Exist

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

BILDBOMB: Västervik (+ extra mycket ormar, spindlar och fina vyer!)

Av Elin - 11 augusti 2013 12:30

Har varit iväg på en liten mini-semester mellan fredagen till lördagen. Drog till Västervik och hade det helt enkelt bara chill. Badade lite, åt lite, spelade lite kort och dag två åkte vi ut med båt till en ö och gick runt lite innan vi åkte hem. Bodde på ett hotell som innan varit gammat fängelse och umgicks en del med deras sociala får som gick runt å bräkte så fort man inte klappade dem el matade dem. 


Nämen det var mysigt! Nu i veckan väntar två moppeteorilektioner, hajkplanering, en körlektion, en kanothajk och som avslut på sommarlovet åker jag till Visingsö där det är medeltidshelg eller något. Blir nog bra ;) 


 

Min fårkompis ^^ 


 

Jyllis fårkompis ^^


 

Lite bad i havet


Lite långgrunt så pappa fick zooma och efter det har jag beskärt bilden så den e lite "kladdig" :P


 

Vatten, sten och lite gräs... För er som inte reda såg det förståss ;)


Vatten.. och sjögräs/tång




 

Var nog nåt som blockerade objektivet lite till höger, så det är alltså ingen effekt dedär ljusa. Det är iaf en manet på bilden haha XD


   

Maneteeeeeer :D


Prislista




 

"Örnen" vi såg på båtturen som visade sig vara nåt annat. Häger eller nåt? 


 

Fint landskap ^^


Ett torn på Idö som vi gick upp i. 


   

Fin utsikt ^^


 

Lång stege ifall det skulle börja brinna...


 

Torkad mark på den lilla ön jag och Jylli gick ut på brevid Idö. 


      

 

Sen såg vi en slags huggorm och min första reaktion är alltid en liten hjärtattack innan jag samlar mej, blir nyfiken och springer efter ormen för att fota. Sprang även om den och mötte den så jag fick bilder framifrån. :)

 



Man behövde aldrig känns sig ensam om man tappade bort sin syster el så för spindlarna fannt överallt och höll en sällskap ... ... ...


 

Jylli sitter och fotar.


 

En massa tång och jag vill ha en vattentålig kamera så kan man ta undervattensbilder!!! xP


 

En till spindel...


Och nedan är nåra bilder på hur det såg ut på olika ställen på ön:

           

Jag och Jylli gick lite vilse på ön men lyckades hitta tillbaka. Kom på efteråt att vi borde tittat lite närmare på denna kartan som var innan bron som tog oss över till ön som tydligen hette Norra Bockholmen. 


 

Brumbrum!


 

Västervik från havet sett. Det vita huset med 5 små och en stor skortsten var vårt hotell. 


 

Avslutade mini-semestern på en restaurang där jag smakade, eller jag menar disikerade sushi innan jag åt ris, sötsursås och friterad kyckling XD 



 
 
Cicci

Cicci

11 augusti 2013 12:57

Åh :D vilka härliga bilder :)
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

 
Becka [fotoblogg]

Becka [fotoblogg]

11 augusti 2013 15:05

Ser helt underbart ut!

http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

 
Ellen

Ellen

12 augusti 2013 17:37

Vad du är duktig och fotografera! :D Jag hittade dej via Joanna! Naww va söt ormen såg ut. Han eller hon såg glad ut!

http://finlandsgullet.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 mars 2016 18:02

Hej!   Nu är det över ett halvår sedan jag uppdaterade någonting här, men jag tänkte att ifall det skulle vara så att någon fortfarande kikar in här ibland så kan det ju vara roligt om det helt plötsligt finns något att titta på ^^ Hade för ca ...

Av Elin - 5 augusti 2015 13:40

Det är helt otroligt vad aktiv jag är här! Eller inte....   I söndags kom jag hem ifrån Landslaget i Blåsmusik, där jag i typ nio dagar repat med drygt 60 andra unga musiker från olika håll i landet. Vi hade även konsert i fredags samt söndags oc...

Av Elin - 22 juli 2015 21:30

Såhär kan det se ut när jag övar. Men oftast går det inte såhär fort XD     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^^ ...

Av Elin - 14 juli 2015 21:30

Här är en video som lades upp i slutet av maj, samma dag som jag tog körkort. Får se om ni tycker bättre om videon än de två som tummat ner videon på youtube haha ;)     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^...

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards