Exist

Alla inlägg under juni 2013

Av Elin - 16 juni 2013 18:30

Jag minns de första intrycken väldigt tydligt. Långa korridorer, långa människor och en lååååång väntan på att det skulle bli HT -10...


I sexan var alla blivande sjuor välkomna till öppet hus på Norråsaskolan. Badass som jag är var jag på öppet hus även när jag gick i femman. Man fick gå runt i skolan, träffa lärare, titta på arbeten elever hade gjort och lyssna på information.


Jag minns att när jag irrade runt i den stora (hosthost) byggnaden lade jag märke till hur långa korridorer det var (hosthost), hur lätt det var att gå vilse (hosthost) och hur stora och coola alla eleverna var (hosthost). Den lilla korridoren vid 051 och 052 som tog en mellan "lilla ljushallen" och rummet vid mackan var hur lång, trång, mörk och läsig som helst. Haha, är den ens över 5 meter lång?? Fast den var ju i och för sig ingenting jämfört med korridoren som går från entrén förbi expeditionen och vaktis ställe. Den korridoren var oändligt lång, tog aldrig slut. Egentligen tar det inte ens en minut att gå från korridorens början tills dess slut, men det var inget jag visste då. Allt var så ofantligt stort för 3-4 år sedan!


Bildkälla


Efter öppet hus-kvällen gick tiden hemskt långsamt. När skulle kuratorn komma så man fick välja kompisar till sin blivande klass? När skulle klasslistorna komma? Och när skulle jag få åka och träffa min blivande klass?

När har vårterminen tänkt ta slut egentligen!?!?

 

Men de dagarna kom till slut I alla fall. Valde kompisar till den blivande klassen och fick till slut träffa min klass, 7c, under några timmar. Gjorde lite samarbetsövningar och lärde känna varandra lite. Var helt uppe I det blå när jag kom hem därifrån. Allt var sååå roligt och sååå spännande och jag längtade sååå mycket!


Dock fanns det nååågra orosmoment. Hade hört rykten om dålig mat och läskiga lärare. Dock var maten oftast ätbar visade det sig och lärarna var hur snälla som helst. Var även rädd att gå vilse eller glömma/tappa skåpsnyckeln, men den oron försvann direkt, det var så mycket annat att tänka på och så många bra saker så allt dåligt glömdes bort helt.


Lilla Elin har utvecklats mycket.. Gått lite upp och ner. Dock mer upp än vad det har gått ner - både självsäkerheten, galenskapen, kunskapen och vikten (mat är gott!).

 

Men i alla fall... Sjuan flöt på. Åttan flöt på. Nian flöt på.



Var med I det vinnande stafettlaget på skogsvallen i åttan och i nian, och i nian kom jag även fyra i häcklöpningen. Boda borg, film-/pizza-kväll och såpafotboll med klassen minns jag också väldigt väl. Var Simba på en Disney-musikal i åttan. Var pianist och skötte backing vocals i en ABBA-musikal nu i nian. Har spelat elaka figurer på teateruppgifter på svenskan i både åttan och nian. Har fjantat mig i korridoren med mina vänner hur många gånger som helst. Jag minns även all stämsång i korridoren. Jag minns när jag sprang runt med en hundbajspåse på huvudet.Och jag minns alla gånger jag burit mina kompisar på min rygg eller tilllåtit dem (och även inte inte tillåtit dem) fläta och fixa med mitt hår. Ingen av dessa saker kommer jag någonsin få uppleva på samma sätt igen.

 

   


Men nu står jag här. Eller sitter gör jag ju egentligen. Har slutat nian. Har väldigt svårt att fatta att det verkligen är slut. Jag kommer aldrig ha en enda lektion på Norråsa mer. Kommer aldrig sitta och slöa i korridoren med mina klasskompisar. Klassen, som jag är van vid att träffa varje dag, kanske jag träffar på någon återträff om något år. Och jag kommer träffa enstaka personer i korridorerna. Men vi kommer aldrig vara 9C igen. Vi kommer vara ett gäng människor som vi en gång kände och gick i samma klass som. När jag insåg det, när vi kramades adjö i klassrummet efter att ha fått betygen, bröt jag ihop. Jag har inte gråtit på hur länge som helst, men nu gjorde jag visst det. Jag har, som sagt, inte riktigt fattat allt än och just nu är jag ganska tom, men jag vet att jag kommer sakna 9c hur mycket som helst!


 


Jag vill bara tacka alla i 9c, och även de jag lärt känna utanför klassen, för tre helt fantastiska år! För jag menar... Jag är inte den som brukar gråta, som ni säkert vet, och det krävs mycket känslor för att jag ens ska fälla en enstaka tår. Och nu grät jag verkligen. Hur många tårar som helst... Förklarar det hur mycket jag kommer sakna Norråsa och framförallt er? Alla ni galna, snälla, retsamma, söta, omtänksamma, smarta, glada, knasiga, nördiga, tokiga, tröga, roliga människor... Jag glömmer er aldrig! ♥

 

(Ni som orkade läsa hela inlägget kan få lite solrosfrön nästa gång vi träffas!)


Av Elin - 15 juni 2013 21:27

Idag har jag varit på släktfest och käkat god ostkaka med glass, jordgubbssylt, grädde och fruktsallad. Efter det cyklade jag till Äng och badade, såg på film och pratade med Isa och Gloria ^^


Första dagen på sommarlovet var alltså väldigt bra, men försvann väldigt fort. Förutom släktfesten igår och idag väntar även en till släktfest imon innan jag ska iväg och öva med en duktig sångare som jag ska kompa på midsommarfirandet här i Barkeryd. 


Har även tidsinställt mitt nostalgi-inlägg om Norråsa så det kommer att komma upp imorgon. Och det var väl allt jag hade att säga, hejsvejs!


 

gammal ankbild från 2011

Av Elin - 13 juni 2013 20:34

Idag hade jag sista riktiga dagen i nian och imon väntar skolavslutning. Igår var det dessutom avslutningsfest för niorna med mat, små lekar och hoppa runt i en klunga till hemsk dunka-dunka-musik XD 


Har lite mycket att göra i helgen så uppdateringen kanske kommer vara lite seg, men jag lovar att ett inlägg med någon form av sammanfattning om högstadiet kommer så småningom ;) 


   

Bilder från förra året innan jag lämnade ifrån mig nyckeln

Av Elin - 12 juni 2013 16:45

Här kommer de sista bilderna ^^


           

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards