Exist

Alla inlägg under juli 2013

Av Elin - 22 juli 2013 20:15

Vet inte varför, men det senaste dygnet har jag varit väldigt aktiv med att ha mobilen framme och fota allt jag hade för mig. Därför får ni nu ett inlägg med mobilbilder!


                         


#livetpålandet #bildbomb #foto #mobilbilder #vardag #snigel #igelkott #fashion #kläder #ogräs #skaeldas #häst #fika #gott #sommar #sommarlov #anka #ankungar #söta #rabarbersaft


Av Elin - 21 juli 2013 16:00



För att se videos direkt när de laddats upp, prenumerera på min kanal på youtube!


#piano #musik #video #vlog #amelie #pianocover #cover #YannTiersen #ComptineD'unAutreEté 

Av Elin - 21 juli 2013 12:02

God dag! 


Efter blogginlägget jag slängde in igår morse var det sedan fullt upp hela dagen. Jag övade igenom låtar som inte riktigt satt, familjen åkte iväg och köpte Ryssbyglass (smakade deras jorgubbs-sorbet/glass, så god att jag drömde om den i natt haha), vi kom hem, packade bilen, åkte till Långåsa, övade igenom allting, övade på låtar vi inte kunde och efter en halvtråkig andakt fick vi visa vad vi övat in de senaste dagarna för vår lilla publik. Spelade och sjöng i en halvtimme och efter det var det fika.

Mätta och glada packade vi ihop våra grejjer och jag slängde en blick på vägen och sa: "Hah... Nu fick jag nästan lust att promenera hela vägen hem!". Sagt och gjort. Tog ca 50 minuter att gå hela vägen hem hehehehe. Var hemma hos oss vid nio och så satt vi och läste bibeln tills klockan var runt 23.00 och Beccas och Milas föräldrar ville ha med dom hem. Eller läste och läste... Vi satt och garvade åt Höga Visan. För jag menar... Vem vill höra att ens hals är som ett elfenbenstorn? XD 


Efter gårdagens spelande och skrattande är jag ganska trött idag, men trots det har jag varit ute och ridit och senare idag väntar slutet på ett Sagan om ringen-maraton jag har med nåra vänner. Och om det fortsätter vara såhär varmt ska vi bada efteråt ^^ 


Har fullt upp haha ;D 


 


#musik #fulltupp #piano #horn #valthorn #trumpet #sång #sjunga #vänner #maraton #saganomringen #bibeln #högavisan #elfenbenstorn #bada #sommar #sommarlov #sersålöjligtutmedallahashtagshaha


Av Elin - 20 juli 2013 09:15

God morgon! Vi sparkar igång dagen med lite bilder från Norge tycker jag!


Lägrets andra dag vad ganska så chill. Alla var väldigt trötta efter fredagens och föregående nattens resa, samt gårdagens bygge och alla nya intryck så på söndagen, dag 2 på lägret, fick vi sovmorgon till 9.00. 


 

Vårt tält stod öppet så att vem som helst skulle kunna komma in under dagen...


 

...vilket var väldigt populärt bland spindlarna. När vi såg detta tyckte vi det var mycket, men när det var som värst nåra dagar senare var detta ingenting! (har tyvärr ingen vild på när det var extremt många spindlar)


 

Under tiden jag och nåra till lagade mat och gjorde andra nyttiga saker byggde några andra scouter en flaggstång med rejäla surrningar för att det skulle hålla. 



Dock klarade de inte av att resa den, så det skulle vänta till nästa dag, men det blev aldrig av, för någon idiot saborterade surrningarna under natten. Fast de fick upp en flaggstång ändå till slut, dock lite kortare än vad vi tänkt.


 

Och här sitter jag med min scoutskjorta, sverigehalsduk, "vatten"-halsduk och rufsigt hår :)


#stavanger2013 #scout #norge #bygga #glad #hår #tält #spindlar #scoutläger

Av Elin - 19 juli 2013 22:37

Hejsan! Förlåt för att jag inte bloggat idag, men har haft fullt upp hela dagen...


Becca och Mila åkte nyss hem. Har övat inför morgondagen sedan kl tre och hållit på tills nu. Och innan de kom så har jag övat på enga pianogrejjer, fixat fram noter och ackord till olika låtar samt transponerat. Har fått ihop repertoar, övat in låtar och spelat på allt annat än det vi borde. Nämen det har gått bra så är faktiskt lite taggad inför imon. Har fått låna grannens förstärkare och lite grejjer också, känns så proffsigt haha XD


  


#repa #gig #spelning #horn #valthorn #piano #sång #musik #brass #öva #proffsigt #musiker #taggargrejjersomskalockabesökarehaha


Av Elin - 18 juli 2013 13:34

Lite mer glitter (dafuq?), lite mer hemska kaniner, lite mer bilder på mej, lite mer info om vad man hittar på bloggen och lite nya bilder och nya idéer. Den nya headern är här!


Och med detta säger vi hejdå till den gamla headern   


 


#nytt #header #anka #design #nydesign

Kategorier

Höstbilder:

       

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>
10 besvarade frågor

Du hittar mej även här:

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards