Exist

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Elin - 21 juni 2012 22:42

Har varit en väldigt bra dag idag och har faktiskt fått saker gjorda. Jylli har ridit Fanny och jag har motionerat Raket lite grann. Sen passade han även på att ta sönder sin grimma när han blev rädd för flugsprejet, men annars gick det riktigt bra med allt annat haha XD 


Sen framåt kvällen drog vi bort till norra delen av byn för att börja bygga inför morgondagens midsommarfirande. Sedan gick jag och jylli ut i skogen och letade cache (kan berätta mer om dedär nån annan gång) och efter det gick vi ner till "dämmet" och badade fötterna litegrann ;)



   

Av Elin - 21 juni 2012 16:25

Jag antar att ni trodde att jag hade glömt bort LOL helt å hållet, men satte faktikst ihop nåra stycken igår. Eller dom var redan ihopklippta, en inte sparade i rätt format, så här kommer ännu en Life of Lantis

 

 

PS. Måste snart ut och filma igen, har inte mycket kvar att klippa ihop från 30 april, då dom jag lagt ut hittills har filmats ;)

Av Elin - 21 juni 2012 16:07

Jag har inte berättat så mke om JUS va? 


I alla fall. Det var ett dagläger mellan 16-20 juni där man samlat ihop ungdomar från hela länet. Vi var 56 ungdomar som spelade tillsammans med 22 yrkesmusiker som typ var proffs haha XD Jag och Mila var dom enda ungdomarna som spelade horn (som vanligt). Till vår behövliga hjälp hade vi hornisten från John Bauer Brass och en annan hornist. 


Första dagen hade jag mitt egna, nyinköpta horn. Hade köpt det kvällen innan och inte packat upp det eller någonting efter det. När jag öppnar låtan inne på Spira och ska värma upp... Jag får inte fram en enda ton. Jag hittar inte tonerna och kan inte ens ta ett vanligt ettsktuket c! De enda tonerna som fungerar hyfsat var a, g och eventuellt b. Lät nästan som att något hade fastnat i ån ventil nånstans...

Kämpade i alla fall på hela dagen, vågade ju inte säga nåt till våra profossionella (herregud hur stavas det?) hornkompisar. 


De andra dagarna tog jag med musikskolans horn. Kunde ju verkligen inte få ljud i mitt egna! Men dagarna gick och tisdags (tror jag) lämnade mamma in hornet på musikvaruhuset. Han testade att spela och han kunde inte heller få ljud i det. 

Senare den dagen ringde telefonen och han hade hittat felet! Det satt fast ett munstycke i klockan! 

När jag skulle köpa hornet fanns två munstycken som flög runt i lådan. Tydligen fanns ett tredje som vi inte såg och som trillade i klockan och fastnade där medans jag misshandlade lådan i bagaget XD 


På onsdagen sen var det avslutningskonsert som gick superbra, trots ett genrep som gick åt skogen XD Dock hände lite grejjer på sista låten... Pirates of Caribbean. Första sidan gick jättebra. När jag kom till andra sidan så hade jag glömt å vända på det pappret (fanns noter på båda sidorna) så fick panikbläddra! Och sedan skulle vi göra slutet på den låten en gång till som finalnummer när publiken stod och applåderade som galningar, och självklart åker notpappret ner på golvet, in under pallarna våra stolar står på. Som tur var så var det det pappret vi inte skulle spela efter, så det var lungt ;)


Så, nu fick ni lite allför mycket text, men ska visa lite bilder från JUS-dagarna:


 

Eget passerkort! Coolt! x)


 

Egen namnbricka



 

Fick se den halvan av spira som ingen annan får se, nämligen personalavdelningens fyra våningar med övningsrum, fikarum, verkstäder till teatern osv


 

Koncertsalen



 

Sockerchock innan konserten :9


Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards