Exist

Alla inlägg under juli 2013

Av Elin - 6 juli 2013 16:00

Jag är antagligen ganska ensam om att vilja lära mig spela mungiga, men om det nu finns någon som har kikat in på min blogg och har/ska köpa en mungiga kan jag ju tipsa om denna videon ^^


Alltså, med hjälp av denna videon lärde jag mig grunderna.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Mrxxed54hcg


#mungiga #musik #tutorial #lärdig #lektion #folkmusik #folk

Av Elin - 4 juli 2013 16:31

Hejsan!


Imon åker jag på scoutläger! :D

Ska till Stavanger i Norge. Kommer åka buss hela eftermiddagen och natten imon och är framme tidigt på lördag morgon. Jag har tidsinställt en massa inlägg så det kommer upp ett varje dag trots att jag är borta. Kan även hända att jag kaaaaaanske lägger upp något inlägg från mobilen då det ska finnas både internet och möjlighet till att ladda mobilen där. Får helt enkelt se om appen samarbetar... 


Men ni får ha en bra vecka så ses vi igen när jag kommer hem, den 13e el 14e ^^


 

Gröööönt ^^

Av Elin - 3 juli 2013 21:15

God kväll!


Denna dag gick jag upp i tid för att hinna se Sommarlov. Jag måste ju iaf se ETT avsnitt så jag kan klaga på hur dåligt det är i jämförelse med hur det var när jag var liten. Men i alla fall, efter det solade jag, lekte med katten, pysslade om djuren och framåt eftermiddagen började vi köra hö och höll på hela eftermiddagen. Var klara efter sju någon gång.

Min kropp är helt slut... Minst 4 timmar har magen, benen, armarna och ryggen fått jobba. Tur att man tog en fikapaus med två bullar, fem kakor och x antal muggar rabarbersaft så man inte riskerar att tappa något kroppsfett av allt arbete ;)


 

Här är nätet allt hö från hövagnen ska läggas på


 

Då jag var upptagen med att rätta till allt hö som släppts på torkarna passade Jylli på att låna min kamera och detta är en av många bilder jag hittade ^^


 

Å så är det dags att hissa upp allt hö


 

Stort, tungt å läskigt XD


 

Wihoo full fart mot hö-högen på torkarna


 

 

Hö-hiss-maskin ^^


 

När man rättat till allt hö på torken ska det hö som inte följde med nätet skjutas/bäras/kastas för hand till torken


 

Sen kan man leka med kedjor när man väntar på nästa lass


  

Som smakar inte så jättegott... :P


För två år sedan förklarade jag lite snabbt hur allt gick till, ni hittar det inlägget HÄR :)

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards