Exist

Alla inlägg under april 2012

Av Elin - 30 april 2012 21:00

Min syster ville att jag skulle lägga ut för- och efterbilder, eftersom jag redigerar alla mina bilder. Så tänkte att jag kunde lägga ut en bild jag fotade igår. Både originalet och den redigerade. :)


Före:

 


Efter:

 


Jag använder pixlr.com/express för er som undrar ^^ Jag tycker det är jättebra, eftersom det är enkla verktyg som det ändå går att göra väldigt mycket med!


PS. Detta är tidsinställt, eftersom jag just nu är och firar valborg ^^

Av Elin - 30 april 2012 16:00

Känner att jag har lite brist på saker att skriva om eftersom jag just nu sitter och bloggar om att jag nyss hittade en fästing i armvecket. En litenliten sak. MOAHAHHA jag spolade ner den (fästingen alltså, inte armvecket). Sen tog jag nån sprit på och nu svider det gaaaaaaanska mycket... :P


Tyvärr hann jag inte fota den lille rackaren, men ni kan ju tänka er en bild i huvudet el nåt ^^


Hejdå, snart ska jag dra å fira valborg på en kulle med ett hus och på en annan kulle med en eld. Jag kanske fotar lite. Kanske. Ni märker. ;)

Av Elin - 30 april 2012 14:14

Varit ute å filmat me syrran idag. Riktigt kul, och har bästa videon på gång!


MEN, allt har ju alltid ett MEN, om man ska vara pessimist...


Självklart ska moviemaker hitta fel på åtminstonde tre av filmerna, som jag hade lyckats klippa å fiffla med, så jag måste i stort sett börja om! JAG BLIR GALEN PÅ MOVIE MAKER!!!!!! :O Den bara pajar allt!!!


Nån som vet nåt bra gratisprogram som man kan redigera videos i och som inte tar alltför stor plats?? KOMMENTERA DÅ! :D


Jag hatar verkligen movie maker just nu... -.-


 

Fina blommor, bara för att inlägget inte ska bli alltför negatvit XD

Av Elin - 30 april 2012 09:08

Godmorgon kära läsare, sitter här i mitt rum, dagsljuset sipprar in genom fönstret på på golvet ligger en massa kläder slängda huller om buller och jag tänkte att detta inlägget skulle få en poetisk början, men det sket sig direkt så nu börjar jag detta inlägget med en enda lång mening i stället som inte kommer ta slut förrän jag har ont i fingrarna vilket jag inte kommer få än eftersom jag har vältränade pianofingrar, men tror nu ändå jag ska sätta ut en punkt nu. Så.


Min mage pratar visst med mej. Den vill ha pasta, säger den!


Oj, där hoppade de in nåt random, men aja. Jag har ju låvat nån form av videoblogg i slutet på dehär bloggutmaningarna, och nu undrar jag vad ni vill se. Har fått lite önskemål om att jag ska prata om något, men behöver idéer på VAD jag kan prata om...

Har ni den minsta lilla idén så KOMMENTERA!!! :D (Självklart får ni kommentera utan att ha nån idé också ;))


 

Av Elin - 30 april 2012 08:45

 


Haha, nu sätts mitt minne på prov XD Nemen slänger upp lite låtar från olika år ;)


(orkar inte länka, det blir för jobbigt...)


1997-2006

BAO - Jehu

Smurfarna - Hallonsaft

Dschingis Khan - Dschingis Khan



2007

The Ark - The Worrying Kind


2008 - 2010

Mika - Lollipop

Miss Li - Oh Boy

Britney Spears - Toxic

Green Day - iViva La Gloria! [Little Girl]


HT 2010

April Divine - Redemption

30 seconds to mars - Closer to the edge


2011

Atreyu - Lead Sails

Flyleaf - Fully Alive

Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine

Amaranthe - Hunger

Evemaster - Humanimals


2012

Ice Nine Kills - The Greatest Story Ever Told

Alesana - A Forbidden Dance

Atreyu - Gallows



Min musiksmaks historia:

Haha, min musiksmak förändrades rätt rejält 2010 XD Men asså från de att jag föddes fram till typ fyran-femman var musiken jag lyssnade på helt okej. Gillar t ex Dschingis Khan fortfarande, den e rolig! Min musiksmak påverkades mycket av min familj.


Och sen i femman fram till slutet av sexan va min musiksmak rätt konstig. Lyssnade på allt som alla andra lyssnade på. Precis ALLT alla andra lyssnade på. Lyssnade på det som var "inne". Visst, jag tyckte det var bra, men jag hade ju ingen aning om att det fanns mycketmycket bättre musik ^^


Visserligen hade jag bara musiken som spelades hemma och den som spelades i skolan att välja på. Sen i slutet av sexan hörde jag Green Day, och sen tittade jag på spotify på related artists, och hittade jättemycket bra musik, som jag inte hande en aning om att de fanns (hade inte heller en aning om hur bra rock- och metalmusik var. Trodde bara de va "läskiga typer" som lyssnade på sånt).


Sen har jag hittat mer och mer och ännu mer, och nu har jag hamnat bland alla dessa rock- och metallåtar! :D Har svårt att sätta min musiksmak i nån genre, men har kollat upp nåra band jag gillar och enligt wikipedia lyssnar jag tydligen på post-hardcore. Inte för att jag vet vad det är, men det låter proffsigt att säga så, så ja, jag lyssnar på POST-HARCORE.


Dock finns det många bra låtar i andra genrer också. Av nån anledning har jag börjat bli förtjust i folkmusik och konstiga instrument också. Och ännu bättre blir det om man blandar dom på gengrerna ^^


Ja, det var väl det jag hade å säga. Har ni frågor får ni kommentera! :)

Av Elin - 29 april 2012 21:56

Ja är så otroligt dum nu, eftersom imon kommer jag inte hinna fota och då kommer jag inte ha nåra bilder att lägga upp och ändå tänker jag lägga upp dagens bilder nu... Det är inte smart, men jag gör det ändå för att jag kan, helt enkelt. Ha inte mej som förebild vad det gäller att prioritera och planera bloggandet :P


Okejdå, jag sparar nååååra bilder som jag kan lägga upp imon och jag kom precis på att jag glömt bloggutmaningen! Den kommer. Snart. Imon kanske. heheh ^^


Men aja. Min dag i bilder:


     

Skogs-/våtmarkspromenix med syrran ^^




Träffade Lussebullen, som jylli valde att döpa hen till


 

Tog med kameran till smådjuren ^^


 

Jag och jylli bestämde oss för att ta med håv och bytta till sjön och kolla om vi hittade nåt kul. Krypet på bilden, som jag tror är nån slags sländnymf, är mycket mindre i verkligheten! Runt 2 cm tror jag.

Av Elin - 29 april 2012 21:21

Sprang ut för en stund sedan i bara shorts, t-shirt och foppa och fotade solnedgången. Dock blev bilderna inte så bra, men ni kan ju få en bara för att jag tog mej tid att springa ut.


 


PS. Det var gaaaanska kallt :P

Av Elin - 29 april 2012 19:47

Jahopp, då vare dags igen. Ny omröstning finns här till vänster och resultatet på veckans har ni här under:


 


Måste säga att maskrosor var riktigt populärt! ;)

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards