Exist

Inlägg publicerade under kategorin Bilder: Övrigt

Av Elin - 22 juli 2013 20:15

Vet inte varför, men det senaste dygnet har jag varit väldigt aktiv med att ha mobilen framme och fota allt jag hade för mig. Därför får ni nu ett inlägg med mobilbilder!

#livetpålandet #bildbomb #foto #mobilbilder #vardag #snigel #igelkott #fashion #kläder #ogräs #skaeldas #häst #fika #gott #sommar #sommarlov #anka #ankungar #söta #rabarbersaft

Av Elin - 20 juli 2013 09:15

God morgon! Vi sparkar igång dagen med lite bilder från Norge tycker jag!

Lägrets andra dag vad ganska så chill. Alla var väldigt trötta efter fredagens och föregående nattens resa, samt gårdagens bygge och alla nya intryck så på söndagen, dag 2 på lägret, fick vi sovmorgon till 9.00.

Vårt tält stod öppet så att vem som helst skulle kunna komma in under dagen...

...vilket var väldigt populärt bland spindlarna. När vi såg detta tyckte vi det var mycket, men när det var som värst nåra dagar senare var detta ingenting! (har tyvärr ingen vild på när det var extremt många spindlar)

Under tiden jag och nåra till lagade mat och gjorde andra nyttiga saker byggde några andra scouter en flaggstång med rejäla surrningar för att det skulle hålla.

Dock klarade de inte av att resa den, så det skulle vänta till nästa dag, men det blev aldrig av, för någon idiot saborterade surrningarna under natten. Fast de fick upp en flaggstång ändå till slut, dock lite kortare än vad vi tänkt.

Och här sitter jag med min scoutskjorta, sverigehalsduk, "vatten"-halsduk och rufsigt hår :)

#stavanger2013 #scout #norge #bygga #glad #hår #tält #spindlar #scoutläger

Av Elin - 19 juli 2013 22:37

Hejsan! Förlåt för att jag inte bloggat idag, men har haft fullt upp hela dagen...

Becca och Mila åkte nyss hem. Har övat inför morgondagen sedan kl tre och hållit på tills nu. Och innan de kom så har jag övat på enga pianogrejjer, fixat fram noter och ackord till olika låtar samt transponerat. Har fått ihop repertoar, övat in låtar och spelat på allt annat än det vi borde. Nämen det har gått bra så är faktiskt lite taggad inför imon. Har fått låna grannens förstärkare och lite grejjer också, känns så proffsigt haha XD

#repa #gig #spelning #horn #valthorn #piano #sång #musik #brass #öva #proffsigt #musiker #taggargrejjersomskalockabesökarehaha

Av Elin - 18 juli 2013 10:00

Stor del av första dagen bestod av att fixa någonstans där man kan äta. Som alla andra år gjorde vi tre A:n. Plankor fick bli sittplatser och bord och slanor, rep och surrningar höll ihop allt till slut.

Byggmaterial

Allt hålls ihop enbart med surrningar

När alla A var färdigsurrade reste vi alltihopa

Sen fick man stå och hålla så att inget välte

Sedan surrades det fast slanor mellan topparna på alla A:n. Här har vi även lagt på plankor till sittplats och bord.

#stavanger2013 #scout #matplats #mat #bygga #foto #norge #jobb #scoutläger

Av Elin - 16 juli 2013 21:45

Hejsan!

Så vitt jag vet så körde vi in de sista hölassen för i år! Körde från fyra till lite efter åtta, blev 14 lass eller något. Sitter nu här nyduschad och är helt trött i kroppen men pigg i huvudet efter lite jordgubbar, kex och frallor ^^

Svettig och fin var man redan efter typ 3 lass XD

#livetpålandet #träning #hö #svettig #sommar #sommarlov #typicallantis

Av Elin - 16 juli 2013 18:00

All packning fick ligga på en pressenning under tiden vi satte upp våra tält och vindskydd.

Såhär såg det ut i tältet där jag bodde. Den röda madrassen är min och brevid mig ligger Becca. I vårt tält bodde även Jannie och Maja, och i den andra delen av tältet bodde Mila, Fia och Jylli.

Alla lägerdeltagarna fick ett band som inte gick att ta av. En hobby jag hade under hela lägret sedan var att smälta folks flikar så de inte fransade sig hehe XD

Efter en hel dags arbete var det dags för en öppningsshow. 10 000 scouter på plats från alla möjliga länder och han som pratade på scenen snackade bara norska... Lyckat.

Här är scenen och en massa scouter

En helikopter åkte runt över lägerplatsen och filmade. Till vänster på skärmen ser man scenen och all publik.

Bakom oss stod lägrets stora torn ^^

#stavanger #norge #stavanger2013 #läger #sommar #sommarlov #konsert #show #tälta #camping #foto #torn

Av Elin - 14 juli 2013 20:45

Den 5e juli samlades vi, Barkeryds scoutkår och Bankeryds scoutkår, vid Jönköpings järnvägsstation. Därifrån åkte vi buss i ett antal timmar innan vi kom ombord på båten. Där åt vi buffé och jag smakade mussla. Båtresan tog ca 2,5 h så hann gå upp på däck och fota lite hav och lite sånt.

Sent på kvällen kom vi fram till Norge där bussresan fortsatte. Gjorde ett stopp mitt i natten, runt 2-3 eller något, och var sedan framme vid lägret runt klockan 6 på morgonen. Vi lastade av allt vid en okänd människas tomt och käkade frukost innan vi till slut tog all packning och gick till platsen där vi skulle slå läger.

Musslans inälvor... Åt faktiskt upp dom med XD

Jag å becca på båten

Lekte med vind + hår ^^

Vatten...

En ö med fyr

Båt :D

'Läskiga' livbåtar :O

Å så började solen gå ner ^^

Tidigt morgonen efter båtresan såg det ut såhär där vi stannat

Frukost: Blåbärssoppa och macka med mjukost som jag inte gillar så det blev macka utan nånting på :P

Fler bilder och mer text kommer inom kort i ett annat inlägg. Jag lägger ut nästa inlägg när jag hunnit redigera, skriva och rensa bilder ;)

#Stavanger #scoutläger #yoloyoloyolo #neineinei #stavangar2013 #quiteimpressive #båt #buss #mussla #vatten #foto #hair #mat

PS. GLÖM INTE FRÅGESTUNDEN!!

Av Elin - 3 juli 2013 21:15

God kväll!

Denna dag gick jag upp i tid för att hinna se Sommarlov. Jag måste ju iaf se ETT avsnitt så jag kan klaga på hur dåligt det är i jämförelse med hur det var när jag var liten. Men i alla fall, efter det solade jag, lekte med katten, pysslade om djuren och framåt eftermiddagen började vi köra hö och höll på hela eftermiddagen. Var klara efter sju någon gång.

Min kropp är helt slut... Minst 4 timmar har magen, benen, armarna och ryggen fått jobba. Tur att man tog en fikapaus med två bullar, fem kakor och x antal muggar rabarbersaft så man inte riskerar att tappa något kroppsfett av allt arbete ;)

Här är nätet allt hö från hövagnen ska läggas på

Då jag var upptagen med att rätta till allt hö som släppts på torkarna passade Jylli på att låna min kamera och detta är en av många bilder jag hittade ^^

Å så är det dags att hissa upp allt hö

Stort, tungt å läskigt XD

Wihoo full fart mot hö-högen på torkarna

Hö-hiss-maskin ^^

När man rättat till allt hö på torken ska det hö som inte följde med nätet skjutas/bäras/kastas för hand till torken

Sen kan man leka med kedjor när man väntar på nästa lass

Som smakar inte så jättegott... :P

För två år sedan förklarade jag lite snabbt hur allt gick till, ni hittar det inlägget HÄR :)