Exist

Alla inlägg under juli 2013

Av Elin - 31 juli 2013 19:44

God kväll!


Just nu sitter mamma, pappa, min farbror med sambo och pappas stockholmskompis och pratar å småflamsar vid bordet. Själv sitter jag här vid datorn efter att ha tröttnat på att försöka se engagerad ut i samtalen. Dock var dom ganska roliga emellanåt... 


Igår var jag, Jylli och pappa och shoppade i Jönköping och fick med oss lite grejjer hem faktiskt. Resten av den dagen satt jag och spelade horn och piano och tog det lugnt. Därför hade jag energi till att göra grejjer idag. Har ridit, satt upp ett staket till shettisarna, umgåtts med den vuxna gänget, matat höns och spelat Träsketyd för mamma, som verkligen ääääääääälskar den låten *hosthost*


Och nu när jag ändå snackar om Träsketyd så kan jag ju visa den för er ^^ 

Finns bara en enda människa på hela youtube (vad jag hittat iaf) som spelar den, så här har ni Simon Ström, en Nässjöbo som jag valt ut till en av mina pianoförebilder, som framför låten som från början är skriven av Björn J:son Lindh. 


Av Elin - 30 juli 2013 16:30

Lovade för ganska längesen att jag skulle lägga ut bilder på ankungarna. Dock har dom blivit lite större nu och börjat få litelite fjädrar, men dom är fortfarande någorlunda gula, fluffiga och söta i alla fall! ^^


                       

Av Elin - 29 juli 2013 08:09

Godmorgon! 


Hatar min förkyldning. Idag väckte den mig vid halv åtta å så har jag luggit å hostat till typ tio i, då jag gick upp. Visserligen vaknade jag inte av att jag inte kunde andas idag, så det får min förkyldning beröm för...


Vet att jag har varit dålig på att skriva, men har inte hänt så mycket extraordinärt på sistone. Igår spelade jag piano och slappade och på kvällen red jag och Jylli en lång runda tillsammans med Mira som för oss tog ca 2,5 h. Och dagen innan det red vi, jag spelade piano, slappade och övningskörde. Varje dag ser ungefär likadan ut så det är ingen mening med att skriva vad jag gör XD Hatar att vara förkyld -.-


 

Av Elin - 28 juli 2013 15:30

På måndagkvällen hade vi ingenting speciellt att göra så vi gick runt och tittade på lägret. 

 

Flaggor från varje land som var med på lägret


Tornet


 

Rejäla surrningar och små pinnar/pluggar höll ihop allting


 

Högt! :s


 

Fin utsikt över Lag, eller Rep... Vet inte vilket område det var hehe :P


 

Våningshus ^^


 

En liten del av Vatten/Vann. Det blåa borta till vänster är vårt mattält. 


 

På kvällen när jag skulle sova var det ett himla liv utanför, så gick ut och möttes av denna synen XD


 

Och så gjorde de lite pyramider också. Resten av alla lekar fotade jag inte eftersom jag själv var med på bland annat Johanson fryser (så sjukt rolig lek!!) XD

Av Elin - 28 juli 2013 12:30

Jag redigerar alla mina bilder i pixlr.com/express. Väldigt enkelt gratisprogram online, som är jättelätt att lära sig men som ändå går att göra en hel del med om man bara testar sig fram. 


Mina favoriteffekter är Anne, Tom, Carl och Harry, och ofta mixar jag dessa i olika mängd och får fram, enligt mig, väldigt bra resultat ^^


Tänkte bara visa en före- och efterbild. Om jag kmr ihåg rätt så har jag mixat Tom, Anne och Carl, samt lagt på ett "Overlay" kallat Bluegrad. 


 


#foto #redigering

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards