Exist

Alla inlägg under september 2012

Av Elin - 30 september 2012 18:21

Kom nyss in efter att ha varit ute och fotat lite. Visserligen bara runt 60 bilder, men det är tillräckligt för att jag ska ha bilder att lägga ut på bloggen en tid framöver.


Innan idag har jag å jylli varit ute och ridit på ett par riktigt pigga hästar, och efter det har vi tagit hem två gäng kossor som senare ska in i lagårn. Så det är vad jag har sysslat med idag.



Ska snart sätta igång och redigera, men ni kan ju få en (oredigerad) bild på Kakan i jyllis famn så länge ;) 


 


 

Av Elin - 30 september 2012 14:58

Fått in en bra rutin på dehär. Ny omröstning varannan vecka (pga brist på röstande människor). Ger alltså denna omröstningen en vecka till. ;)


 


 

Av Elin - 29 september 2012 18:00

Har hittat mina gamla sagor jag skrev i lågstadiet, så en stor del av eftermiddagen har jag å jylli suttit och gapskrattat åt bilder, stavning och handling. Tänkte jag skulle lägga ut en av sagorna, så får ni också ta del av detta nöje haha XD

Vill ni ha fler sagor är det bara att kommentera! (Sagan om Nini är att rekomendera, men då måste ni kommentera!!)


             


 

...

Av Elin - 29 september 2012 14:26


GLÖM INTE OMRÖSTNINGEN!!!

(FINNS HÄR TILL VÄNSTER!)

Av Elin - 29 september 2012 14:14

Idag känns det som att jag fått en hel del gjort. Har mockat Estrellas bur ordentligt och efter det har vi flyttat hem de vita hästarna och släppt ihop alla shettisarna. Ina och Ronja har inte varit i samma hage som Raket och Piggelin på hela sommaren, så det blev lite spring när vi släppte dom. Försökte fota. Gick inte så bra... :P 

Jag har även börjat med Stafire-solot. Är jättesvårt att spela direkt efter tabs, så har suttit och försökt skriva om allt till vanliga noter. 4 takter är klara... E-strängen. 13:e bandet. e, f, f#, g, g#, a, a#, b, c, c#, d, d#, e, f. Ett f. Så håller jag på, så det tar lite tid, även om jag nu har lärt mej ett antal toner utantill. 


     

 


Av Elin - 28 september 2012 21:07

Praoveckan är nu avklarat. Är nöjd med mitt val av praoplats :) 


I helgen har jag tänkt att ta tig i mej själv och lära mig Starfire på riktigt, med alla gitarrsolon i mitten och allt. Fast gitarrsolona ska jag spela på piano, men det listade ni nog ut själva. Tyvärr är det svårt att hitta noter, så jag ska spela efter gitarrtabs... Får väl se hur det går XD


 


 


PS. Eftersom jag skriver en hel del om piano gjorde jag en ny kategori som handlar om just piano. Tänkte att ni ville veta! ;)

Av Elin - 27 september 2012 18:30

Hejsanhoppsan!! 


Eller nej, det lät för glatt. Vi gör om. 


Hej!

Som ni kanske märkt hade jag inte bloggat något sedan i måndags. Har praoat från 9-18 i stort sett varje dag, så har inte hunnit eller orkat. Igår slutade jag dock vid 16. Var hemma en timme då jag åt, bytte om och övade och sedan vid 19.00 satt jag på en pianopall med min pianolärare och var förband till en pianokonsert. Spelade ett fyrhändigt stycke, se nedan. 


Idag har jag iaf börjat dagen med att vakna vid 6, ta bussen vid 7, komma in till skolan vid kvart i 8, vara allmänt pinsam i närheten av jylli å hennes klass, fikat utanför mattesalen, gått till DjurMagazinet, jobbat till 18 och nu e jag hemma. Pappa slirade med bilen i paddocken. Gissa vem som brukar harva paddocken? Nej, inte pappa. JAG. Tack. 


Nemen nu ska ni få höra den låten jag å min pianolärare spelade, fast i denna videon spelar människorna typ dubbelt så fort som vi XD


http://www.youtube.com/watch?v=bOqy2oHR9GU


 

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards