Exist

Alla inlägg under juli 2014

Av Elin - 23 juli 2014 10:47

God förmiddag!!


Nu kommer det nog vara ganska tomt på bloggen ett tag framöver. Idag ska jag iväg och campa ett par dagar med nåra kompisar och sedan drar jag på scoutläger i en vecka. Jag kommer alltså inte blogga under tiden så ni får ha det så bra när jag är borta!


Slänger in ett litet bra citat här med som ni kan fundera över tills jag är tillbaka ;D

 

 

 

Av Elin - 21 juli 2014 10:30

När jag lyssnar på musik lyssnar jag väldigt ofta på instrumental musik och när det är sångare med är det ändå melodin som spelar störst roll för mig, det måste hända grejjer, det måste vara fartfyllt, pampigt, mäktigt, spännande. Lyssnar sällan på musik där texten är det viktigaste.

Dock är låten här nedan ett undantag. Blev tipsad av denhär tjejen och tycker den har ett väldigt bra budskap som fler bör ta åt sig av och tänka på! :)


Av Elin - 20 juli 2014 20:30

Hej! 


Idag har jag fortsatt arbetet med att smälta bikuperamar. Har "grovsmält" allihopa nu och har några kvar som ska kokas igen så de blir ännu finare. Hittade en massa getingbon ibland ramarna, varav ett var riktigt stort. Hade en himla massa getingar surrande runt mej, men tror inte bona tillhörde getingarna för då hade de väl stuckig mej direkt. Ankungarna fick i alla fall festa på lite död (tror jag) getinglarver som fanns i ett av bona. 


När alla bigrejjer var färdigkokade åkte jag sedan och badade med nåra kompisar. Precis som igår. Och ganska många dagar innan det också. Men är härligt att få hoppa i vattnet efter att man jobbat i denhär värmen, även om det tar en stund innan jag faktiskt kommer i...


Jag hoppas ni har ett bra sommarlov i alla fall! Grilla inte sönder er i solen och drunkna inte i havet. ;)


Av Elin - 18 juli 2014 19:07

Go'kväll!


Vet inte om jag skrivit så mycket om de två kattungarna hemma... I brist på annat att dela med mig av så kan ni ju få se hur de ser ut i alla fall. Den ni ser på bilderna är Tjorven. Buster har lite svårare för att sitta still så har inte så jättemånga bilder på honom än. Ni ser honom i bakgrunden på den sista bilden ;)


Av Elin - 16 juli 2014 21:48

Var länge sedan jag la upp nåt collage som jag satt ihop från we♥it så tyckte det var dags nu. Så här har ni lite mat.


 


Klicka HÄÄÄÄR för att följa mej på we♥it och HÄÄÄÄR för att hitta liknande bilder!   


Av Elin - 14 juli 2014 20:15

1.54 ♥♥♥

Av Elin - 13 juli 2014 20:57

Igår var jag ute och paddlade med Becca och Nea. Gick iland på en ö och när vi gått runt lite hittade vi en skelettbit. Och en till. Och ännu fler. Och en massa fjädrar. Slutade med att vi plockade med oss alla skelettbitar i en plastpåse och tog med oss.

 


Kom på att jag kunde ta hem fågeln till pappa så kunde han säga vad det var för fågel. Kom även på att man kanske kan göra halsband eller nåt av dedär bitarna. Detta slutade med att jag idag spenderade hela dagen med att rensa, skrubba, tvätta, koka, putsa, sortera, dra itu, slipa och torka större delen av fågelskelettet. Har i stort sett bara fötterna kvar. Tänkte ta fötterna egentligen men när jag kokade en av fötterna svällde huden upp, som tydligen var kvar, och då ville jag inte ta i den längre haha XD


Blockerade hela köksbordet med skelettet så vi åt middag i finrummet idag haha XD


 

Och här var jag klar ^^ (förutom med fötterna)


Av Elin - 11 juli 2014 19:57

Hej!


I tisdags vaknade jag vid halv sju och var pigg. Eller tillräckligt pigg för att inte kunna somna om. Jag bestämde mig för att gå ut och fota lite och upptäckte att det var jättefin dimma överallt. Har därför en hel del bilder att dela med mig av nu, så tänkte visa några de bilder jag hann ta innan dimman försvann.


                    

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards