Exist

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Jag har sett KUNGEN!!! Jag har sett HOFFMAESTRO!!! =D mm. !

Av Elin - 6 augusti 2011 16:00

Nu ska jag göra er lite irriterade å säga att jag inte orkar nåt videoinlägg hahahah x) Får bli text å bild i stället ;P


Fredag:

Vaknade på morgonen med världens fläskläpp, då den hade skavt mot tandställningen hela natten. Åkte till barkeryds församlingshem, där vi klev på bussen.

Kom fram till lägerplatsen efter ca 2½ h i bussen. Jag, nea å becca gick till Karlsnäsgården, som va vår så kallade granne, och hämtade vatten. Efter de lagade vi mat å jag högg ved. Hela tiden ösregnade det. :c

Nåra andra hade under tiden satt upp stora militärtält som vi trängde ihop oss i, eftersom vi inte ville krångla med småtälten i regnet.

När de va läggdags var vi 16 tjejer i ett tält, så jag, becca och nea fick flytta ut. Nåra sa att vi skulle sova i killarnas tält, andra sa att vi skulle till seniorernas tält, men till slut hamnade vi hos nåra ledare i stället.

Packade upp liggunderlag och sovsäck och passade på att lägga regnkläderna över packningen, då regnet lyckades ta sig igenom taket på vissa ställen.


Lördag:

Efter en natts god sömn var det dags för ännu en dag med en del jobb. Jag, becca å nea var matpatrull, och stod då för lunch och middag. Jag passade även på att hugga lite ved igen xP

Hamburgare stod på matsedeln... Alldeles för många av dessa hamburgare brann. Tror de va liiiiiiiite för varmt i stekpannan. Usch, läskigt va de, fast man "vande" sig lite ^^ Bara för att göra de ännu bättre (el inte) så skvätte det jättevarmt fett på mitt ben, så har ett märke där nu haha. Å så passade jag på att backa rakt in i vassa rosenbuskar också...

I alla fall. Under dagen sattes det upp mattält och småtält, så vi slapp militärtälten nästa natt. Var även en som lyckades sätta en yxa i foten.

På kvällen kom det i alla fall nåra tyskar från Karlsnäsgården som snackade me oss barkerydare. Okej, jag snackade inte me dom, stod mest i klungan som man kan kalla publik. Va rätt flummigt haha x)

I varje fall, de blev kväll å alla skulle sova. Har för mej vi hade ett lägerbål på kvällen oxå... ;P Jo, de hade vi nog heheh XD


Söndag:

Vaknade, lite smånervös. Åt frukost, lite smånervös. Väntade, lite smånervös. Till sist kom våra 50 gäster från Brazilien, Belgien, USA (Texas), Schweiz och Spanien. Det dök också upp lite pressfolk. Stora kameror och en såndär cool luddig mikrofon x]

Alla samlades sedan i en stor ring och vi fick reda på att det snart kommer fler gäster. Alla började undra. Vilka gäster? Varför då?

Och gissa vilka de var? the KING & QUEEN OF SWEDEN!! Va rätt coolt. Helt plötsligt fattade man vad allt pressfolk gjorde här.

Alla flockades runt kungligheterna och mamma (hon e typ scoutchef el nåt) och lägerchefen hälsade dom välkomna. Nåra spelade även volleyboll, och råkade skjuta iväg bollen mot kungaparet, det var alltså därför Silvia sparkade på bollen, som det har talats så mke om hahahah XD Ett ganska snett skott, om jag får säga det själv. Hehehehehe (a).

Men kungligheterna visades i alla fall runt och jag å nåra till fick visa var vi bodde. Gaaaaaaaaah jag har snackat me kungen hahahah XD Okej, han va väldigt vanlig, som vilken man som helst egentligen ^^

Blev intervjuad oxå. Tre gånger på engelska (gick åt skogem XD) och två gånger på svenska. ^^

Men sen va de dags för mat. Köttbullar, potatis och brunsås. Jag å nåra till gick å satte oss vid bordet där kungen, drottningen, mamma å lägerchefen satt å pratade. Precis när jag skulle sätta mej, så lyckades jag sätta mej för långt bak på den smala bänken, så jag trillade baklänges in i en "vägg" av nåt slag, svårt att förklara. Ehe, liiiiite pinsamt... Fast jag skrattade rätt mke åt de. En av ledarna fick hjälpa mej upp x)

Men vi satt i alla fall å åt i lugn och ro, och lyssnade på kunligheternas samtal me våra bordskompisar.

Till sist va de dags för dom att åka, och vi sa hejdå å så va dom borta typ. XP

Resten av dagen spelade vi volleyboll och jag, nea å becca va oxå ved&vatten-patrull, så lite vedhuggning och vattenbärning stod oxå på schemat.

På kvällen hade vi lägerbål, då varje land fick visa sin lägersång/dans. Belgien hade en rätt rolig, men konstig dans som slutade i nåt slags kaos hahaha XD

Sen va de sovdags. ;P


Måndag:

På måndagen var det dags för gästerna att åka tillbaka till lägret och dags för nästa 50 gäster att komma. Så var det tänkt i alla fall. Bussen skulle komma nån gång mellan 12-14. Medans alla väntade på bussen byggde vi svenskar hinderbana. Bussen hade fortfarande inte kommit sen. Vi gjorde en portal till vår lilla tältby. Sedan snackade jag å nåra till me de belgiska scouterna. Va rätt najjs att lära känna dom ^^

Under eftermiddagen va de ganska slö stämning. Alla väntade på bussen som inte verkade vilja komma. Stackars schweizarna hade sin nationaldag, och så var dom fast på ett litet Camp in Camp-läger!

De visade sig att de stora lägret hade GLÖMT att skicka en buss till oss, då en av ledarna ringde och kollade vad som hade hänt!! Som tur var skickade de en buss. Som åkte vilse XD

Under tiden hade belgierna lärt oss en ny lek som vi underhöll oss med: NINJAAAA!!! Rätt skojj. Eller okej, den ÄR skoj, jätteskoj! hahh ;D

Runt halv nio kom till slut bussen och gästerna fick åka hem till sitt stora läger. Vi fick dock inga nya gäster, då det inte var lönt.

På kvällen satt de flesta runt elden och bara chillade. Vi grillade marschmallows (herre gud jag kan inte stava!!) och nåra hade varsin pinne med lite glöd i ena änden som de gjorde mönster med i luften. Såg rätt coolt ut ;P

Sen va de läggdags, som vanligt på kvällen.


Tisdag:

En av de första bussarna från de stora lägret kom till oss med 50 nya gäster. Dessa var från Thailand, Belgien, Schweiz, Brasilien och Österrike. Blev väldigt bra vänner med Thailändarna och passade även på att leka lite lekar med Belgierna, t ex Pang, Swop och Bangalow/Bangaloo/vennehurdestavasXD. På eftermiddagen hade vi midsommarfirande, då vi band kransar, klädde midsommarstång, dansade och kastade stövel och hästsko. Jag fyck tyvärr inte kasta stövel å hästsko, då jag å nåra andra blev "utvalda" till att visa danserna för gästerna. ;D

Tror dom tkte de va rätt kul, dehär me midsommar hahah XD En av belgierna såg typ helchockad ut då vi visade upp danserna XD

På kvällen hade vi lägerbål, och även denna gången skulle varje land visa en sång/dans. Tror de va brasilierna som hade en rätt rolig, kallad Popcorn. Den va lite knäpp å jag fattade inte riktigt, men de va kul iaf ^^

Under dagen hände dessutom en liten olycka, men de gick bra sen. Haha, HOLEHEAD! XD 

Okej, de va allt annat än roligt, men nu när alla mår bra kan man nog skoja lite om de i alla fall ^^

Efter ännu en rolig dag va de dags att sova igen ^^


Onsdag:

Denhär gången kom faktikst bussen. Nåra timmar för tidigt hahaha XD Nemen chaffis snackade me nåra ledare, så vi fick ha kvar våra gäster en stund till. Men till slut var det dags att säga hejdå i alla fall :c Va rätt synd, och vi hoppades att få se dom kommande dag.

Gjorde inte så mke på onsdagen. Vi gjorde våra lägermärken och testade hinderbanan. Sen bara slappade vi och på kvällen blev de Vollybollturnering som gick åt skogen XD

Gick å la oss tidigt, då vi skulle gå upp vid sju nästa morgon (hehehe har fått sovmorgon varenda dag typ (a))


Torsdag:

Bussen gick vid niotiden (om inte jag minns fel) och sen satt vi en till två timmar i bussen, minns inte riktigt hur länge. Vi kom fram, fick guide och blev guidade runt på området. Vi fick varsin väska och en liten tidning/broschyr el nåt, me karta och info å lite annat. Har inte läst den hahahah XD

Sen blev vi släppta helt på egen hand, och gick då till Shopen. Köpte en liten pin, t-shirt och ett nyckelband.

Sen gick vi till Thailändarnas place, men de va typ inge där för dom hade nån show nånstans, så då gick vi till Nässjöborna och snackade lite. Sen kmr jag inte ihåg va vi gjorde, men en stund senare iaf gick vi tbx till thailändarna, och denhär gången var dom vid sitt läger.

Sen va vi tvugna att äta, så vi lämnade dom :c När vi ätit fick vi en timmes fri tid igen, så full fart tillbaka till thailändarna. Å sen var de dags att ta farväl igen :'''c

Vår scoutkår joinade de stora karnivlatåget, där folk gick me sina flaggor och även ett träd inslaget i aluminiumfolie hahaha XD Rätt najjs!

Vi satte oss i publikhavet en rätt bra bit från scenen och väntade på att de skulle börja. Först va de nåra galna fallskärmshoppare, som stod för lite underhållning. Sen va de cyklister på scenen som gjorde volter å liknande, och SEN började alltsammans. Va två st som pratade, en på engelska å en på franska, tror jag de va. Å sen kom Timbuktu å sjöng lite sånger som jag typ inte gillade. Eller jag gillade nog en, men redan glömt vilken de va heheh XD Sen som sista nummer kommer inga mindra än HOFFMAESTRO!!!hel del.

Sen när dom lämnade scenen va klockan halv tio å de va dags att leta rätt på vår buss som skulle ta oss tbx till lägret.

På bussen sov alla, förutom jag å mila som satt å flummade och skrattade ihjäl oss XD Hahaha, jag petade killen bakom oss i magen då han sov HAHAHHHAHAH XD

btw va de jättekul då bussen bromsade å de sovande såg helt knäppa ut. Ja, ni fattar säkert hahah XD

Sen kom vi i alla fall hem till lägret å vår packning låg i mattältet då pappa å en annas pappa hade vaktat lägret under tiden vi va på Jamboree och då rivit våra tält.

Men alla tryckte ihop sig på den lilla ytan och sov sedan gott.


Fredag:

Vaknade, packade ihop, rev allt och diskade grytor med Swinto XD Snacka om att jag var svart på armar å ben sen. Å lite kletig om händerna, då jag diskat grötgrytan. Hihi, stackars som som badade sen, de va gröt på bottnen (asså vi diskade i ån).

Men sen vid 12 va de hemresa å vi va hemma strax innan tre ^^

Trötta och kissnödiga (XD), men med ett underbart läger bakom sej ;D


Typ fördomar jag fått efter lägret:


- Brasilianare älskar att hjälpa till

- Belgier är jätteroliga, har roliga lekar och är sociala

- Thailändare är sjukt snälla

- Spanjorer e grymma på bollsporter som fotboll och volleyboll


eehm.... har nt kommit på mer hahahah XD



Nu kmr iaf lite bilder ^^


  mattält   militärtält, där gästerna sov   BAJAMAJA!!!   ledarnas vindskydd   vår lilla tältby   flagga   badplats   luddig mick   press   coola snubbar!   the king   the queen   på drottningen vänstra (härifrån sett) sida står jag XD   del av en hinderbana (pappa tog bilden me filmkameran (a))   stora lägret ^^   busshållplats   höbalstorn me klättervägg, nåt slags tivoli å huvudportalen ^^   drake = coolt!   the Jamboree Shop!   flagga   tågar mot stora scenen   på god väg   så långt bort i från scenen satt vi ;P   folk   mer folk   galen snubbe   galen snubbe 2   timbuktu   HOFFMAESTRO!!!!!   så såg de ut på fredagsmånnen ^^


Allt för mej, hoppas ni orkade läsa el nåt hahahahah bye! ^^


PS. Alla bilderna är fotade av





MEJ, förutom två som pappa tagit under sin vaktalägret-dag, och alltså INGEN kopiering för att använda till egen hemsida/blogg/fb/nifattar, fråga mej först i så fall!!

 
 
Ingen bild

Becca

9 augusti 2011 13:50

Bästa lägret!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 mars 2016 18:02

Hej!   Nu är det över ett halvår sedan jag uppdaterade någonting här, men jag tänkte att ifall det skulle vara så att någon fortfarande kikar in här ibland så kan det ju vara roligt om det helt plötsligt finns något att titta på ^^ Hade för ca ...

Av Elin - 5 augusti 2015 13:40

Det är helt otroligt vad aktiv jag är här! Eller inte....   I söndags kom jag hem ifrån Landslaget i Blåsmusik, där jag i typ nio dagar repat med drygt 60 andra unga musiker från olika håll i landet. Vi hade även konsert i fredags samt söndags oc...

Av Elin - 22 juli 2015 21:30

Såhär kan det se ut när jag övar. Men oftast går det inte såhär fort XD     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^^ ...

Av Elin - 14 juli 2015 21:30

Här är en video som lades upp i slutet av maj, samma dag som jag tog körkort. Får se om ni tycker bättre om videon än de två som tummat ner videon på youtube haha ;)     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^...

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards