Exist

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2014

Värvar kattscouter

Av Elin - 9 oktober 2014 18:20

Det är torsdag på en väldigt lugn vecka, om man jämför med tidigare veckor. Veckan har flutit på bra och igår drog scouterna igång lite mer på riktigt (har innan bara haft en planeringsträff). Promenerade bort till en av scoutledarna (som bor i grannbyn) där vi sedan gjorde upp en eld av typen blåslampa och gjorde våfflor därpå. Och för er som nu inte har en aning om vad jag babblar om så klyver man alltså en vedkubbe på mitten och gör upp en eld mellan de två halvorna man får. Dessa två halvor bildar sedan tillsammans en fin spisplatta.



Under min och syrrans promenad upptäckte vi ganska tidigt att vi var förföljda. Vanligtvis brukar katterna vända hemåt när man gått en bit, men till slut kom vi så långt hemifrån att jag är tveksam på om de skulle hitta hem på egen hand. Och inte hade vi någon tid att gå hem med dem heller... Vi tog helt enkelt med oss två kattungar till scouterna igårkväll. De fick vara med och elda, smaka våffelsmet och äta grädde.

Dock försvann en av dem när vi gick till eldplatsen så jag gick och letade efter honom någon timme senare och hittade honom jamandes vid vägkanten. Efter lite övertalning fick jag honom att faktiskt gå igenom det höga gräset så att han kunde följa med tillbaka till vårt utomhuskök. Så då fick även han lite värme, mat och kärlek. 


Japp... Så kan det gå. 

 


Brist på kattbilder... Och har man ingen passande bild kan man ju åtminstone lägga in en rejält opassande bild. 


 
 
ellenlundis

ellenlundis

16 oktober 2014 11:00

Fin foto på korna! :)

http://finlandsgullet.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 mars 2016 18:02

Hej!   Nu är det över ett halvår sedan jag uppdaterade någonting här, men jag tänkte att ifall det skulle vara så att någon fortfarande kikar in här ibland så kan det ju vara roligt om det helt plötsligt finns något att titta på ^^ Hade för ca ...

Av Elin - 5 augusti 2015 13:40

Det är helt otroligt vad aktiv jag är här! Eller inte....   I söndags kom jag hem ifrån Landslaget i Blåsmusik, där jag i typ nio dagar repat med drygt 60 andra unga musiker från olika håll i landet. Vi hade även konsert i fredags samt söndags oc...

Av Elin - 22 juli 2015 21:30

Såhär kan det se ut när jag övar. Men oftast går det inte såhär fort XD     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^^ ...

Av Elin - 14 juli 2015 21:30

Här är en video som lades upp i slutet av maj, samma dag som jag tog körkort. Får se om ni tycker bättre om videon än de två som tummat ner videon på youtube haha ;)     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^...

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards