Exist

Alla inlägg under augusti 2013

Av Elin - 15 augusti 2013 16:30

Mellan tisdagen och onsdagen denna veckan var jag på kanothajk. Har hur roligt som helst och fick uppleva sveriges alla vädertyper förutom snö och kraftig vind.

Jag delade kanot med Nea och vi råkade ut för diverse grejjer. Gick på grund ett antal gånger (varav en gång riktigt rejält, tog ett tag att få loss kanoten) och vi fastnade även vid en sten på ett strömt ställe, kanoten la sig på tvären och vi började ta in vatten. Som tur var vände sig kanoten lite till så att vi fortsatte nerför miniforsen baklänges och slapp välta. Jag skrek... heheh XD


Om jag ska skriva allt vi gjorde kommer detta inlägget bli hur långt som helst... Men kan ju skriva nåra saker i alla fall.

Vi paddlade, bar kanoter, fikade, väntade ut åskan, paddlade, hittade övernattningsplatsen, badade klädsim, hade lerkrig, lagade mat, eldade, åt, spelade horn och trumpet, körde chubby bunny, grillade godis, blev skrämda av killarna i hajkgänget (jag hoppade upp i både Milas och Neas famn), jagade runt på mössor och ficklampor, skrattade, sov, vaknade, paddlade iväg, "nödlandade" då blixt och knall kom nästan samtidigt, paddlade sedan vidare, badade tills det började åska, blev hämtade, åkte hem till Becca och Mila, pratade, spelade kort, åt, åkte hem. Slut. ^^

 

  

Hajkgänget (fr.v: Becca, Jylli, Nea, jag, Jacob, Mattias, Mila, Elin)


Bildbomben kommer inom kort!! 

Av Elin - 14 augusti 2013 20:44

Kom hem från kanothajken idag. Har varit hur kul som helst!! Dock är jag lite trött och har teorilektion vid tio imon å lite sånt så ni får bilder och lite text om hur det var osv imon eller när jag har tid ^^


Liten suddig sneakpeak som kanske får er att återvända till bloggen för att se fler bilder från hajken när de kommer upp:

  


PS. Förutom kanothajksbilder kommer även bilder fårn hajken vi gjorde på scoutlägret upp snart! Har bara inte haft tid att redigera och skriva, men ha tålamod, det kommer! :)

Av Elin - 14 augusti 2013 13:00

Som alltid när jag hittar en av de bättre poplåtarna så letar jag upp en metalcover på alltihop så blir allt så mycket mer awesome! ;D


Av Elin - 12 augusti 2013 21:46

God kväll! 


Efter en dag full med moppeteori, hajkmathandlig, kortspelande, packande och ridande sitter jag här och är taggad inför morgondagens kanothajk som ska genomföras med ett gäng kompisar ^^ 


Har inte så mycket mer att säga om det, bara att det blir lite segt med bloggandet i ca två dagar nu då ;)


 

Bild från förra årets kanothajk. Skillnaden detta året är att det är lite fler ungdomar och lite färre, eller inga alls för att vara exakt, föräldrar XD

Av Elin - 11 augusti 2013 21:31

Yay, jag blev veckans blogg hos http://www.domkallarmighannes.com/ :D


 

Av Elin - 11 augusti 2013 21:03

Tjing! (det roliga är att jag aldrig använder dessa hälsningsfraser irl hehehe)


Idag har jag... öuhm... Juste! Eldade upp lite gamla papper, kartonger och kläder i eldtunnan i trädgården och jag å Jylli hade jättekul när vi tog tag i var sin ände av en tröja och sprang åt var sitt håll. Rispade även sönder lite grejjer på taggtråden innan de brändes. Hehe, lättroade ^^ 

Sen sålde vi ankor till Becca och Mila och så började det regna och sen satt jag vid datorn lite och sedan åkte vi till de nyblivna ankägarna och planerade hajk. Planerar hela tiden, dock är det första gången vi planerar nåt helt själva så det tar sin lilla tid. Men de hade iaf en höna med kycklingar på köksbordet för att rädda kycklingarna och de sprang runt och bajsade på kartan och lite sånt. Mysigt... XD 


Sen kom vi hem och jag känner att jag beskriver hela min händelserika dag och då kom grannen och hämtade hem Bingo (hamstern jag nämnde, ni vet) och sen gick jag och Jylli på promenad med hästarna. Snipp Snapp Snut så var saga Slut ^^ 


   

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards