Exist

Alla inlägg under juli 2013

Av Elin - 18 juli 2013 10:00

Stor del av första dagen bestod av att fixa någonstans där man kan äta. Som alla andra år gjorde vi tre A:n. Plankor fick bli sittplatser och bord och slanor, rep och surrningar höll ihop allt till slut. 

 

Byggmaterial



   

Allt hålls ihop enbart med surrningar


 

När alla A var färdigsurrade reste vi alltihopa


 

Sen fick man stå och hålla så att inget välte



  

Sedan surrades det fast slanor mellan topparna på alla A:n. Här har vi även lagt på plankor till sittplats och bord. 


#stavanger2013 #scout #matplats #mat #bygga #foto #norge #jobb #scoutläger

Av Elin - 17 juli 2013 19:32

Har typ inte fått in en enda fråga på frågestunden jag startade innan jag drog till lägret, så om jag inte får några fler frågor svarar jag på de få frågor jag fått i frågarnas egna bloggar i en kommentar. 


Såå... Sista chansen. Har du frågor så passa på att ställa dom NU! Fråga om saker jag nämnt men inte utvecklat, fråga om mina hästar och andra djur, fråga om scoutlägret, fråga om vad jag tycker om vissa saker... Kör på bara! :)

 

DU bestämmer om det blir någon frågestund eller inte, bara så du vet ^^

 

   

 

#frågestund #sistachansen #dubestämmer


PS. Jag veet att jag bloggar jättemycket idag, men råkade bara hamna här och hade plötsligt så mycket att dela så blev några inlägg. Har inget annat för mej hehe xD

Av Elin - 17 juli 2013 18:13

Hittade en liten lista på denna bloggen och tänkte göra en likadan, fast anpassa den efter scoutlägret ^^


     

Av Elin - 17 juli 2013 17:45

Det är onsdag eftermiddag och jag sitter här vid datorn och grejjar med en massa grejjer. 


Idag har jag suttit och redigerat video, lagt ut en grej på youtube (kolla in min kanal för att se vad jag hittat på nu!), chillat och badat med Gloria. Under tiden jag badade med Gloria var Jylli och köpte kamera. En likadan som jag, fast lite nyare. Ja, det är väl allt som har hänt idag. Sommarlovet flyter på ^^


Har en massa gamla bilder på blommor ifall ni undrar varför jag lägger ut blombilder hela tiden :P



#youtube #foto #bada #sommar #vänner #sommarlov #blomma #kamera


Av Elin - 17 juli 2013 11:45

http://youtu.be/4oHVFnv_bKw


PS. Glöm inte att du kan prenumerera på min kanal (klicka HÄR). Det dröjer oftast lite tills att jag lägger upp videos på bloggen efter att jag laddat upp dem på youtube så vill du se nya videos direkt föreslår jag att du prenumererar ^^


#musik #piano #cover #solo #video #vlog #pianocover #awesome

Av Elin - 16 juli 2013 21:45

Hejsan!


Så vitt jag vet så körde vi in de sista hölassen för i år! Körde från fyra till lite efter åtta, blev 14 lass eller något. Sitter nu här nyduschad och är helt trött i kroppen men pigg i huvudet efter lite jordgubbar, kex och frallor ^^ 


Svettig och fin var man redan efter typ 3 lass XD

  


#livetpålandet #träning #hö #svettig #sommar #sommarlov #typicallantis


Av Elin - 16 juli 2013 18:00




All packning fick ligga på en pressenning under tiden vi satte upp våra tält och vindskydd. 


   

Såhär såg det ut i tältet där jag bodde. Den röda madrassen är min och brevid mig ligger Becca. I vårt tält bodde även Jannie och Maja, och i den andra delen av tältet bodde Mila, Fia och Jylli. 


 

Alla lägerdeltagarna fick ett band som inte gick att ta av. En hobby jag hade under hela lägret sedan var att smälta folks flikar så de inte fransade sig hehe XD


 

Efter en hel dags arbete var det dags för en öppningsshow. 10 000 scouter på plats från alla möjliga länder och han som pratade på scenen snackade bara norska... Lyckat. 


   

Här är scenen och en massa scouter

 

En helikopter åkte runt över lägerplatsen och filmade. Till vänster på skärmen ser man scenen och all publik. 


 

Bakom oss stod lägrets stora torn ^^


#stavanger #norge #stavanger2013 #läger #sommar #sommarlov #konsert #show #tälta #camping #foto #torn

Av Elin - 16 juli 2013 15:09

God eftermiddag! 


Solen skiner, det är varmt, det är sommar, det är sommarlov och ikväll väntar en hel del hökörning. Har lite mer kondition och lite mer muskler nu efter allt jobb och liknande på lägret så är likabra att försöka behålla den "bra" formen. För att vara ännu mer hälsosam så har jag även varit ute och ridit i förmiddags tillsammans med Jylli och Becca. Härligt! ^^


Finns inte så mycket mer att säga om denhär dagen... Ni får ha det så bra :)


Halvdåliga mobilbilder jag tog i morse:

   

 

#mobildbilder #hästar #ridning #livetpålandet #sommar #sommarlov #träning #styrka #blomma #geting #härligt #älskarhashtags

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards