Exist

Alla inlägg under januari 2013

Av Elin - 19 januari 2013 17:48

Idag har det varit riiiktigt kallt. Var runt -20 i morse och sen steg de till -15 senare på dagen. Var ute hos hästarna en del. Tog ut "storhästarna" på en promenad. Resten av dagen har jag suttit här och vid pianot (jobbade som vanligt på min låt) 

Har även börjat försöka hitta inspiration till spexdagen vi har i nian nån vecka innan avslutningen. Då är det meningen att man ska klä ut sig (om man vill) och jag har en plaaaaaaaaan...


Men i alla fall. Jag hoppas att ni inte fryser ihjäl i vinterkylan. Ha de så bra! ^^


     


 


Av Elin - 18 januari 2013 19:15

Ja... Asså ni vet vad som gäller? ;)


Känner mej lite.... dissad? Fast frågan var ju inte särskilt rolig heller så förstår om ni inte svarade haha XD


 

Av Elin - 17 januari 2013 18:44

Hej på er! 

Statistiken har sjunkit, men jag har ganska stor förståelse för det. Jag skriver ju inte precis om nåt kul. Men har inget jul att skriva om ju. Varje dag är likadan. Kanske borde börja skriva om saker jag har ganska starka åsikter om. Dock brukar jag inte ha så jättestarka åsikter så jag stänger av alla andra synvinklar, utan jag ändrar mej jättelätt. Fast finns ju vissa saker jag verkligen låst fast mej på. Fast nä, ingen skulle orka läsa. Sen skulle jag säkert få en del skit och det orkar jag inte med (även om man "låtsas" att man inte bryr sig om elaka kommentarer sätter dom sig ändå någonstans å sen när man är deppig kommer dom fram å biter en MOAHAHHAH!)


Asså usch va jag svamlar om allt och inget. Dagen var i alla fall bra. Försökte fortsätta med min låt innan, men har kört fast totalt. Gjorde mej av med all min inspiration i måndags. Skit oxå! 


Asså nej, nu får jag ge mej, ni får ha en fortsatt bra vecka å om de e nåt speciellt ni vill att jag ska skriva lite om kan nu ju alltid kommentera! 


Ingen bild har jag heller... Ni får en låt (som 0.000001 % kommer att lyssna på haha XD)


Children of Bodom - Ghostriders in the sky

http://www.youtube.com/watch?v=R6WF_-Dih0M


 

Av Elin - 16 januari 2013 19:43

Idaaag har jaaaaaaaaag. Inte gjort å mycket. Hade en rolig lunchrast me mina apelsinkastande vänner (cassie filmade lite, filmerna finns här nedan). 


Nämen dagen flöt på som vanligt. Har egentligen inget intressant att skriva. Hade information om det munliga nationella provet i svenska. Snart sätter det igång... Usch! Ska ju bli... kul.... me NP. Visstvisst inga problem bara 2h prov i veckan inte såå himla farligt, måste ju bara läsa igenom hela biologiboken och samhäll-/religion-/historia/geografiboken. 


Men jag ska sluta deprimera alla genom att påminna om nationella prov och sådant. Här är två filmer från dagens lunchrast: 



http://www.youtube.com/watch?v=hHDXtHSn8OM


(Jag vet seriöst inte vad jag håller på med i början av filmen här nedan. Jag är typ frustrerad för att ingen passar mej el nåt...? XD)

http://www.youtube.com/watch?v=Sb68e1Kg-Ao


Jag snodde/lånade videosarna (haha vilket ord!) från Cassies youtubekanal

 

Av Elin - 14 januari 2013 20:25

Måndag. IGEN. Dagen var... Bra. Började med hemkunskap. Kändes bra, gjorde bra första intryck på läraren tror jag heheh ^^


I alla fall. Musiken. Tror typ alla var lite smått panikslagna. För att få högsta betyg på terminens arbete måste man skriva en låt........ .......... ......... .......... ........

Kan väl säga att jag satte igång innan denna eftermiddag. Kom en bit. Har melodin till versen, bridgen å refrängen klar. Nu fattas bara stick, text, pianosolo, skriva ner allt, göra partitur, eventuellt lägga till fler instrument, fixa en presentation av allt, öva in nån cover för att göra presentationen roligare osv osv. 

Men jag hoppas verkligen detta blir bra. Jag är iiiiiinte bra på att skriva egen musik, men än så länge har det gått ganska bra tycker jag. Fast de kanske känns bra bara för att jag inte hade når som helst förväntningar av mej själv vad det gäller låtskrivning haha XD


 

Helt random bild från weheartit som inte har nånting med inlägget att göra

 

 

Av Elin - 13 januari 2013 17:31

Behöver lite inspiration inför mitt kommande projekt. I denna videon e den en 14årig kille som spelar låten jag har börjat jobba med. Haha, får väl lägga upp min version sen när den är klar och så får ni säga om jag lyckas vara lika duktig som honom haha XD


http://www.youtube.com/watch?v=N24FSsK7lFk


 

Av Elin - 13 januari 2013 13:49

Hejsan hejsan, hälsningar en trött Elin. Var ju på 50årsfest igår. Åt, stod för lite av underhållningen (spelade horn å piano), skrattade, diskade, städade lite, pratade, skrattade ännu mer och var inte hemma förrän ca halv ett. Därför är jag ganska trött idag XD 


Sitter här och gör typ ingenting. Innan idag har jag varit ute hos hästarna och pysslat med dom. Efter det satt jag väldigt länge vid pianot. Försöker lära med Dagonforce's Though the Fire and Flames. Går gaaaanska bra ;) 


Och nu när jag sitter här mitt uppe i ett viktigt (höhö) inlägg så ropar pappa och det är matdags. Ni får ha en bra dag å allt dedär, hejdå! :)


 

(Youton när han är som vackrast)

 

 

Av Elin - 12 januari 2013 11:45

Första skolveckan avklarad. Var rätt bra, fast blev väldigt trött. Idag har jag klätt av granen som snart ska kastas ut samt plockat undan alla tomtar. För mej är julen slut nu. Förutom det har jag suttit och lyssnat på musik och ska nu kolla på lite youtubeklipp folk har tipsat om. 

Får se om jag slänger in nåt mer inlägg i eftermiddag, men i kväll blir det ingen uppdatering. Ska på 50årsfest :)


Btw, spotifylistan jag använt i snart 2½ år blev nyss 6 dagar lång, med sina 2222 tracks x) 


Klicka HÄR eller på bilden för att komma till listan ^^

 


 

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards