Exist

Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Bloggutmaning Dag 29 - En favoritlåt från varje år, så långt jag kommer ihåg

Av Elin - 30 april 2012 08:45

 


Haha, nu sätts mitt minne på prov XD Nemen slänger upp lite låtar från olika år ;)


(orkar inte länka, det blir för jobbigt...)


1997-2006

BAO - Jehu

Smurfarna - Hallonsaft

Dschingis Khan - Dschingis Khan



2007

The Ark - The Worrying Kind


2008 - 2010

Mika - Lollipop

Miss Li - Oh Boy

Britney Spears - Toxic

Green Day - iViva La Gloria! [Little Girl]


HT 2010

April Divine - Redemption

30 seconds to mars - Closer to the edge


2011

Atreyu - Lead Sails

Flyleaf - Fully Alive

Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine

Amaranthe - Hunger

Evemaster - Humanimals


2012

Ice Nine Kills - The Greatest Story Ever Told

Alesana - A Forbidden Dance

Atreyu - Gallows



Min musiksmaks historia:

Haha, min musiksmak förändrades rätt rejält 2010 XD Men asså från de att jag föddes fram till typ fyran-femman var musiken jag lyssnade på helt okej. Gillar t ex Dschingis Khan fortfarande, den e rolig! Min musiksmak påverkades mycket av min familj.


Och sen i femman fram till slutet av sexan va min musiksmak rätt konstig. Lyssnade på allt som alla andra lyssnade på. Precis ALLT alla andra lyssnade på. Lyssnade på det som var "inne". Visst, jag tyckte det var bra, men jag hade ju ingen aning om att det fanns mycketmycket bättre musik ^^


Visserligen hade jag bara musiken som spelades hemma och den som spelades i skolan att välja på. Sen i slutet av sexan hörde jag Green Day, och sen tittade jag på spotify på related artists, och hittade jättemycket bra musik, som jag inte hande en aning om att de fanns (hade inte heller en aning om hur bra rock- och metalmusik var. Trodde bara de va "läskiga typer" som lyssnade på sånt).


Sen har jag hittat mer och mer och ännu mer, och nu har jag hamnat bland alla dessa rock- och metallåtar! :D Har svårt att sätta min musiksmak i nån genre, men har kollat upp nåra band jag gillar och enligt wikipedia lyssnar jag tydligen på post-hardcore. Inte för att jag vet vad det är, men det låter proffsigt att säga så, så ja, jag lyssnar på POST-HARCORE.


Dock finns det många bra låtar i andra genrer också. Av nån anledning har jag börjat bli förtjust i folkmusik och konstiga instrument också. Och ännu bättre blir det om man blandar dom på gengrerna ^^


Ja, det var väl det jag hade å säga. Har ni frågor får ni kommentera! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 mars 2016 18:02

Hej!   Nu är det över ett halvår sedan jag uppdaterade någonting här, men jag tänkte att ifall det skulle vara så att någon fortfarande kikar in här ibland så kan det ju vara roligt om det helt plötsligt finns något att titta på ^^ Hade för ca ...

Av Elin - 5 augusti 2015 13:40

Det är helt otroligt vad aktiv jag är här! Eller inte....   I söndags kom jag hem ifrån Landslaget i Blåsmusik, där jag i typ nio dagar repat med drygt 60 andra unga musiker från olika håll i landet. Vi hade även konsert i fredags samt söndags oc...

Av Elin - 22 juli 2015 21:30

Såhär kan det se ut när jag övar. Men oftast går det inte såhär fort XD     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^^ ...

Av Elin - 14 juli 2015 21:30

Här är en video som lades upp i slutet av maj, samma dag som jag tog körkort. Får se om ni tycker bättre om videon än de två som tummat ner videon på youtube haha ;)     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^...

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards