Exist

Direktlänk till inlägg 27 april 2012

Bloggutmaning Dag 28 - När och varför jag började spela piano

Av Elin - 27 april 2012 17:07

 


Jahopp... Jag började spela piano när jag gick i ettan, på höstterminen. Tror det var mammas idé att jag skulle börja på piano och jag tyckte det verkade jättekul! Så jag började spela hos kantorn i församlingshemmet 500 meter hemifrån. Kommer ihåg att jag spelade varje torsdag vid fem el nåt.

Dock ville mamma att jag skulle spela på musikskolan, och kantorn slutade med pianoelever och när jag började femman kom jag in på musikskolan, och hade då redan spelat i fyra år. Ville egentligen gå kvar hos kantorn, men det var musikskolan som gällde.

Är väldigt glad att jag började på musikskolan, har lärt mej så otroligt fort sedan dess! Dock har intresset gått i vågor. Ibland har det inte alls varit kul och man har inte haft nån motivation till att öva, men sen helt plötsligt sitter man och spelar precis hela tiden.

Just nu är jag en sån som sitter och spela näääääästan hela tiden. Inte riktigt. har inte blivit av på sistonde, haft så mycket och göra, men motivationen har faktiskt varit på topp i typ 2-3 år i sträck nu, så det ser ljust ut haha XD

Har dessutom blivit roligare att spela nu när jag lärt mej hur ackorden "fungerar", att man kan ha "oktavbas" och spela med en massa add9- och add4ackord. Låter mycket bättre! ;) Dessutom har jag blivit kvickare i fingrarna så kan spela sådära supermegajättefort om jag är tillräckligt uppvärmd och inte alltför trött ^^

Haha kommer ihåg en gång när jag hade träningsvärk efter att ha spelat piano! XD


Aja, har inte så mycket mer och skriva. Är det något ni undrar så är det bara att fråga! :)


PS. På grund av bristande motivation och konstiga pinkter på listan kortade jag ner den från 50 dagar till 40 dagar i stället. Slutet av listan ser ut såhär:

29 En favoritlåt från varje år, så långt jag kommer ihåg

30 En låt som får mej att skratta

31 Vad har du lärt dig denna månad

32 En låt jag lyssnar på när jag är glad

33 Vad hade jag på mig i dag?

34 Bloggar jag följer

35 Min önskelista

36 Detta skulle jag vilja göra innan jag dör

37 När och varför jag började rida

38 En låt jag önskar att jag kunde spela

39 Hur mina vänner beskriver mig

40 En video om nånting jag inte bestämt än XD

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 mars 2016 18:02

Hej!   Nu är det över ett halvår sedan jag uppdaterade någonting här, men jag tänkte att ifall det skulle vara så att någon fortfarande kikar in här ibland så kan det ju vara roligt om det helt plötsligt finns något att titta på ^^ Hade för ca ...

Av Elin - 5 augusti 2015 13:40

Det är helt otroligt vad aktiv jag är här! Eller inte....   I söndags kom jag hem ifrån Landslaget i Blåsmusik, där jag i typ nio dagar repat med drygt 60 andra unga musiker från olika håll i landet. Vi hade även konsert i fredags samt söndags oc...

Av Elin - 22 juli 2015 21:30

Såhär kan det se ut när jag övar. Men oftast går det inte såhär fort XD     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^^ ...

Av Elin - 14 juli 2015 21:30

Här är en video som lades upp i slutet av maj, samma dag som jag tog körkort. Får se om ni tycker bättre om videon än de två som tummat ner videon på youtube haha ;)     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^...

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards