Exist

Alla inlägg under september 2013

Av Elin - 30 september 2013 20:15

Konstigt med awesome    (dock är 3.00-3.40 inte så bra, tkr jag, så det kan ni hoppa över XD)


Av Elin - 29 september 2013 20:36

Idag har jag:

 

Spelat i kyrkan denna söndagen också. Dock i en annan kyrka. Spelade till och med ett stycke piano till skillnad från de andra låtarna som spelades på horn tillsammans med de andra. Efter det var det ingen i familjen som orkade laga någon mat så käkade kinamat idag. Och sedan testade jag och Jylli en ny skogsrunda med hästarna som var rätt lyckad med mycket klättring och bra underlag för youton (dvs inte så mycket grus och stenar). 


Andra 'viktiga' saker som hänt under dagen: 

 

- Tog av skyddsplasten på mobilen för den bara knölade sig och trillade av hela tiden


- Jag tittade på pianister som spelade med äpplen och körde pekfingervalsen på youtube


- Jag och Jylli skrek över hela skogen "Vi är inga älgar!!!" för att jägaren som vi såg en bit bort inte skulle skjuta oss


- Min kvällmat bestod av äppelpaj med vaniljsås och sen kom mamma hem med glass som blivit över efter nåt firande i kyrkan så då åt jag upp en stor del av det också

 

- Jag lade ner några extra sekunder på att göra texten i inlägget lite fetstil och i olika storlekar bara för att jag inte har något annat för mig för tillfället

 

- Jag hittade en groda på pixlr.com/express som jag tyckte skulle få vara i hörnet på detta inlägget :)

 

Av Elin - 29 september 2013 16:30

Av Elin - 28 september 2013 19:15

Hoppsanhejsan glömde visst blogga igår. Eller jag glömde egentligen inte. Jag hade ingen möjlighet till att blogga då jag åkte hem till Becca och Mila tsm med Nea, Fia och Jylli direkt efter skolan för att öva inför morgondagens lilla spelning och sen blev det aldrig av att jag åkte hem hehe...


Idag har jag varit med om något spännande. Eller ganska spännande i alla fall. Inledde min karriär som scoutledare för äventyrare och upptäckare. Det var stökigt och högljutt och svårt att veta hur man ska göra för att få allt att bli som man vill men det var kul i alla fall. Dock var jag väldigt trött efter en och en halv timme med barnen/ungdomarna. Och ännu tröttade blev jag av att sitta med matten och försöka lösa konstiga ekvationer. Yaaaay... .... .... 


Nu har jag i alla fall matten och delar av kemin överstökade och har tagit mig förbi lite fler sidor i svenskaboken så resten av kvällen är fri. ^_^


 

Efter ett misslyckat försök med en bildrensning hittar jag i alla fall denna gamla bilden som jag nu redigerat lite!

Av Elin - 26 september 2013 21:10

Dagen idag såg ut som så att jag hade tyska och tittade klart på en film om fotboll och hurdetvarattlevaefterandravärldskriget, jag hade sedan matte med min kemilärare och efter luchen hade jag kemi då jag fick sitta och klura på formler till jonföreningar. Sedan gick/sprang/cyklade jag till Pigalle där jag fick träffa min nya eventuellt tillfälliga pianolärare, då min egna inte kmr undervisa på ett tag. Hon var helt okej och verkade väldigt proffsig så det blir nog bra! 


Resten av eftermiddagen har jag bråkat med blogg.se och försökt lära mig att göra en lite ordentlig design. Har nästan löst 2 av 3 krav; Egen header (x), egen bakgrund (x), kategorier över/under header som visar upp en lista på underkategorier när man håller musen över texten (HUR GÖR MAN!?!?!)

Men vet som sagt inte om jag ska byta eller inte. Vi får se! ;)


Bild på vår före detta katt som flyttade till grannen där de fick köpa honom för 1 kr och sen blev han på/överkörd...

Av Elin - 26 september 2013 17:46

Hittade denna videon på johannabloggar.se aka hofh... Så random XD

0.33 hahahaha XD


Av Elin - 24 september 2013 16:45

Jag har på något sätt alltid tyckt om att skriva. Dock har det jag skrivit om varierat och framför allt sättet jag skriver på har varierat mycket. När jag var 6 år skrev jag en "bok" om några prickiga hästar. Tror det var den första saga jag gjorde och den har en sak gemensamt med majoriteten av allt annat jag skrivit under mitt liv: I slutet vet jag inte vad jag ska göra av huvudpersonen så den dör. Och där avslöjade jag slutet. Bra gjort Elin! 

För ungefär ett år sedan lade jag ut en annan saga jag skrivit, den kan ni hitta HÄR, och här kommer alltså den första jag nånsin skrev. Bokstäverna är på fel håll och stavningen ska vi inte ens prata om... 


 

                             

Epic baksida!! 

 

PS. Jag vet inte om ni lade märke till censuren på bild två? Kan i alla fall berätta att jag tyckte allt skulle vara naturtroget osv när jag ritade och skulle därför ha med aaaaalla delar. Så, nu vet ni det! 

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards