Exist

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

Svar från Frågestunden!

Av Elin - 25 juli 2013 18:45

Har ju haft en litenliten frågestund och fick in nåra små frågor haha ;) 

 

Vilken ras är skimlen på den gamla headern? 

 

  

Skimlen nere till vänster är en Connemara, som är 12 år och heter Youton.

 

Bästa vänner? 

Jag har väldigt svårt för att veta var gränsen går mellan bästa vän och "vanlig" vän, men de jag har umgåtts mest med på fritiden och fortfarande umgås mest med är Becca, Mila, Nea och Fia. Jag har också väldigt många riktigt bra vänner från skolan som jag också tycker att jag kan kalla för bästa vänner, t ex Isa och Gloria (m fl) ^^ 


Saknar du din gamla klass? 

Inte så att jag går å tänker på det, men visst, det kommer bli konstigt att inte ha 9c omkring sig i skolan längre. Jag saknade dne mer de första dagarna efter skolavslutningen.


Hur känns det med gymnasiet? 

Det känns bara bra! Har stått i tidningen vilka som kommit in på vilka linjer på min skola och jag kommer gå i en ganska liten klass (= mindre stök, mer hjälp osv). Tjuvkikade dessutom lite på mitt schema idag och ser ganska bra ut tycker jag ^^

Det enda som inte finns med än är två tyskalektioner. 


  

 

Kommer du gå med dina vänner eller börjar du helt själv?  

Jag känner redan några som kommer gå i min klass. Det är tre stycken från min egna klass och några andra från parallellklassen (om ingen byter innan skolstarten). Det är på sätt och vis skönt att ha några man redan känner, men risken att man inte skaffar sig nya vänner ökar. Får försöka hitta en balans!


Vad vill du bli när du blir stor?  

Hade du frågat mig när jag var 4-5 år gammal hade du fått svaret: Cirkusartist, konstnär eller veterinär. Nu, däremot, har jag ingen aning... :P


Var tycker du om dem som festar mycket? 

Jadu... Jag antar att du med festar menar har lite partaj med alkohol och droger och är ute hela nätterna osv osv osv? 

Att festa på det sättet är inget som intresserar mej (än så länge, jag hoppas dock att ointresset stannar kvar) och jag tycker bara det är dumt att dricka och röka och vad man nu gör på sånna fester (jag kan för lite om detta för att kunna ha en riktigt ordentligt genomtänkt åsikt haha). Det vill säga, fester av den sorten är inget jag tycker om. Däremot vill jag inte tycka illa om folk som gör det bara för att jag tycker illa om själva "konceptet". Jag vill inte tycka illa om dem, men trots det blir det att jag undviker dem. Eller unviker är fel ord... Jag håller lite avstånd för att själv inte råka dras med i det.

Dock kanske jag går miste om underbara personer bara för att jag undviker dem för att de råkar festa... Fast de får skylla sig själva heheh ;D

 

Vilket är ditt favoritdjur?

Snigel, anka, häst och drake :D Tycker även om bålgetingar.


 


Har du någon "hemlig kompis" som ingen annan vet om?

Kan jag ju inte ha. Kompisar vet ju oftast om varandra och alla mina vänner vet om sig själva. Hade jag haft en kompis som inget vet om hade inte den kompisen heller vetat om att den är kompis med mej och sådan vänskap skulle antagligen inte hålla särskilt länge... (Långsökt jag vet...)

 

Om något är oklart eller om du kom på en ny fråga är det bara att fråga så svarar jag i din blogg (om du har) eller kanske i ett inlägg! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 mars 2016 18:02

Hej!   Nu är det över ett halvår sedan jag uppdaterade någonting här, men jag tänkte att ifall det skulle vara så att någon fortfarande kikar in här ibland så kan det ju vara roligt om det helt plötsligt finns något att titta på ^^ Hade för ca ...

Av Elin - 5 augusti 2015 13:40

Det är helt otroligt vad aktiv jag är här! Eller inte....   I söndags kom jag hem ifrån Landslaget i Blåsmusik, där jag i typ nio dagar repat med drygt 60 andra unga musiker från olika håll i landet. Vi hade även konsert i fredags samt söndags oc...

Av Elin - 22 juli 2015 21:30

Såhär kan det se ut när jag övar. Men oftast går det inte såhär fort XD     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^^ ...

Av Elin - 14 juli 2015 21:30

Här är en video som lades upp i slutet av maj, samma dag som jag tog körkort. Får se om ni tycker bättre om videon än de två som tummat ner videon på youtube haha ;)     För att se videor direkt när de kommer ut, kolla in min youtube-kanal ^...

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards