Exist

Inlägg publicerade under kategorin Scouting

Av Elin - 18 juli 2013 10:00

Stor del av första dagen bestod av att fixa någonstans där man kan äta. Som alla andra år gjorde vi tre A:n. Plankor fick bli sittplatser och bord och slanor, rep och surrningar höll ihop allt till slut.

Byggmaterial

Allt hålls ihop enbart med surrningar

När alla A var färdigsurrade reste vi alltihopa

Sen fick man stå och hålla så att inget välte

Sedan surrades det fast slanor mellan topparna på alla A:n. Här har vi även lagt på plankor till sittplats och bord.

#stavanger2013 #scout #matplats #mat #bygga #foto #norge #jobb #scoutläger

Av Elin - 17 juli 2013 18:13

Hittade en liten lista på denna bloggen och tänkte göra en likadan, fast anpassa den efter scoutlägret ^^

Av Elin - 16 juli 2013 18:00

All packning fick ligga på en pressenning under tiden vi satte upp våra tält och vindskydd.

Såhär såg det ut i tältet där jag bodde. Den röda madrassen är min och brevid mig ligger Becca. I vårt tält bodde även Jannie och Maja, och i den andra delen av tältet bodde Mila, Fia och Jylli.

Alla lägerdeltagarna fick ett band som inte gick att ta av. En hobby jag hade under hela lägret sedan var att smälta folks flikar så de inte fransade sig hehe XD

Efter en hel dags arbete var det dags för en öppningsshow. 10 000 scouter på plats från alla möjliga länder och han som pratade på scenen snackade bara norska... Lyckat.

Här är scenen och en massa scouter

En helikopter åkte runt över lägerplatsen och filmade. Till vänster på skärmen ser man scenen och all publik.

Bakom oss stod lägrets stora torn ^^

#stavanger #norge #stavanger2013 #läger #sommar #sommarlov #konsert #show #tälta #camping #foto #torn

Av Elin - 14 juli 2013 20:45

Den 5e juli samlades vi, Barkeryds scoutkår och Bankeryds scoutkår, vid Jönköpings järnvägsstation. Därifrån åkte vi buss i ett antal timmar innan vi kom ombord på båten. Där åt vi buffé och jag smakade mussla. Båtresan tog ca 2,5 h så hann gå upp på däck och fota lite hav och lite sånt.

Sent på kvällen kom vi fram till Norge där bussresan fortsatte. Gjorde ett stopp mitt i natten, runt 2-3 eller något, och var sedan framme vid lägret runt klockan 6 på morgonen. Vi lastade av allt vid en okänd människas tomt och käkade frukost innan vi till slut tog all packning och gick till platsen där vi skulle slå läger.

Musslans inälvor... Åt faktiskt upp dom med XD

Jag å becca på båten

Lekte med vind + hår ^^

Vatten...

En ö med fyr

Båt :D

'Läskiga' livbåtar :O

Å så började solen gå ner ^^

Tidigt morgonen efter båtresan såg det ut såhär där vi stannat

Frukost: Blåbärssoppa och macka med mjukost som jag inte gillar så det blev macka utan nånting på :P

Fler bilder och mer text kommer inom kort i ett annat inlägg. Jag lägger ut nästa inlägg när jag hunnit redigera, skriva och rensa bilder ;)

#Stavanger #scoutläger #yoloyoloyolo #neineinei #stavangar2013 #quiteimpressive #båt #buss #mussla #vatten #foto #hair #mat

PS. GLÖM INTE FRÅGESTUNDEN!!

Av Elin - 4 maj 2013 20:28

Tjolahoppsan!

Idag var det som sagt scouttävling och under ett antal timmar har min patrull Isolatorerna, bestående av Becca, Mila och Markus, vandrat runt i Jönköping och försökt samla poäng på alla stationer. Slutade på en nionde plats av elva, men får väl skylle på att i vår klass, utmanare/rover, var alla över 15 år välkomna och detta gjorde att många av våra motståndare var liiiiiiite äldre än oss. Dock vann det andra utmanarlaget från Barkeryd, så får väl erkänna att jag är åtminstonde liiiiite glad för deras skull.

Efter scouttävlingen hann jag vara hemma i lite drygt en halvtimme innan jag drog till Nässjö för att se musikalen "What Can I Do?". Under denna halvtimme hann dessutom en ko att rymma två gånger, men den fick resten av familjen ta hand om hehe ^^

Men musikalen var iaf bra och det var duktiga skådisar, sångar och allt sånt. Får väl helt enkelt säga att jag är nöjd med dagen som jag som alltid avslutar vid datorn XD

Väldigt fin stoppskylt om jag får säga det själv ^^

I väntan på prisutdelning kunde man försöka slå rekord i att stapla backar på varann. Småscouterna var uppe riktigt högt...

Här har vi då ett gäng snygga scouter varav hälften har på sig tävlingens officiella gröna sponsrade keps. Så om ni såg små grönhövdade barn i Jönköping idag så var det antagligen vi eller några av våra motståndare ;)