Exist

Alla inlägg under maj 2014

Av Elin - 31 maj 2014 12:45

Vid Rökstenen fanns det stubbar man kunde stå på och ha dragkamp. Fanns även andra användningsområden som de dock hade glömt skriva dit på skylten. Suck. 


 

Av Elin - 30 maj 2014 19:02

Var ett tag sedan jag la upp något på youtube. Hade lite extra tid och inspiration för några dagar sedan så satt mig vid pianot och filmade.

Skulle egentligen spela in en egen låt, men har inget namn till den än så den får ni höra någon annan gång. Satt och lekte lite när jag spelat klart min egna låt, och det är det ni har i en inte överdrivet långa videon nedan... ;)


Av Elin - 29 maj 2014 22:08

Torsdag kväll och här sitter jag och min kropp tror att det är skola imon. Knasigt. 


Min pappa fyllde år igår och för att fira detta gav vi honom en liten överraskningsresa till en hemlig plats som var fågelsjön Tåkern (pappa gillar fåglar så det passade ju ganska bra). Jag och syrran har gått en sago-runda om en kanin, haft dragkamp på stubbar, varit vid rökstenen och gått halvt vilse och hamnat på en stig full med sniglar.

Blandade känslor kring detdär sista. Stigen var FULL med sniglar och snäckor. Man trampade på dem. Hann gå ca 3 meter innan jag insåg varför det lät så konstigt under fötterna..... Slutade med att Jylli red på min rygg och jag balanserade mig fram på stigen. 


Jag glömde självklart kameran, men fick ta lite bilder från Jyllis kamera som jag tänkte visa här. 

Var längesen jag redigerade bilder så lekte med lite effekter så alla bilder är redigerade helt olika, så det ser kanske lite knasigt ut när de är tillsammans haha XD


På sago-rundan fanns en tunnel för barnen. Efter en stor portion envishet kom jag både ut och in. 

 

Jag ser allmänt vilsen ut... ?

 

Upptäckte att det fanns sniglar... Sen vägrade Jylli gå längre.   

Gigantisk snäcka. Ni ser huvudet på en normalstor snäcka nere i kanten över ordet "normalstor"


 

Jag, Pappa och Jylli på vandrarhemmet. 

 

En sten med runor på. 


Av Elin - 27 maj 2014 18:12

Efter drygt 3 månader har jag bytt omröstning igen. Tyckte att det var för få som hade röstat, så ville inte byta, men nu insåg jag att det kanske inte är så många som är så insatta i lingonsylt (inte ens jag om jag får vara ärlig) så det gav inget bra resultat... ;)


 

Av Elin - 15 maj 2014 18:05

Idag var dagen jag sprang över en mil för första gången sedan sjuan. Eller sprang och sprang. Jag gick ganska mycket och trots det tog jag mig runt den 10,4 km långa banan på 75 minuter.

Jag är supernöjd, förutom att foten domnade i mitten och jag var tvungen att stanna och försöka fixa det (vilket inte lyckades). Men det försvann den sista fjärdedelen sen. Var inte så jobbigt att springa som jag fruktat faktiskt, och med viking-, power- och folkmetal lyckades jag hålla tankarna borta ifrån att det var jobbigt. (Spellistan finns HÄR!)


Brinell-maran var det enda vi gjorde idag, så efteråt var jag ledig. Tog igen mina förlorade fettreserver på en café med nåra kompisar och lite glass. Den resterande delen av dagen har jag suttit i en fåtölj och kollat på youtubeklipp. Tycker benen har jobbat tillräckligt idag, så de ska ju inte behöva bära runt mig mer än de måste. 


Förstår förresten inte varför man alltid ska springa på grus och asfalt. Mycket roligare att springa bland småstigar, mossa, pinnar, stenar osv. Varför inte springa på en myrstig? I och för sig inte så snällt mot myrorna kanske...

Av Elin - 11 maj 2014 18:49

God kväll!


Trots min inte så jättebra kondition och usla benstyrka har jag bestämt mig att delta i Brinell-maran, ett lopp på 10,4 km. Jag var ute och övade lite idag genom att springa 4,8 km (dock gick jag halva vägen heheh) och nu sitter jag och letar bra och peppande musik att springa till. Springer ju oftast* till Dragonforce, men vill ha lite mer att välja på.


Hade för mig Finntroll hade lite bra upptempolåtar i min smak, vilket stämde. Risken finns dock att jag springer på tok för fort när jag lyssnar på bra musik och då är död efter 500 m...

Här har ni i alla fall en nyfunnen favorit: 


Finntroll - Skogsdotter


* oftast i detta sammanhang = de två gånger jag sprungit i år

Av Elin - 11 maj 2014 12:46

Förra veckan var jag och syrran på promenad längs en bäck och jag tog lite bilder med mobilen som jag tänkte dela med mig av när jag ändå inte har något annat att skriva om. Den sista bilden är dock en gammal bild jag tog någon gång i mars/april som jag glömt bort hehe ;)

 

                

Av Elin - 8 maj 2014 16:00

För en vecka sedan var det första maj, så vad passar inte bättre än att visa en väääldigt fin bild från valborgsfirandet i onsdags kväll? En fyrverkerybil till och med, dock på platsen där fyrverkerierna firades av... :D


Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards