade en väldigt blöt människa som satt och frös halvt ihjäl i bussen tillbaka till lägret sen.

Men det var en rolig utflykt och tyvärr är det inte så många bilder från nervägen då jag inte ville blöta ner kameran ;D

Av Elin - 28 juli 2013 15:30

På måndagkvällen hade vi ingenting speciellt att göra så vi gick runt och tittade på lägret.

Flaggor från varje land som var med på lägret

Tornet

Rejäla surrningar och små pinnar/pluggar höll ihop allting

Högt! :s

Fin utsikt över Lag, eller Rep... Vet inte vilket område det var hehe :P

Våningshus ^^

En liten del av Vatten/Vann. Det blåa borta till vänster är vårt mattält.

På kvällen när jag skulle sova var det ett himla liv utanför, så gick ut och möttes av denna synen XD

Och så gjorde de lite pyramider också. Resten av alla lekar fotade jag inte eftersom jag själv var med på bland annat Johanson fryser (så sjukt rolig lek!!) XD

Av Elin - 24 juli 2013 19:00

På måndagen hade vi inget inplanerat på programmet som lägret bestämt, så vi från Barkeryd tog helt enkelt en buss in till själva staden Stavanger (lägret låg i utkanten av staden tror jag).

Porten in till lägerområdet.Ser lite kul ut med en sådan byggnad precis brevid normala vägar och skyltar och trottoarer.

Dom har coola fönsterputsare i Norge - jättelånga skaft på rengöringsverktygen XD

Riktigt fin stad.

Med en liten sjö/stor damm med en fin fontän i.

Och så fanns det av fiskmåsar nerbajsade statyer på djur.

Vi släpptes fria i stan och jag och mina tältkompisar hamnade på H&M där det fanns ett fint citat på väggen :)

Sedan blev vi hungriga och hittade en restaurang...

...som var jättemysig...

...och hade en jättecool toa där en bergvägg dök upp i den vanliga väggen.

I väntan på maten fick man jättegott bröd ^^

Och sedan kom själva huvudmålet. Var hur gott som helst. Om ni nån gång åker till Stavanger måste ni besöka denna lilla restaurang å käka "pasta med kylling".

Var även på ett litet halvdant badhus och badade och tvättade oss ordentligt (det är svårt att sköta hygienen på ett scoutläger haha XD), men tog inga bilder därifrån. Däremot fångade jag en trött lillasyster och en trött Mila på bild på vägen tillbaka till lägret.

#stavanger #norge #stavanger2013 #scout #scoutläger #mat #tips #finstad #hm #trött #citat #toa #fågelbajs #saknarlägretsåotroligtmycketnärjagskriverdehärinl
äggen #nostalgisk

Av Elin - 20 juli 2013 09:15

God morgon! Vi sparkar igång dagen med lite bilder från Norge tycker jag!

Lägrets andra dag vad ganska så chill. Alla var väldigt trötta efter fredagens och föregående nattens resa, samt gårdagens bygge och alla nya intryck så på söndagen, dag 2 på lägret, fick vi sovmorgon till 9.00.

Vårt tält stod öppet så att vem som helst skulle kunna komma in under dagen...

...vilket var väldigt populärt bland spindlarna. När vi såg detta tyckte vi det var mycket, men när det var som värst nåra dagar senare var detta ingenting! (har tyvärr ingen vild på när det var extremt många spindlar)

Under tiden jag och nåra till lagade mat och gjorde andra nyttiga saker byggde några andra scouter en flaggstång med rejäla surrningar för att det skulle hålla.

Dock klarade de inte av att resa den, så det skulle vänta till nästa dag, men det blev aldrig av, för någon idiot saborterade surrningarna under natten. Fast de fick upp en flaggstång ändå till slut, dock lite kortare än vad vi tänkt.

Och här sitter jag med min scoutskjorta, sverigehalsduk, "vatten"-halsduk och rufsigt hår :)